Οικονομία|27.03.2019 14:16

ΟΛΘ: Μπαράζ επενδύσεων στον οργανισμό

Εύρης Τσουμής

Αμεσα ξεκινά η επικαιροποίηση της μελέτης για το μεγάλο εμβληματικό έργο του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, με στόχο να έχει εγκατασταθεί εργολάβος τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και πάντως στο τελευταίο τετράμηνο της φετινής χρονιάς, ενώ ήδη έχουν υλοποιηθεί έξτρα επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ πέρα από αυτές που εντάσσονται στο υποχρεωτικό επενδυτικό πλάνο της νέας διοίκησης.

Χαρακτηριστικό της ταχύτητας με την οποία κινούνται οι υπεύθυνοι της ιδιωτικής κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού είναι πως από την περασμένη Παρασκευή τέθηκαν σε λειτουργία 12 νέα οχήματα μεταφοράς στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων (straddle carriers), τα οποία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έως και τρία κοντέινερ το ένα πάνω στο άλλο, εκσυγχρονίζοντας έτσι τον μηχανολογικό εξοπλισμό του λιμανιού, καθώς τα παλαιότερα μηχανήματα μπορούσαν να σηκώσουν μέχρι δύο κοντέινερ. Καθένα από αυτά έχει αυξημένη παραγωγικότητα κατά 30% έναντι όσων αξιοποιούνταν μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, το λιμάνι προμηθεύτηκε επτά νέα ζεύγη τρέιλερ και πέντε αρπάγες εμπορευματοκιβωτίων, που ενισχύουν επιπλέον τον μηχανολογικό εξοπλισμό του. Παράλληλα η διοίκηση του ΟΛΘ βρίσκεται σε διαδικασία για να προσθέσει στον στόλο της έναν ακόμη ελαστιχοφόρο γερανό, ενώ το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για δύο γερανογέφυρες που θα αντικαταστήσουν δύο παλιές γερανογέφυρες. «Είναι μια πολύ σημαδιακή μέρα για την εταιρεία μας, για την ΟΛΘ ΑΕ, και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια επένδυση που ήταν αναγκαία να γίνει. Πήραμε την πρωτοβουλία να το κάνουμε γιατί το είχαμε απόλυτη ανάγκη, να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης του λιμανιού» είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήριος Θεοφάνης, κατά τη διάρκεια παράδοσης των οχημάτων.

«Είμαστε αποφασισμένοι και συνεπείς στο να υλοποιήσουμε έγκαιρα τις υποχρεωτικές επενδύσεις και να κάνουμε πραγματικά όλοι, εργαζόμενοι και η διοικητική ομάδα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένα πρότυπο λιμάνι, όχι μόνο στη Βαλκανική και την Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα» πρόσθεσε ο κ. Θεοφάνης. Οπως ανακοινώθηκε, το επόμενο βήμα είναι η επικαιροποίηση και έγκριση της μελέτης του 6ου προβλήτα η οποία, όπως είπε ο κ. Θεοφάνης, θα γίνει πολύ σύντομα προκειμένου να προχωρήσει και ο διαγωνισμός. «Εκτιμούμε και είναι πρόθεσή μας τον Σεπτέμβριο να είναι εργολάβος στην εκτέλεση του μεγάλου έργου» πρόσθεσε.

Επέκταση

Οπως τόνισε σε συνέντευξη στο ΑΠΕΜΠΕ ο κ. Θεοφάνης, εντός του τελευταίου τετραμήνου του 2019 αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο εργολάβος που θα αναλάβει την εκτέλεση των εργασιών στον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ, ουσιαστικά την επέκταση του κρηπιδώματος 26, με προοπτική το έργο να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2022, νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας, ανοίγοντας τον δρόμο για την υποδοχή πλοίων κύριων γραμμών (mainliners) στα νερά του Θερμαϊκού.

Σε περίπου τρεις μήνες εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της τεχνικής μελέτης του έργου και ταυτόχρονα του project management, ώστε στη συνέχεια να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός και να ακολουθήσει η εγκατάσταση του εργολάβου του έργου. Σε ό,τι αφορά το διατηρητέο κτίριο του Παλιού Τελωνείου, στο ισόγειο του οποίου λειτουργεί σήμερα ο επιβατικός σταθμός του λιμένος, οι μέχρι στιγμής εκτιμήσεις από τη μελέτη που ήδη εκπονείται για τη στατική αποκατάστασή του προσδιορίζουν το σχετικό κόστος σε περίπου 5 εκατ. ευρώ

ΘεσσαλονίκηΛιμάνι ΘεσσαλονίκηςΟΛΘ