Σας έγραφα χτες για τους «δελφίνους», που ξεπετάγονται σαν πασχαλινά αυγά και εποφθαλμιούν την ηγεσία της ΝΔ. Υπάρχει βέβαια ένα πιο σημαντικό γεγονός, που θα προηγηθεί της όποιας διαδικασίας ανάδειξης νέου αρχηγού στο κυβερνών κόμμα: Οι κάλπες. Σας υπενθυμίζω άλλωστε πως οι παραδόσεις επιτάσσουν αλλαγή αρχηγού της ΝΔ μόνο αν ηττηθεί το κόμμα σε εθνικές εκλογές.
Σε διάφορα ενδιαφέροντα πηγαδάκια «γαλάζιων» στη Βουλή, στα οποία σκοντάφτω μια στο τόσο, συζητείται έντονα το πότε θα πάει ο Μητσοτάκης σε εκλογές. Ο πρωθυπουργός άλλωστε διοργανώνει περιοδείες για το επόμενο διάστημα και διάφοροι έχουν αρχίσει να υποψιάζονται κάποια πολιτική κίνηση. Την τοποθετούν μάλιστα στο Φθινόπωρο, ενώ οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν τον Ιούνιο με βάση και τα αποτελέσματα και τις ενδείξεις των δημοσκοπήσεων.
Θα έχετε πληροφορηθεί λογικά πως ο Μητσοτάκης ανέθεσε σε έξι βουλευτές ρόλους άτυπων»τομεαρχών», με σκοπό να συντονίζουν το κοινοβουλευτικό έργο και να αποτελούν διαύλους επικοινωνίας με τους υπουργούς. Ξεχώρισα πως τις μισές θέσεις κατέλαβαν τρεις εξόχως»γκρινιάρηδες» βουλευτές που ήλπιζαν να υπουργοποιηθούν στον τελευταίο ανασχηματισμό. Μιλάω για τους Δημήτρη Καιρίδη, Στέλιο Πέτσα και Δημήτρη Μαρκόπουλο. Οι συγκεκριμένοι βουλευτές, μάλιστα, το τελευταίο διάστημα δεν μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για το νέο υπουργικό σχήμα, ενώ δημόσιες δηλώσεις τους ήταν από λίγο έως πολύ αιχμηρές κατά του Μαξίμου. Περιμένω να δω αν τώρα που ανέλαβαν νέους ρόλους θα κοπεί η γκρίνια…
Το ενδιαφέρον μου για την Ομάδα Αλήθειας παραμένει μεγάλο, κυρίως επειδή σύσσωμη η κυβέρνηση και οι βουλευτές της ΝΔ την υπερασπίζονται με αξιοπρόσεκτη ζέση. Παρακολουθώ, δε, το επιχείρημα που επαναλαμβάνουν μονότονα διάφοροι εκπρόσωποι της κυβέρνησης πως το Μαξίμου και η ΝΔ δεν έχουν υπαλληλική σχέση με κανέναν από την Ομάδα Αλήθειας. Βρε παιδιά, ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα! Εάν υπήρχε τέτοια σχέση, τότε η κριτική για την λειτουργία του συγκεκριμένου προπαγανδιστικού μηχανισμού θα ήταν απλά πολιτική. Τώρα όμως υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα, που κάνουν την αντιπολίτευση να μιλά ακόμα και για διαπλοκή. Αλλά είναι πια αργά, δεν αλλάζει πλέον αυτή η «γραμμή»…
Δεν ξέρω τι να κάνω, να γελάσω ή να θυμώσω με την απόφαση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να απαγορευτούν οι συναυλίες στα Εξάρχεια. Από την μία με πιάνουν τα γέλια, επειδή χρησιμοποίησε αρχικά ως αιτιολογία το ότι η περιοχή είναι πυκνοκατοικημένη. Άρα περιμένω να λάβει αντίστοιχη απόφαση για την Κυψέλη, την Καλλιθέα ή το… Κολωνάκι. Από την άλλη με πιάνει εκνευρισμός, επειδή ο μαρτυριάρης υπουργός φανέρωσε το προφανές: πως η απόφασή του σχετίζεται με τα πρόσφατα επεισόδια στην περιοχή. Μα η ίδια αστυνομία δεν συσχέτισε τα δύο γεγονότα, ενώ προσήγαγε καμιά 70αριά άτομα, που τελικά δεν είχαν καμία σχέση με τα επεισόδια.
Πληροφοριοδότες μου από τη ΓΑΔΑ, μου λένε πως ο Χρυσοχοΐδης παίρνει τέτοιες επικίνδυνες αποφάσεις, επειδή έχει θυμώσει με ορισμένους αξιωματικούς της αστυνομίας…
Πριν μια βδομάδα, με αφορμή δηλώσεις του Γιώργου Γεραπετρίτη, σας έλεγα να μην περιμένετε να δείτε ποτέ καμιά πόντιση καλωδίου ανοικτά της Κάσου. Δεν είμαι κανένας μάντης να προβλέπω τι θα γίνει και τι δεν θα γίνει με την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ. Απλά τα δεδομένα δείχνουν πως το συγκεκριμένο σχέδιο δεν αποτελεί προτεραιότητα για το Ισραήλ, καθώς είναι οικονομικά ασύμφορο. Επιπρόσθετα, οι «τρέλες» του Τραμπ δεν στρώνουν σταθερό έδαφος για ένα έργο γεωπολιτικής σημασίας.
Τζάμπα φαίνεται πως θα πάνε τόσοι πανηγυρισμοί και μεγαλοστομίες, τόσοι λεονταρισμοί απέναντι στην Τουρκία…
Στα άκρα φτάνει η κόντρα μεταξύ αυτοκινητιστών ταξί και υπουργείου Μεταφορών για τις λεωφορειολωρίδες με την κατάσταση που διαμορφώνεται να θυμίζει σε πολλούς εποχές 2011, όταν ο κλάδος είχε έρθει σε πλήρη ρήξη με τον τότε υπουργό, Γιάννη Ραγκούση.
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) που πραγματοποίησε χθες απεργία δίνει πλέον ραντεβού για νέες κινητοποιήσεις μετά το Πάσχα, ενώ ο εκλεγμένος πρόεδρός του, Θύμιος Λυμπερόπουλος αποτελεί ως φαίνεται persona non grata στο υπουργείο που προτιμά να συνομιλει με άλλους συνδικαλιστές.
Την Τρίτη στο πλαίσιο της απεργίας το προεδρείο με τον ίδιο επικεφαλής ζήτησε να συναντηθεί με τον διευθυντή του γραφείου του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Οι συνεργάτες του κ. Κυρανάκη απάντησαν ότι την είσοδο του υπουργείου μπορούν να περάσουν όλοι πλην του κ. Λυμπερόπουλου. Οπως ήταν αναμενόμενο το ψήφισμα δεν παραδόθηκε αφού κανείς δεν πέρασε το κατώφλι του υπουργείου. Το μήνυμα όμως στους αυτοκινητιστές ότι η ηγεσία του υπουργείου έχει προτιμητέους συνομιλητές προφανώς παραδόθηκε.
Πηγές κοντά στον αν. Υπουργό έλεγαν χθες πως το υπουργείο συνομιλεί με τον κλάδο μέσω της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) με την οποία μάλιστα είχε συναντηθεί την περασμένη Κυριακή και ενώ η απεργία του ΣΑΤΑ είχε ήδη εξαγγελθεί, μην αναγνωρίζοντας ως συνομιλητή τους τον κ. Λυμπερόπουλο ο οποίος με τις πράξεις του έθεσε εαυτόν εκτός συζητήσεων, όπως ανέφεραν.
