Κόσμος|11.02.2024 09:18

Ζαλίζουν οι αριθμοί στο Super Bowl: 7 εκατομμύρια για 30 δευτερόλεπτα - Τόσο κοστίζει μια διαφήμιση

Newsroom

Τι σχέση έχουν μια γάτα που νιαουρίζει για τη μαγιονέζα Hellmann's, ο Peyton Manning που πετάει μπύρες Bud Light στους θαμώνες ενός μπαρ και η Kris Jenner που στοιβάζει μπισκότα Oreo; Παίζουν στις πιο ακριβές διαφημίσεις του πλανήτη, τις διαφημίσεις του Super Bowl.

Σύμφωνα με τη New York Times, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το μέσο κόστος ενός διαφημιστικού σποτ 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του Super Bowl ήταν 7 εκατομμύρια δολάρια. Αν και οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια μειώνουν τις δαπάνες για διαφήμιση, το κόστος μιας διαφήμισης στο Super Bowl συνεχίζει να αυξάνεται.


Ο λόγος είναι απλός: Δεν υπάρχει πιο σίγουρος τρόπος για να προσεγγίσει κάποιος περισσότερους ανθρώπους από το Super Bowl, και το κομμάτι κάθε άλλης πίτας συρρικνώνεται συνεχώς.

Σε ένα όλο και πιο κατακερματισμένο τοπίο των μέσων ενημέρωσης, ο αριθμός των ευκαιριών για τις εταιρείες να προσεγγίσουν ένα μαζικό κοινό μέσω της διαφήμισης στην τηλεόραση του δικτύου έχει μειωθεί. Οι δημοφιλείς εκπομπές έχουν μεταφερθεί όλο και περισσότερο σε πλατφόρμες streaming, μαζί με το κοινό. Όλο και περισσότερο, τα δίκτυα βρίσκονται να βασίζονται σε ζωντανές εκδηλώσεις, όπως οι απονομές βραβείων και τα αθλητικά, για να προσελκύσουν τηλεθεατές.

"Οι ζωντανές εκδηλώσεις εξακολουθούν να είναι τεράστιες για τους διαφημιζόμενους και είναι αυτές που προσελκύουν την υψηλότερη προσοχή", δήλωσε ο Frank Maguire, αντιπρόεδρος της Sharethrough, μιας πλατφόρμας ενσωμάτωσης διαφημίσεων.

Ωστόσο, δεν είναι όλες οι ζωντανές μεταδόσεις κερδοφόρες. Τον Ιανουάριο τα βραβεία Emmy παρακολούθησε ένα χαμηλό ρεκόρ κοινού. Πρωταθλήματα όπως το National Basketball Association και το National Hockey League αγωνίζονται να διατηρήσουν και να αυξήσουν την τηλεθέαση, ενώ η τηλεθέαση του τελικού μπάσκετ ανδρών του N.C.A.A. έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια.

Όμως, η National Football League συνέχισε την ανοδική της πορεία, τόσο όσον αφορά την τηλεθέαση όσο και τις συμφωνίες με τα μέσα ενημέρωσης. Το 2021, τα τηλεοπτικά δίκτυα έδωσαν 110 δισεκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα μετάδοσης του πρωταθλήματος για μια δεκαετία και το N.F.L. συνέχισε να σημειώνει ρεκόρ τηλεθέασης. Περισσότεροι από 115 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν τον περσινό αγώνα πρωταθλήματος.

Το Super Bowl είναι από μόνο του μια ευκαιρία μαζικού μάρκετινγκ στην τηλεόραση. Πριν από μια δεκαετία, το μέσο κόστος ενός διαφημιστικού σποτ 30 δευτερολέπτων ήταν 4 εκατομμύρια δολάρια- μια δεκαετία πριν από αυτό, ήταν 2,4 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές λένε ότι η αύξηση είναι αποτέλεσμα της προσφοράς και της ζήτησης: Με ένα σταθερό ποσό χρόνου και διαφημιστικών σποτ για κάθε μετάδοση του Super Bowl, ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Το CBS, το οποίο θα μεταδώσει τον αγώνα της Κυριακής, εξάντλησε τα διαφημιστικά του σποτ μέσα σε λίγες εβδομάδες τον Νοέμβριο. Η Paramount, στην οποία ανήκει το CBS, φέρεται να έχει σχεδόν δώδεκα διαφημιστικά σποτ για την προώθηση των ταινιών της.


"Σε αυτή την εποχή του κατακερματισμού, το Super Bowl είναι αυτό που ήταν κάποτε η τηλεόραση", δήλωσε ο Brad Adgate, ένας βετεράνος αναλυτής των μέσων ενημέρωσης.

Για πολλά χρόνια, οι διαφημίσεις του Super Bowl κρατούνταν στενά φυλαγμένες μέχρι την ημέρα του παιχνιδιού. Τώρα, οι εταιρείες χρησιμοποιούν εκστρατείες μάρκετινγκ που συχνά ξεκινούν στα μέσα Ιανουαρίου.

Η αύξηση της γυναικείας τηλεθέασης των αγώνων αυτή τη σεζόν, που έγινε ακόμη πιο εμφανής από τη σχέση της Taylor Swift με τον κ. Kelce, αποτελεί μια άλλη πιθανή ευκαιρία μάρκετινγκ για τις εταιρείες.

Για παράδειγμα, η NYX Makeup, θυγατρική της L'Oreal, αγόρασε το πρώτο της διαφημιστικό σποτ στο Super Bowl, ενώ η Dove επιστρέφει με διαφημιστικό σποτ για πρώτη φορά από το 2015. Τα καλλυντικά E.L.F. διαφημίζονται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

ελούν ένα ετήσιο στιγμιότυπο της οικονομικής και κοινωνικής στιγμής στη χώρα, δήλωσε ο Ethan Heftman, αντιπρόεδρος πωλήσεων πρακτορείων στην Ampersand.

διαφήμισηSuper Bowlκόστοςειδήσεις τώραδιαφημίσειςΗΠΑ