Ελλάδα|26.05.2021 17:25

Σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ. ευρώ προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών

Newsroom

Εμφαση στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ και στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια δίνει το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής μιλώντας σε εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη και παρουσίασε τους βασικούς άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου του υπουργείου για τις συνδυασμένες μεταφορές.

«Το νέο μας πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε επισημαίνοντας ότι μπορεί η Ελλάδα πλέον να διαθέτει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, αλλά το αντίστοιχο σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά. Σημείωσε ότι επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα. Και το αποτέλεσμα έως σήμερα ήταν ότι τα σιδηροδρομικά έργα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα ή απουσίαζαν από το σχεδιασμό.

«Ήρθε η ώρα αυτό να αλλάξει. Η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και η νέα γενιά των ‘‘μεγάλων έργων’’ συμπεριλαμβάνει πλέον και τα σιδηροδρομικά», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Αναφερόμενος στις εμπορικές μεταφορές, ο υπουργός σημείωσε πως «το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη».

Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέραν των έργων υποδομής που έχει βάλει μπρος, έχει υπογράψει και ένα λεπτομερές Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο Ferrovie dello Stato Italiane, για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μας με την εκτέλεση των λεγόμενων υπηρεσιών ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας). Μια συνολική επένδυση ύψους 2,5 δισ. ευρώ.

Ως προς τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι η αρχική εκτίμηση προέβλεπε μερική υπογειοποίηση γύρω στα δύο χιλιόμετρα, τελικά όμως το Υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς όμως να πάει σε ανεφάρμοστες προτάσεις.

«Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, ικανοποιεί ορισμένες βασικές αρχές: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται. Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Είναι υπέρ του περιβάλλοντος. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση. Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε επίσης ότι το έργο αυτό συμπληρώνεται από μία ήδη ολοκληρωμένη υποδομή, η οποία έχει παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο, η οποία όπως τόνισε αποτελεί: «Άλλη μία απόδειξη του πόσο πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και του πόσο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας».

Όλες οι ειδήσεις

Ακίνητα: Οι 10 πιο περιζήτητες περιοχές σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Πανελλήνιες: Γρίφος η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου για τους 110.000 υποψήφιους

Πρώτη δήλωση Λουκασένκο: Κακοί άνθρωποι προσπαθούν να «πνίξουν» τη Λευκορωσία

Ενοίκια: Ποιοι απαλλάσσονται από τα μισθώματα Μαΐου, Ιουνίου-Αναλυτικά όλοι οι ΚΑΔ

Κώστας ΚαραμανλήςΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνυποδομέςσιδηρόδρομος