Ελλάδα|12.04.2021 17:09

ΣΥΡΙΖΑ: Χαλασμένα τα μισά λεωφορεία που παραλήφθηκαν πριν 3 ημέρες

Μαρία Λιλιοπούλου

Ακινητοποιημένα εξαιτίας βλαβών ελάχιστες ημέρες μετά την παραλαβή τους είναι τα μισά από τα πρώτα 40 λεωφορεία που η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προμηθεύτηκε με leasing, ενώ ορισμένα απ΄αυτά είχαν ήδη γράψει στα κοντέρ τους πάνω από 700.000 χιλιόμετρα πριν περάσουν το κατώφλι των αμαξοστασίων της εταιρίας.

Αυτό κατήγγειλε σήμερα Δευτέρα ο ΣΥΡΙΖΑ, ύστερα από την πρωινή επίσκεψη του τομεάρχη Μεταφορών, Νίκου Παππά στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην Πέτρου Ράλλη, το οποίο τα ξημερώματα της Παρασκευής είχε επισκεφθεί ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και «έστησαν επικοινωνιακό σόου για την παραλαβή 40 μεταχειρισμένων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας», όπως σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης από ΟΣΥ: 500 νέα λεωφορεία σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο

Σύμφωνα με το βιβλίο βλαβών, μάλιστα, μόνο μεταξύ των λεωφορείων Solaris, υπάρχουν ήδη 9 οχήματα με βλάβες εκ των οποίων τα τρία είναι 18μετρα. Συγκεκριμένα το βιβλίο βλαβών αναφέρει ενδείξεις κινητήρα, βλάβες στον αισθητήρα καυσαερίων και προβλήματα θερμοκρασίας, βλάβες στα ράουλα μύλου, ατροφία ακόμα και διαρροή λαδιού καθώς επίσης και προβλήματα στις πινακίδες δρομολογίων.

Ύστερα από την ενημέρωσή του από τους εργαζομένους, όπως αναφέρει ο κ. Παππάς σε ανακοίνωσή του διαπιστώθηκε ότι:

  • Τα οχήματα που παρέλαβε η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι 10ετίας ή 12ετίας και έχουν «γράψει» πάνω από 500 χιλιάδες χλμ.
  • Περίπου τα μισά οχήματα δεν εκτελούν δρομολόγια, καθώς πολλά παρουσιάζουν βλάβες. Σύμφωνα με εργαζόμενους, τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν στον δρόμο την Παρασκευή για να ληφθούν πλάνα από το drone της Νέας Δημοκρατίας, κάποια έμειναν λόγω βλάβης και τα περισσότερα επέστρεψαν αμέσως στο αμαξοστάσιο.
  • Τα οχήματα δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας, καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με πρόχειρες πατέντες, ενώ είναι ακατάλληλα για χρήση από ΑμεΑ, καθώς τα πολλά σκαλοπάτια τα καθιστούν μη προσβάσιμα για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.
  • Το κόστος ενοικίασης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων είναι λίγο χαμηλότερο από το κόστος αγοράς ίδιου αριθμού νέων. Δαπανήθηκαν 51 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια ενοικίασης, με δυνατότητα μετέπειτα αγοράς τους με επιπλέον 5 εκατ. ευρώ, όταν η αξία αγοράς ίδιου αριθμού οχημάτων δεν θα ξεπερνούσε τα 61 εκατ. ευρώ.

«Μπήκαμε στα λεωφορεία που, πριν από λίγες μέρες, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής διαφήμιζαν ως υπερσύγχρονα. Κανένα από τα οχήματα που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη δεν βγήκε στον δρόμο για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Συνολικά, από όλα τα αμαξοστάσια, μόνο τα μισά από τα νοικιασμένα λεωφορεία βγήκαν για δρομολόγια.

Τα οχήματα που είδαμε στην Πέτρου Ράλλη αξιοποιήθηκαν, απλώς, την Παρασκευή για επικοινωνιακούς λόγους και πλάνα από drone και επέστρεψαν στο αμαξοστάσιο, κάποια με βλάβες. Υπάρχουν οχήματα με 700 χιλιάδες χλμ, τα οποία ο Οργανισμός προμηθεύτηκε σε τιμή, λίγο χαμηλότερη από την τιμή αγοράς καινούργιων. Η ακαταλληλότητα είναι παραπάνω από εμφανής», επεσήμανε σε δήλωσή του ο κ. Παππάς, ενώ αναρωτήθηκε εάν και η Επιτροπή Παραλαβής έχει παραλάβει και τυπικά αυτά τα οχήματα.

Να σημειωθεί ότι ήδη τις τελευταίες ημέρες σε ομάδες εργαζομένων της ΟΣΥ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναρτηθεί φωτογραφίες και βίντεο από τις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στα οχήματα αυτά προκειμένου να αποκτήσουν παράθυρα που στερούνταν εκ κατασκευής. Οι εργαζόμενοι μιλούν μάλιστα για «πατέντες με πλέξιγκλας», οι οποίες μπορεί να είναι ακόμα και επικίνδυνες για τους επιβάτες που θα στηρίζονται πάνω τους.

Καραμανλής: Τα 37 λεωφορεία εκτελούν δρομολόγια

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, πάντως, σε σημερινές του δηλώσεις στην τηλεόραση του Σκάι επέμεινε επικαλούμενος τα στοιχεία της τηλεματικής, ότι τα 37 από τα 40 λεωφορεία που έχουν παραληφθεί, εκτέλεσαν κανονικά δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας την περασμένη Παρασκευή, ενώ απέφυγε να δώσει στοιχεία για τη σήμερα σημειώνοντας ότι αυτά θα γίνουν γνωστά στο τέλος της ημέρας.

Ο ίδιος αναφερόμενος στις καταγγελίες του τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, τις απέδωσε στο «προσωπικό αδιέξοδο του κ. Παππά και το ποιοτικό αδιέξοδο του ΣΥΡΙΖΑ γιατί μετά από δέκα χρόνια είναι η πρώτη φορά που έχουμε καινούρια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας».

Ο κ. Καραμανλής διέψευσε ότι υπάρχουν λεωφορεία που έχουν ήδη χαλάσει και επανέλαβε ότι με τη δρομολόγηση του συνόλου των 300 οχημάτων, θα εκτελούνται 3.500 δρομολόγια περισσότερα. Αναφέρθηκε στη συμφωνία που έχει ήδη γίνει με τα ΚΤΕΛ, βάσει της οποίας προστέθηκαν 200 λεωφορεία που κυκλοφορουν στα περιφερειακά δρομολόγια, ενώ έχει ήδη βρεθεί χρηματοδότηση για να γίνει ο μεγαλος διαγωνισμός για 1.300 καινούρια λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

«Δυστυχώς έχουμε μία αντιπολίτευση που επενδύει στο ψέμα, σε ανύπαρκτα και ψεύτικα στοιχεία», τόνισε χαρακτηριζοντας «ανόητα» αυτά τα επιχειρήματα.

Διαβάστε επίσης: Στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Στους δρόμους βγαίνουν 40 νέα λεωφορεία

Νίκος ΠαππάςΜΜΜλεωφορείαΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχίααστικά λεωφορεία