Να σημειωθεί, πάντως, πως και προηγούμενη ηγεσία του εν λόγω υπουργείου είχε επιλέξει να συνομιλεί μόνο με την Ομοσπονδία στην περίπτωση του σιδηροδρόμου αγνοώντας συστηματικά το πρωτοβάθμιο σωματείο των μηχανοδηγών και τις εκκλήσεις του για τα κενά ασφαλείας πριν την τραγωδία των Τεμπών.
Σας έγραφα επίσης την περασμένη εβδομάδα να ετοιμαστείτε και για νέο κόμμα από τον Μάριο Σαλμά, που θα τοποθετείται (πού αλλού) στα δεξιά του πολιτικού χάρτη. «Η κοινωνία ζητάει δημιουργία νέου σχήματος, που θα μπορέσει να αντικαταστήσει την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη. Θα είναι εναλλακτικό το κόμμα αυτό και αν η κοινωνία μού το ζητήσει, τότε ναι, θα είμαι στο κόμμα αυτό. Μιλάω με όλη την Ελλάδα και υπάρχει αγωνία και αίτημα να δημιουργηθεί κάτι καινούριο» είπε σε συνέντευξή του ο ανεξάρτητος βουλευτής, τον οποίον στηρίζουν διάφοροι πρώην βουλευτές και πρώην υπουργοί.
Μαθαίνω μάλιστα πως η προαναγγελία κόμματος δεν είναι άσχετη με το «ξεφούσκωμα» της Λατινοπούλου στις δημοσκοπήσεις. Διάφοροι «παρατρεχάμενοι» παλιοί νεοδημοκράτες της εποχής Σαμαρά, κοιτούσαν με ενδιαφέρον το ακροδεξιό κόμμα, αλλά τώρα δεν βλέπουν «φως».
Την Βαρβάκειο θα επισκεφθούν σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης και ο Σωκράτης Φάμελλος. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα προηγηθεί, καθώς θα περιοδεύσει στην κεντρική αγορά στις 10 το πρωί, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα βρεθεί στο ίδιο μέρος μία ώρα αργότερα, στις 11. «Πάλι καλά», μου λένε και από τα δύο στρατόπεδα, γιατί η συμπάθεια δεν είναι το χαρακτηριστικό της σχέσης τους. Μάλλον το αντίθετο ισχύει…
Μην περιμένετε τίποτα άγριες αντιδράσεις για την απόφαση του «πειθαρχικού» του ΠΑΣΟΚ για την Κατερίνα Μπατζελή. Ό,τι ειπωθεί, θα είναι του στυλ «πάμε παρακάτω». Όπως με πληροφορούν πρόσωπα που κινούνται στον χώρο των»αντιφρονούντων» της Χαριλάου Τρικούπη, δεν υπάρχει διάθεση από καμιά μεριά να προκληθεί σάλος και να αρχίσουν σκληρές αντιπαραθέσεις. Ο λόγος; Περιέργως πώς, οι δημοσκοπήσεις, που εμφανίζουν το ΠΑΣΟΚ σε κάμψη. Με άλλα λόγια, κανείς δεν θέλει να κατηγορηθεί από τον Ανδρουλάκη πως βρήκε ευκαιρία να τον χτυπήσει σε μια δύσκολη στιγμή για το κόμμα.
Ο εκνευρισμός στην Κουμουνδούρου δεν κρύβεται, μετά την απόφαση της Νέας Αριστεράς να βάλει στον «πάγο» το ενδεχόμενο συνεργασίας των δύο κομμάτων. Ο Σωκράτης Φάμελλος ήταν άλλωστε πολύ επιθετικός σε χθεσινή του συνέντευξη λέγοντας πως»από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Αριστερά αποδ είχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, υπήρξε άρνηση ή καθυστέρηση προκειμένου να διαμορφωθεί προοδευτική απάντηση».
