Κόσμος|11.05.2022 10:33

Οργή στην Ινδία: Αεροπορική εταιρεία απαγόρευσε την επιβίβαση σε έφηβο με αναπηρία - «Αποτελούσε κίνδυνο για άλλους επιβάτες»

Newsroom

Οργή έχει προκαλέσει ένα αδιανόητο περιστατικό με αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, η οποία απαγόρευσε σε έφηβο με αναπηρία να επιβιβαστεί σε πτήση της, με επιβάτες της συγκεκριμένης πτήσης να καταγγέλλουν την εταιρεία για συμπεριφορά διακρίσεων. Το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας είπε στους γονείς του εφήβου ότι αποτελούσε κίνδυνο για τους άλλους επιβάτες.

Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας δήλωσε ότι ερευνά την αεροπορική εταιρεία αφού φέρεται να αρνήθηκε να αφήσει έναν έφηβο με αναπηρία να επιβιβαστεί. Η IndiGo αρνήθηκε τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι υπερηφανεύεται ότι είναι ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς. Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Jyotiraditya Scindia υποσχέθηκε τη Δευτέρα «τα κατάλληλα μέτρα», λέγοντας ότι ερευνά προσωπικά το περιστατικό. «Υπάρχει μηδενική ανοχή απέναντι σε μια τέτοια συμπεριφορά. Κανένα ανθρώπινο ον δεν πρέπει να υφίσταται κάτι τέτοιο», έγραψε στο Twitter.

Η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας (DGCA) ζήτησε επίσης αναφορά από την αεροπορική εταιρεία. Το περιστατικό, το οποίο έλαβε χώρα το Σάββατο στο αεροδρόμιο του Ράντσι, ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά την αναφορά που έκανε στο Facebook μία από τις συνεπιβάτιδες, η Μανίσα Γκούπτα.

Η κ. Γκούπτα δήλωσε ότι πριν από την πτήση, ο έφηβος φαινόταν εμφανώς ταλαιπωρημένος: «Μέχρι να περάσει από τον έλεγχο ασφαλείας και να φτάσει στην πύλη (σχεδόν μια ώρα πριν από την επιβίβαση), φαινόταν να βρίσκεται στη δίνη της πείνας, της δίψας, του άγχους και της σύγχυσης». Πρόσθεσε ότι οι γονείς είχαν καταφέρει να κατευνάσουν την ταλαιπωρία του, «με υπομονή, λίγη κολακεία, λίγη αυστηρότητα, πολλές αγκαλιές κ.λπ.» και ότι και άλλοι επιβάτες σταμάτησαν για να προσφέρουν βοήθεια στο ζευγάρι.

Όταν όμως το προσωπικό της IndiGo τον είδε, λέει ότι προειδοποίησαν τους γονείς ότι δεν θα τους άφηναν να επιβιβαστούν, «αν το παιδί δεν ηρεμούσε και δεν γινόταν "φυσιολογικό"».

«Τότε γίναμε μάρτυρες της πλήρους επίδειξης της ωμής εξουσίας και δύναμης. Το προσωπικό της Indigo ανακοίνωσε ότι το παιδί δεν θα επιτρεπόταν να επιβιβαστεί στην πτήση. Ότι αποτελούσε κίνδυνο για τους άλλους επιβάτες. Ότι θα έπρεπε να γίνει 'φυσιολογικό', πριν μπορέσει να είναι άξιο ταξιδιού», έγραψε. Πρόσθεσε ότι άλλοι επιβάτες της πτήσης αντιτάχθηκαν στο προσωπικό και τους διαβεβαίωσαν ότι δεν είχαν αντίρρηση να επιβιβαστεί το παιδί και οι γονείς του στην πτήση. «Μια ομάδα γιατρών, που ταξίδευαν με την ίδια πτήση, προσφέρθηκε να παράσχει πλήρη υποστήριξη στο παιδί και τους γονείς του, αν συνέβαινε κάποιο επεισόδιο υγείας κατά τη διάρκεια της πτήσης», έγραψε η κ. Gupta.

Αλλά η αεροπορική εταιρεία επέμεινε στη θέση της, με τον διευθυντή της - σύμφωνα με την κ. Gupta - να επιμένει ότι το παιδί ήταν «ανεξέλεγκτο» και «σε κατάσταση πανικού». Η ανάρτηση της κας Gupta έγινε έκτοτε viral, προκαλώντας μεγάλη οργή.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Η IndiGo σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι έλαβε το μέτρο για λόγους ασφαλείας των επιβατών της, προσθέτοντας ότι διευκόλυνε την οικογένεια παρέχοντάς της διαμονή σε ξενοδοχείο και ότι πέταξαν το επόμενο πρωί για τον προορισμό τους.

«Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους επιβάτες. Η IndiGo υπερηφανεύεται ότι είναι ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς, είτε πρόκειται για τους υπαλλήλους είτε για τους πελάτες της- και πάνω από 75.000 επιβάτες με ειδικές ανάγκες πετούν με την IndiGo κάθε μήνα», ανέφερε.

Στην Ινδία ζουν περισσότεροι από 26 εκατομμύρια άνθρωποι με σωματικές ή μαθησιακές αναπηρίες, αλλά υπάρχουν ελάχιστες υποδομές για την υποστήριξή τους στην καθημερινή τους ζωή. Οι ακτιβιστές λένε ότι τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν επίσης συστηματικά το στίγμα, τις διακρίσεις και την παρενόχληση.

Ινδίαπτήσηαναπηρίαάτομα με αναπηρίαειδήσεις τώρααεροπορική εταιρεία