Ελλάδα|17.06.2020 18:36

Αυτοψία με ποδήλατο στον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας: Οι αντιδράσεις των πολιτών

Κώστας Ασημακόπουλος

Οι Αθηναίοι προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα ζωής για την πολύπαθη πόλη τους. Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας ήρθε για να μείνει και να αλλάξει τις ζωές των πολιτών, των επισκεπτών αλλά και των ρυθμών στο κορεσμένο και υποβασθμισμένο κέντρο της πρωτεύουσας.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία 24ωρα έχουν προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις - στην πλειονότητα τους θετικές - ενώ ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης παραδέχεται πως «κάθε αρχή είναι δύσκολη» και που όπου χρειαστεί θα γίνουν επιπλέον παρεμβάσεις.

Οι δύο μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία 24ωρα αφορούν στο κλείσιμο της Βασιλίσσης Ολγας (η λεωφόρος που βρίσκεται μεταξύ του Ζαππείου και των εγκαταστάσεων του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών, του Εθνικού Αθηνών και του αρχαιολογικού χώρου στους Στύλους του Ολυμπίου Διός) και σε όλο το μήκος της Πανεπιστημίου από το Σύνταγμα έως την Ομόνοια.

Το ethnos.gr έκανε επιτόπιο ρεπορτάζ και με ποδήλατο κατέγραψε με βίντεο τις δύο διαδρομές, τα έργα που γίνονται αλλά και τις πρώτες επισκέψεις από περιπατητές, ποδηλάτες αλλά και αθλητές. Ξεκινήσαμε από το άγαλμα του Λόρδου Βύρωνα στη συμβολή των λεωφόρων Βασιλίσσης Αμαλίας και Βασιλίσσης Ολγας.

Ο δρόμος είναι κλειστός για τα αυτοκίνητα. Επιτρέπονται μόνο τα αυτοκίνητα με ειδικές άδειες για τα μέλη του Ομίλου Αντισφαίρισης και των επισκεπτών και εργαζομένων στο Ζάππειο, ενώ υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας απαγορεύουν την διέλευση μοτοσυκλετών.

Υπάρχουν εκεί πολλά δοχεία με ειδικό χρώμα για την άσφαλτο, ειδικές πινακίδες, ενώ έχουν αφαιρεθεί άλλες που χρησιμοποιούνταν όταν ο δρόμος ήταν ανοικτός.

Δείτε το βίντεο με το πέρασμα της Βασιλίσσης Ολγας:

Στο ρεύμα προς Παναθηναϊκό Στάδιο η μεσαία λωρίδα έχει βαφτεί κίτρινη και η δεξιά λωρίδα σκούρο κόκκινο με σήμανση αυστηρά για πεζούς.

«Γκρίνιαξα το πρωί, ευχαριστήθηκα το απόγευμα»

«Πρώτη μέρα ήρθα με το ποδήλατο μου. Το σπίτι μου είναι στη Νέα Σμύρνη και ήρθα σιγά σιγά για να δω το έργο. Καλό το βλέπω αλλά πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα. Εντάξει κι εγώ το πρωί ως οδηγός που πέρασα από την λεωφόρο Αμαλίας. Είχα μποτιλιαριστεί και γκρίνιαξα μέσα μου... Έκανα μία δεύτερη θετική σκέψη και να μαι εδώ τώρα. Η ποιότητα ζωής θέλει σίγουρα θυσίες. Για χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα στην Αθήνα και τώρα μας κακοφαίνεται», είπε ο Δημήτρης Μπ. που αργάζεται στα κεντρικά της Εθνικής Τράπεζας και κάθε μέρα διασχίζει το κέντρο της πόλης, αλλά υποσχέθηκε πως το σαββατοκύριακο θα φέρει και τα δυο του παιδιά με τα ποδήλατα τους.

«Δεν το περιμέναμε πως θα γίνει το έργο»

Φτάσαμε με το ποδήλατο στο τέρμα της Βασιλίσσης Ολγας στη συμβολή με την οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου στην οποία παρά το προχωρημένο της ώρας υπήρχε έντονο μποτιλιάρισμα. Στον φρεσκοβαμμένο πεζόδρομο βρήκαμε μία ομάδα παιδιών που απολάμβαναν την διαδρομή και έτρεχαν τα περίπου 300 μέτρα της Βασιλίσσης Ολγας. «Είναι καταπληκτικό όλο αυτό που έγινε. Είμαστε μέλη της ομάδας σκουός του Ομίλου Αντισφαίρισης. Δεν περιμέναμε πως θα γίνει ποτέ αυτό το έργο. Μένουμε σε κοντινές γειτονιές όπου δεν υπάρχει ούτε πεζοδρόμιο. Έπρεπε να γίνει αυτό το έργο», μας λέει ο Χριστόφορος, η Λένια και η Θεοδώρα. Δείτε το video:

«Με θετική σκέψη θα τα ισορροπήσουμε»

Στο μεταξύ επιστρέφουμε στο άγαλμα του Λόρδου Βύρωνα. Εχουν φτάσει δρομείς γνωστού συλλόγου μαζί με φίλους και απολαμβάνουν την διαδρομή. «Εχουμε έρθει με το ποδήλατο, σήμερα ήρθαμε και για να τρέξουμε. Σήμερα ήρθαμε να τεστάρουμε τη διαδρομή. Ακόμα είμαστε στην αρχή. Θα τρέχουμε παντού, εδώ, στην Πανεπιστημίου, παντού. Γράψτε καμιά καλή κουβέντα να ηρεμήσουν οι αγχωμένοι γιατί δεν γίνεται. Υπάρχουν κάποιοι που χαλάστηκαν με αυτό το έργο και κάποιοι που θα το ευχαριστιούνται κάθε μέρα. Πρέπει να τα ισορροπήσουμε όλα. Κάθε μέρα έρχεται όλο και πιο πολύς κόσμος».

Παίρνουμε τα δρομάκια μέσα από το πάρκο του Ζαππείου, βγαίνουμε στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και ετοιμαζόμαστε να κατηφορίσουμε την Παπεπιστημίου. Υπάρχει αυξημένη κίνηση, αλλά όχι μποτιλιάρισμα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργείται σε δύο σημεία. Μπροστά στο Μουσείο σταθμεύουν στην λωρίδα ροής τα αστικά λεωφορεία και δημιουργείται μποτιλιάρισμα μέχρι να γίνει η αποβίβαση και η επιβίβαση των επιβατών στη στάση μπροστά από το Μετρό στο Πανεπιστήμιο. Το δεύτερο επικίνδυνο κομμάτι είναι στη δεξιά στροφή που κάνουν τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Πανεπιστημίου προς την Ρήγα Φερραίου και την Χαριλάου Τρικούπη. Κόβουν στη μέση τη ροή πεζών και ποδηλατών και είναι εστίες ατυχημάτων. Πρόβλημα υπάρχει και στη συμβολή με την Ιπποκράτους. Δεκάδες μηχανήματα του Δήμου Αθηναίων διαγραμμίζουν τις δύο λωρίδες, αλλάζουν την σήμανση και βγάζουν τις στάσεις των αστικών λεωφορείων. Σε αντίθεση με την Βασιλίσσης Ολγας η Πανεπιστημίου δεν είναι ακόμα προσβάσιμη καθώς γίνονται εργασίες.

Δείτε το βίντεο της καθόδου της Πανεπιστημίου:

Στην κάθοδο μας συναντάμε έναν ποδηλάτη. Μας αποκαλύπτει πως το σπίτι του είναι στον Νέο Κόσμο και η εργασία του στο Γαλάτσι και τις τελευταίες ημέρες άφησε το αυτοκίνητο και μετακινείται με το ποδήλατο. «Δεν είναι και το καλύτερο να κυκλοφορείς με το ποδήλατο στο κέντρο της Αθήνας αλλά με αυτό το έργο θα αλλάξουν πολλά. Δεν περίμενα πως θα το ζήσω. Μακάρι να συνεχίσουν. Ακόμα πρέπει να γίνουν πολλά βέβαια... Εντάξει ο κόσμος διαμαρτύρεται για το μποτιλιάρισμα αλλά οι Αθηναίοι θα καταλάβουν πως όλο αυτό γίνεται για το καλό όλων μας. Μακάρι να μην κάνουν πίσω...», μας λέει ο Λευτέρης με τον οποίο κατεβαίνουμε μαζί την Πανεπιστημίου. Μας προσπερνάει γρήγορα με το ποδήλατο του και εμείς στο μεταξύ φτάνουμε στην Ομόνοια. Το συντριβάνι μας δροσίζει, ο ήλιος δύει στο βάθος της Αγίου Κωνσταντίνου και εμείς ονειρευόμαστε τη στιγμή που η διαδρομή θα συνεχιστεί μέχρι τα ιερά χώματα της Ακαδημίας Πλάτωνος...