Δεν λείπουν πάντως και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που θεωρούν πως οι αποφάσεις στην Κεντρικής Επιτροπή της Νέας Αριστεράς δείχνουν την «έξοδο» στον Αλέξη Χαρίτση από την αρχηγία. «Πώς θα μείνει πρόεδρος μετά από μια τέτοια εσωκομματική ήττα;» μου έλεγε κορυφαίο στέλεχος της Κουμουνδούρου, από εκείνα μάλιστα που θέλουν διακαώς την συνεργασία των δύο κομμάτων.
Διάβασα με ενδιαφέρον χθες την τριμηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ για την Ελληνική Οικονομία, την πρώτη για το 2025. Υπογραμμίζει, με έμφαση, χαρακτηριστικά, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Καθηγητής Νίκος Βέττας, τη σημασία ενίσχυσης των εγχώριων επενδύσεων για ανάπτυξη μέσα στο ταραχώδες διεθνώς εμπορικό πεδίο. Θέτει, δε, με έμφαση, ένα διπλό ερώτημα.
Καθώς το επενδυτικό κενό και η ανεργία μειώνονται, τα ουσιαστικά ερωτήματα είναι δύο, αναφέρει ο κ. Βέττας. «Πρώτον, είναι η ελληνική οικονομία αρκετά ισχυρή μπροστά στις αναταράξεις του διεθνούς περιβάλλοντος; Άλλωστε, το δημόσιο χρέος της χώρας μας είναι ακόμη εξαιρετικά υψηλό και στις ίδιες τις εκθέσεις των επενδυτικών οίκων υπάρχει μεγάλη απόσταση μέχρι την επιθυμητή αξιολόγηση, που απολαμβάνουν άλλες χώρες στην περιφέρεια της ευρωζώνης. Δεύτερον, έχει δημιουργηθεί εγγενής δυναμική που θα επιτρέψει σταθερά υψηλή ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια; Σχετικά, δεν καταγράφεται ακόμη σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας, ενώ σειρά αναγκαίων διαθρωτικών αλλαγών εκκρεμούν».
Και ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΟΒΕ απαντά: «Το κλειδί για την αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων στη χώρα εξακολουθεί να είναι οι επενδύσεις. Τόσο όσον αφορά το επίπεδο τους, που αν και ανερχόμενο υπολείπεται σημαντικά αυτού που απαιτείται για γρήγορη σύγκλιση στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές οικονομίες όσο και ποιοτικά με μετακίνηση σε κλάδους και επιχειρήσεις που παράγουν υψηλή αξία. Παράλληλα, κρίσιμη είναι η πολιτική και κοινωνική στήριξη αλλαγών που αυξάνουν την παραγωγικότητα και την κοινωνική κινητικότητα».
Και μια και ο λόγος για απαντήσεις στις επενδυτικές προκλήσεις, να σας πω ότι είδα με ενδιαφέρον, χθες, την ανακοίνωση για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 της ΟΛΘ Α.Ε., που είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία, ως κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, επενδύει με συνέπεια «πατώντας» σε μια πολύ υγιή οικονομική βάση.
Όπως είπε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, «το 2024 ήταν ακόμα μια χρονιά-ρεκόρ για την ΟΛΘ Α.Ε., καθώς οι επιδόσεις της Εταιρείας ενισχύθηκαν σημαντικά σε όλους τους κύριους τομείς των δραστηριοτήτων της». Όπως φαίνεται η εταιρεία που ανήκει στον Όμιλο του Ιβάν Σαββίδη στηρίζει έμπρακτα το στόχο για επενδυτική «άνοιξη» στη χώρα. Ουσιαστικά ο ιδιοκτήτης του ΠΑΟΚ, με «βαρύ χαρτοφυλάκιο» σε πολλούς τομείς της εθνικής οικονομίας, «φουλάρει» μηχανές για να αναδείξει και να ενισχύσει περαιτέρω τον Λιμένα Θεσσαλονίκης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ήδη, ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης έχει μπει σε νέα τροχιά ανάπτυξης, μετά την πρόσφατη έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο εγκρίθηκε το Master Plan της ΟΛΘ Α.Ε. Όπως ανέφερε ο κ. Λιάγκος, «η έγκριση του Master Plan αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς επιτρέπει στον ΟΛΘ να προχωρήσει στην υλοποίηση των επενδύσεων που ενισχύουν τις προοπτικές και την ανταγωνιστικότητα του Λιμένα, και μεταξύ αυτών στην εκκίνηση του εμβληματικού έργου της επέκτασης του Προβλήτα 6, που αναμένεται να μπει σύντομα σε φάση υλοποίησης, μετά τη λήψη των απαραίτητων αδειών και εγκρίσεων κατασκευής του έργου». Η επένδυση αυτή αναβαθμίζει σημαντικά τη διεθνή θέση του Λιμένα Θεσσαλονίκης, στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύει την περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας και προσφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο».
