Ελλάδα|09.10.2020 18:06

Δέκατη ημέρα με χειρόγραφο σύστημα αδειών το υπουργείο Μεταφορών

Μαρία Λιλιοπούλου

Στο υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να έχει ...σκοντάψει το ψηφιακό κράτος, καθώς για δέκατη ημέρα συνεχίζεται το ψηφιακό μπλακ άουτ στο Κεντρικό Πληροφοριακό Σύστημα, το οποίο βρίσκεται εκτός λειτουργίας για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα δύο μηνών. Χιλιάδες πολίτες ταλαιπωρούνται καθημερινά είτε επειδή επιθυμούν να προβούν σε αγοραπωλησία και μεταβίβαση οχήματος είτε για να ανανεώσουν άδεια κυκλοφορίας, αλλά και άδεια οδήγησης.

Το υπουργείο Μεταφορών με ειδική εγκύκλιό του πριν λίγες ημέρες επιχείρησε να μετριάσει τις συνέπειες του προβλήματος επιστρέφοντας στο... χειρόγραφο σύστημα όσον αφορά τις άδειες κυκλοφορίας. Ωστόσο και αυτό δημιούργησε προβλήματα στις περιπτώσεις της δεύτερης μεταβίβασης. Ταυτόχρονα όμως τεράστιο ζήτημα έχει προκύψει και με τις ανανεώσεις των διπλωμάτων οδήγησης και με τα Δελτία Εκπαίδευσης Εξέτασης (ΔΕΕ).

Πρακτικά και αυτά δεν μπορούν αυτήν την περίοδο να εκδοθούν ηλεκτρονικά, κάτι το οποίο οδήγησε στην έκδοση νέας εγκυκλίου από το υπουργείο, με την οποία δίνεται η δυνατότητα για διάστημα ενός μήνα να επιτρέπεται προσωρινά η έκδοση χειρόγραφων Δ.Ε.Ε. (συμπεριλαμβανομένων των Δελτίων για χορήγηση Π.Ε.Ι.) έως την αποκατάσταση του προβλήματος.

Οπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, μετά την αποκατάσταση του προβλήματος, τα στοιχεία του Δ.Ε.Ε. που έχει εκδοθεί χειρόγραφα καταχωρούνται υποχρεωτικά στο Πληροφοριακό Σύστημα πριν τον πρώτο προγραμματισμό του ενδιαφερομένου για δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς και σε κάθε περίπτωση το αργότερο εντός ενός μήνα από την ημερομηνία αποκατάστασης. Το Δ.Ε.Ε. από το Πληροφοριακό Σύστημα (το οποίο δε φέρει φωτογραφία) εκτυπώνεται και επισυνάπτεται στο χειρόγραφο Δ.Ε.Ε.

Για τις περιπτώσεις ανανέωσης του διπλώματος εφόσον έχει λήξει η ισχύς του ή για την έκδοση αντιγράφου ελληνικής άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή μεταβολή στοιχείων ελληνικής άδειας οδήγησης ή περιορισμό κατηγοριών ισχύουσας ελληνικής άδειας οδήγησης, τα απαραίτητα στοιχεία θα αντλούνται από το «Ιστορικό Αρχείο Αδειών Οδήγησης».

Υπενθυμίζεται ότι αυτήν την περίοδο χειρόγραφο σύστημα εφαρμόζεται και για την έκδοση αδειών κυκλοφορίας καθώς επιτρέπεται πλέον ως προσωρινό μέτρο η κυκλοφορία εντός της Ελληνικής Επικράτειας μοτοσικλετών, επιβατικών οχημάτων, φορτηγών κάθε κατηγορίας (μηχανοκίνητων, ρυμουλκουμένων και ημιρυμουλκουμένων) και λεωφορείων, δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης, χωρίς την έκδοση του κανονικού εντύπου άδειας κυκλοφορίας, αλλά με χειρόγραφα έντυπα.

Τα έντυπα αυτά, τα οποία επέχουν θέση άδειας κυκλοφορίας ισχύουν για έναν μήνα από την χορήγησή τους και οι κάτοχοί τους προσέρχονται στην υπηρεσία για την έκδοση του εντύπου άδειας κυκλοφορίας, χωρίς καταβολή επιπλέον τελών.

Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ

Υπόνοιες για «μοιρασιά» δουλειών σε ημετέρους, δημιουργεί η συνεχιζόμενη καθυστέρηση της αποκατάστασης του Κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος Αδειών του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με την κοινή δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Ν. Παππά, του τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Μ. Κάτση, και του αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Γιαννούλη.

Στη δήλωση επισημαίνεται ότι αυτοκινητιστές και οδηγοί υπόκεινται σε ταλαιπωρία χωρίς τέλος για μια μεταβίβαση αυτοκινήτου, για μια ανανέωση ή αντικατάσταση διπλώματος, για μια έκδοση άδειας κυκλοφορίας.

«Η κυβέρνηση της δήθεν «ψηφιακής επανάστασης» συνεχίζει να τους εμπαίζει, εκδίδοντας εγκύκλιο για χειρόγραφη καταγραφή των διαδικασιών ώστε να αντιμετωπίσει την κατάσταση» επισημαίνουν οι τρεις τομεάρχες καλώντας τους κυρίους Καραμανλή, Πιερρακάκη και Κεφαλογιάννη να ολοκληρώσουν άμεσα τις απαραίτητες διαδικασίες αναβάθμισης του συστήματος, όπως είχαν εκκινήσει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα, όπως αναφέρουν.

«Κάθε καθυστέρηση μάς κάνει καχύποπτους για πιθανό σχέδιο μοιράσματος «δουλειών» σε «ημετέρους»» καταλήγει η κοινή ανακοίνωση.

Κώστας Αχ. ΚαραμανλήςΓιάννης Κεφαλογιάννηςδιπλώματα οδήγησηςΚυριάκος Πιερρακάκηςάδειες κυκλοφορίας