Ελλάδα|28.12.2021 15:49

Θεσσαλονίκη: Το πείραμα με τα ποδήλατα πέτυχε

Τίμος Φακαλής

Οχταπλασιάστηκε η διέλευση των ποδηλάτων στην παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης μετά το κατέβασμα του ποδηλατοδρόμου την άνοιξη του 2020 από το πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Νίκης στο οδόστρωμα. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας η διέλευση αυξήθηκε από 50 ποδήλατα ανά ώρα σε 400 ανά ώρα σύμφωνα και με τις τελευταίες μετρήσεις που έκαναν οι υπηρεσίες του δήμου.  

«Η απόφασή μας είναι ειλημμένη. Αυτός ο ποδηλατόδρομος θα παραμείνει για αυτό και τοποθετήσαμε νέο οδόστρωμα, παρά τις αντιδράσεις καταστηματαρχών που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη περιοχή» ανέφερε στο ethnos.gr o Γιώργος Αβαρλής αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης & Μεταναστευτικής Πολιτικής και πρόσθεσε: «οι ποδηλατόδρομοι δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν προβλεφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και την απόδοση μέρους του δημόσιου χώρου στους πολίτες την άνοιξη του 2020. Αποφασίσαμε να κατεβάσουμε τον ποδηλατόδρομο της παλιάς παραλίας από το πεζοδρόμιο στο οδόστρωμα όπου εμπλέκονταν πολίτες με ποδηλάτες με πολλούς κινδύνους. Ο κόσμος αγκάλιασε την πρωτοβουλία μας. Ουσιαστικά παρέμειναν δυο λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα καθώς χρησιμοποιήσαμε την λωρίδα που ήταν πάντα κατειλημμένη από παρκαρισμένα ΙΧ».

Μετατροπή της παλιάς παραλίας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας

Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το διαγωνισμό για την μελέτη επέκτασης της παλιάς παραλίας κατά 5,5 μέτρα με ξύλινο ντεκ. Η δημοπράτηση αναμένεται να γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου ρου 2022.

«Υπάρχει δέσμευση και του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα για να ενταχθεί το έργο στην επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ. Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του ντεκ τότε ο ποδηλατόδρομος, ενδεχομένως, να επιτρέψει πάνω στο πεζοδρόμιο» δήλωσε στο ethnos.gr o τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Μήτρου και πρόσθεσε: «Το τελικό πλάνο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)-όταν μπει σε λειτουργία και το μετρό και πάντα με ορίζοντα το 2030- προβλέπει την πλήρη αναδιάταξη της παλιάς παραλίας και την μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει τώρα αποσπασματικά γιατί προϋποθέτει να γίνουν μια σειρά άλλων κυκλοφοριακών αλλαγών (ανασυγκρότηση ΟΑΣΘ, fly over,  λειτουργία μετρό).

Κωνσταντίνος ΖέρβαςΘεσσαλονίκηδήμος Θεσσαλονίκηςποδηλατόδρομοι ΘεσσαλονίκηΓιώργος Αβαρλήςποδήλατα