Πάντως, την ώρα που αλλού αναζητώνται επενδύσεις, ειδικά σε λιμενικές υποδομές, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης πνέει… αέρας Σαββίδη. Έτσι, το λιμάνι καταγράφει ισχυρές επιχειρησιακές επιδόσεις, υψηλό ρεκόρ σε έσοδα και διακίνηση, παρά τις σημαντικές προκλήσεις σε ένα ολοένα και πιο δυσμενές και αβέβαιο περιβάλλον, όπου επικράτησαν έντονη γεωπολιτική αστάθεια, κλιμακούμενες συγκρούσεις και διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα του Ομίλου προσέγγισαν τα € 100,7 εκατ. το 2024, σε σύγκριση με € 85,9 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς, αυξημένα σημαντικά κατά € 14,8 εκατ. (+17%), τροφοδοτούμενα από τα υψηλότερα έσοδα σε όλους τους κύριους τομείς δραστηριότητας της Εταιρείας. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων βελτιώθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε € 28 εκατ. έναντι € 20 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 38% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατηρεί ισχυρά επίπεδα χρηματοοικονομικής ρευστότητας, λόγω της συνεπούς και ισχυρής παραγωγής λειτουργικών ταμειακών ροών, φθάνοντας τα € 123 εκατ. συνολικά διαθέσιμα και χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων προθεσμιακών καταθέσεων διάρκειας άνω των 3 μηνών, ύψους € 76,4 εκατ., αντανακλώντας συνολικά μια αύξηση € 28 εκατ. σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Επιστρέφω, τώρα, στην σκληρή πραγματικότητα για κάποιους… έχοντες. Είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι τελικά τους δασμούς του Τραμπ τους «πληρώνουν» οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι των ΗΠΑ. Κλασικό παράδειγμα πέρα από τους τεχνολογικούς κολοσσούς, η Boeing η οποία είδε χθες τη μετοχή της να κατρακυλάει, καθώς η Κίνα έδωσε εντολή στις αεροπορικές της εταιρείες να σταματήσουν τις παραγγελίες στη Boeing. Την ίδια ώρα ανοδικά εκινείτο η μετοχή της Airbus… Όπως φαίνεται οι αερομαχίες στο βάθος του πορτοκαλί ουρανού, μέρες άνοιξης που είναι, μένονται…
Πάντως, εν Ελλάδι, ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ, και Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου TITAN, που έχει σημαντική παρουσία στις ΗΠΑ μέσω θυγατρικής, και πρόσφατα μάζεψε, μάλιστα 348,6 εκατ. δολάρια, μέσω δημόσιας προσφοράς μετοχών, παραμένει ψύχραιμος. Όπως είπε ο κ. Παπαλεξόπουλος που είναι και μέλος του Δ.Σ, του ΙΟΒΕ, σε αυτήν την ομολογουμένως απρόσμενη εμφάνισή του, καθώς ως πρόεδρος του ΣΕΒ, δε θα έλεγα ήταν συχνός στα δημόσια fora, στο περιθώριο εκδήλωσης του Ινστιτούτου για την παρουσίαση της τριμηνιαίας έκθεσής του για την Ελληνική οικονομία, ευελπιστεί ότι τελικά θα υπάρξει συμβιβασμός. Βέβαια, προς ώρας, δεν κρύβει ότι ζημία υπάρχει. Ωστόσο επιμένει στη δύναμη της λογικής.
