Ελλάδα|18.02.2021 19:41

Γραμμή 4 Μετρό: Εργοτάξιο και στην πλατεία Εξαρχείων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών

Μαρία Λιλιοπούλου

Εργοτάξιο του μετρό και στην πλατεία Εξαρχείων προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη γραμμή 4 του μετρό, το πρώτο τμήμα της οποίας θα συνδέει το άλσος Βεΐκου με το Γουδή. Εκτός από τα Εξάρχεια, εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες εντός του προσεχούς τριμήνου θα στηθούν και στη Βεΐκου και την Κατεχάκη.

Ο κ. Καραμανλής ζήτησε τη σύμφωνη γνώμη και τη συμπαράσταση όλων των κομμάτων του Κοινοβουλίου, προκειμένου να ξεπεραστούν οι ενδεχόμενες αντιδράσεις που θα προκύψουν, σημειώνοντας: «Ναι, θα στήσουμε εργοτάξιο του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων. Και νομίζω ότι αυτό πρέπει να το αποφασίσουμε και να το συμφωνήσουμε όλοι σε αυτή την αίθουσα». Πρόσθεσε ότι αυτό θα προχωρήσει για δύο βασικούς λόγους:

Διαβάστε επίσηςΣχολεία: Πόλεμος κυβέρνησης - ΣΥΡΙΖΑ για τηλεκπαίδευση και voucher 200 ευρώ

«Πρώτον δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε καμία περιοχή της Αθήνας, πόσο μάλλον τα Εξάρχεια, χωρίς να δώσουμε πραγματική ευκαιρία για ανάπτυξη. Θυμηθείτε τι έγινε σε άλλες περιοχές, όπου πήγε το Μετρό. Για παράδειγμα το Γκάζι. Δεύτερον, αν οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη, μία συντεταγμένη και ευνομούμενη Πολιτεία έχει και μία άλλη υποχρέωση: Να μην αφήσει οποιαδήποτε περιοχή στο ημίφως της γκετοποίησης και στο σκοτάδι κάποιων ιδεολογικών εμμονών».

Ενημερώνοντας για την εξέλιξη του σχεδιαζόμενου έργου, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ο φάκελος για τις πρόδρομες εργασίες στη Γραμμή 4 έχει ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες με την ανάπτυξη των πρώτων εργοταξιακών χώρων.

Υπενθύμισε ότι έπειτα από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, η «Αττικό Μετρό Α.Ε» βρίσκεται τώρα στο στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του Προσωρινού Αναδόχου του διεθνούς Διαγωνισμού και πως είναι έτοιμη να ξεκινήσει, με ξεχωριστή σύμβαση, τις πρόδρομες εργασίες. «Έτσι σήμερα, έπειτα από μια μακρά διαγωνιστική διαδικασία που ουσιαστικά προχώρησε τους τελευταίους 18 μήνες, είναι όλα έτοιμα για τη σύναψη σύμβασης με Συμφωνία Πλαίσιο που περιλαμβάνει τις απαραίτητες μελέτες, τις μετατοπίσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (Ο.Κ.Ω) και τις αρχαιολογικές εργασίες του A' τμήματος  της Γραμμής 4, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», τόνισε.

Ανέφερε επίσης ότι το έργο περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου για τη Γραμμή 4, με την προοπτική ενσωμάτωσης των Γραμμών 1, 2 και 3, καθώς και κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών.

Η Γραμμή 4 του Μετρό αναμένεται να αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και να διευκολύνει τις μετακινήσεις αφήνοντας παράλληλα ένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ενδεικτικά η Αττικό Μετρό εκτιμά ότι η μέγιστη ημερήσια μείωση των αυτοκινήτων υπολογίζεται σε 60.000 οχήματα, η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους, «ενώ παράλληλα το έργο αυτό θα «τονώσει» την αγορά και θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει μήκος 13 χλμ και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με προοπτική ενσωμάτωσης και των Γραμμών 1, 2 και 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ.

Διαβάστε επίσηςΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ρεύμα 7.000 νοικοκυριά - Αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση στο 90%

γραμμή 4Κώστας Αχ. ΚαραμανλήςΕξάρχειαμετρόΑττικό Μετρό