Παραμένω σε περιβάλλον… αερομαχίας. Και εξηγούμαι. Στις προοπτικές για το 2025, της «Ευρώπη Holdings», που είναι θυγατρικη της Intracom Holdings του Σωκράτη Κόκκαλη, διαβάζουμε ότι με την εξαγορά του 65% της ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ και την επικείμενη αγορά του υπολοίπου 35%, ολοκληρώνει την είσοδό της στον κλάδο ασφαλίσεων μέσω της Ευρώπη Ασφαλιστικής, η οποία διαθέτει άδεια λειτουργίας για το σύνολο των κλάδων στις γενικές ασφάλειες, ωστόσο η κύρια δραστηριότητά της επικεντρώνεται στον κλάδο περιουσίας, όπου ειδικεύεται στις ασφαλίσεις των μεγάλων βιομηχανικών, εμπορικών και χρηματοοικονομικών κινδύνων, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες. Στόχος της «Ευρώπη Ασφαλιστική» είναι να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή της στον κλάδο της περιουσίας, αλλά και να αναπτυχθεί περισσότερο σε πιο εξειδικευμένους κλάδους, υψηλής κερδοφορίας, όπως ο κλάδος των εγγυήσεων και των μεγάλων βιομηχανικών κινδύνων.
Όπως, δε, είπε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intracom Holdings κ. Σωκράτης Κόκκαλης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η είσοδός μας στον ασφαλιστικό κλάδο μέσω της Ευρώπη Ασφαλιστικής μας επιτρέπει να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας σε έναν τομέα με μακροπρόθεσμες ευκαιρίες και υψηλή προστιθέμενη αξία…».
Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι εδώ και πολλά-πολλά χρόνια είχε ο ασφαλιστικός κλάδος να»δει» έλληνα επενδυτή αυτού του βεληνεκούς. Δεδομένου ότι οι προοπτικές για την ασφαλιστική αγορά είναι ευοίωνες, βλέπε υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων, πολλοί είναι αυτοί που αναμένουν νέες κινήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο. Πάντως το «χαρτί» ονόματι «Ευρώπη Holdings» (EVR), στο Χρηματιστήριο, χθες, έκανε «ράλι» ξεπερνώντας το 4,5%.
Κινήσεις, όμως, Αμερικανών… τουριστών αναμένουμε και σε ένταση, τουλάχιστον όπως είπε ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Γιάννης Ρέτσος, κατά την την παρουσίαση της τριμηνιαίας έκθεσης της Ελληνικής οικονομίας χθες. Άλλωστε, η αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων είναι φέτος στο +18,5%. Όπως, μάλιστα, είπε ο κ. Ρέτσος οι κρατήσεις από τις ΗΠΑ είναι αυξημένες κσε σχέση με πέρυσι, Όπως τόνισε ο τουριστικός κλάδος θα επηρεαστεί μόνο αν πάμε σε βάθος χρόνου σε ύφεση στις βασικές αγορές προέλευσης τουριστών για την Ελλάδα». Αυτό που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την τουριστική κίνηση από τις ΗΠΑ είναι η υποτίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ από τις αρχές του έτους», σημείωσε αναφερόμενος στον συναλλαγματικό κίνδυνο ο κ. . Δεν παρέλειψε, βέβαια, να πει ότι επειδή στην Ευρώπη κατά κύριο λόγο ταξιδεύουν τα μέσα και ανώτερα εισοδήματα των ΗΠΑ οι επιπτώσεις, ίσως, αργήσουν να φανούν.
Βέβαια, παρά τα όποια ζητήματα η Ελλάδα είναι στην κορυφή της δημοφιλίας ως προορισμός. Δεν είναι τυχαίο ότι διπλό χτύπημα στην Δυτική Κρήτη από την Intercontinental Hotel Group, η οποία επέλεξε να συνεργασθεί με τον Όμιλο Γελασάκη για να φέρει δυο νέα brands στην χώρα μας και ειδικότερα στη μεγαλόνησο. Η IHG Hotels & Resorts μετά το Intercontinental Crete Resort στην Ανατολική Κρήτη που άνοιξε τον Ιούνιο του 2024 υπέγραψε συμφωνία με τον Όμιλο Γελασάκη για την συνεργασία τους στο The Chania Hotel Crete, Vignette Collection (ένα boutique ξενοδοχείο 39 δωματίων στο κέντρο των Χανίων) και το Kimpton La Mer Crete (παραθαλάσσιο πολυτελές resort με 76 δωμάτια κοντά στη Γεωργιούπολη). Τα ξενοδοχεία θα ανοίξουν το 2025 και 2026 αντίστοιχα, αποτελώντας τα πρώτα των brands Vignette Collection και Kimpton στην Ελλάδα. Η προσθήκη τους ενισχύει την παρουσία της IHG στο νησί, και αντικατοπτρίζει τη στρατηγική ανάπτυξης του πολυτελούς portfolio της εταιρείας στην Ελλάδα. Η Κρήτη συνεχίζει να προσελκύει μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και να ανοίγει νέους δρόμους.
Επίσης, η Domotel Hotels & Resorts, ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας του νέου της παραθαλάσσιου ξενοδοχείου, Golden Milos Beach House by Domotel, στην παραλία του Προβατά της Μήλου, στις 15 Μαΐου 2025. Άλλη μια προσθήκη στο δυναμικό του ανερχόμενου νησιού και όπως μαθαίνω έπονται άλλες 48 πολυτελείς μονάδες, ελπίζω όχι πάνω στο… Αρχαίο Θέατρο ή στις Κατακόμβες…!
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε προνομιακή τοποθεσία, ακριβώς μπροστά από την παραλία, προσφέροντας απεριόριστη θέα στο Αιγαίο Πέλαγος. Οι επισκέπτες μπορούν να διαμείνουν σε ανακαινισμένα δωμάτια με σύγχρονο design, τα οποία συνδυάζουν την κομψότητα με την αυθεντική ομορφιά του κυκλαδίτικου τοπίου. Το ξενοδοχείο προσφέρει υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες, εστιατόρια και μπαρ όπως το Pool Bar, το a la carte εστιατόριο, Milisio, το παραθαλάσσιο Beach Club, Salty Goat, με οργανωμένη παραλία , και έναν ξεχωριστό χώρο ευεξίας στο Wellness Garden. To ξενοδοχείο ανήκε εδώ και 30 χρόνια σε οικογένεια από τη Μήλο και εντάχθηκε στη Domotel εφέτος.
Το 2025, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα γιορτάζει 40 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου T3 syncro – του βαν που άνοιξε τον δρόμο για τετρακίνητες εκδόσεις στα Multivan, California, Transporter, Caravelle και ID. Buzz. Ρώτησα την ιστορία και μου είπαν ότι η όλο αυτό ξεκινά ήδη από τη δεκαετία του 1970, όταν ο Gustav Mayer, τότε επικεφαλής ανάπτυξης της γκάμας Transporter, ξεκίνησε να δοκιμάζει τα πρώτα πρωτότυπα σε πραγματικά ακραίες συνθήκες. Λάτρης των ταξιδιών και της περιπέτειας, ο Mayer οδηγούσε συχνά ένα T2 στην έρημο Σαχάρα – παρά το γεγονός ότι τότε τα βαν είχαν μόνο πίσω κίνηση. Μια μεγάλη διαδρομή δικαιούται να έχει και…λακούβες, αρκεί όπως πάντα να συνεχίζει με δύναμη.