Ελλάδα|25.02.2022 18:08

Αγορά νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Πέμπτη παράταση στον διαγωνισμό

Μαρία Λιλιοπούλου

Ξεθωριάζει σταδιακά ο χρονικός ορίζοντας της έλευσης των 770 καινούριων λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εντός του 2024 καθώς ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός που βρίσκεται στον αέρα από τον περασμένο Οκτώβριο πηγαίνει από παράταση σε παράταση.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς υπέγραψε την πέμπτη κατά σειρά παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Η προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία παρήλθε σήμερα Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, ενώ η νέα ορίστηκε στις 14 Μαρτίου με το άνοιγμα των προσφορών για τον διαγωνισμό των 383.494.800 ευρώ που μετατίθεται από μήνα σε μήνα να επαναπρογραμματίζεται πλέον για τις 18 Μαρτίου.

Η νέα παράταση αν και ήταν αναμενόμενη εξαιτίας των εκκρεμουσών προσφυγών, υπεγράφη από τον κ. Ξιφαρά μόλις προχθές. Υπενθυμίζεται ότι για τον διαγωνισμό εκκρεμούν προσφυγές εταιριών ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών κατά των όρων του διαγωνισμού. Κατά συνέπεια ήταν προφανές πως το υπουργείο θα ήθελε οι σχετικές αποφάσεις να προηγηθούν του ανοίγματος των προσφορών.

Να σημειωθεί άλλωστε ότι από τις 3 Φεβρουαρίου υπάρχει διαταγή του Προέδρου του ΣΤ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία διατάσσεται η αναστολή εκτέλεσης των προσβαλλομένων όρων της Διακήρυξης μέχρι την έκδοση της απόφασης επί της εκκρεμούσας αίτησης αναστολής και ακύρωσης. Αν και αυτό δε σημαίνει ότι αναστέλλεται η διενέργεια του διαγωνισμού ως προς οποιοδήποτε εκ των υπό δημοπράτηση Τμημάτων και ως εκ τούτου η αναθέτουσα αρχή δεν κωλύεται να συνεχίσει την διενέργεια του διαγωνισμού, προκύπτει σαφής δέσμευση μη αποκλεισμού οποιουδήποτε συμμετέχοντος στον διαγωνισμό μέχρι την έκδοση της απόφασης.

Δεδομένων των καθυστερήσεων θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι τόσο οι μισθώσεις οχημάτων μέσω leasing όσο και οι παρατάσεις της παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ θα συνεχιστούν και μετά τη λήξη των αρχικών συμβάσεων καθώς θα εξακολουθήσει να υπάρχει ανεπάρκεια στον αριθμό των οχημάτων, όπως έχει ήδη γράψει το «ethnos.gr». Αλλωστε πριν λίγες ημέρες υπεγράφη και συμπληρωματική σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ για την αύξηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης μέσω της πύκνωσης των δρομολογίων σε συγκεκριμένες γραμμές και χρονικές περιόδους και κατά συνέπεια και της αύξησης της αποζημίωσης που θα λάβουν από το Ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη, αφορά την προμήθεια 770 λεωφορείων για την ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα:

  • 100 απλά υβριδικά αστικά οχήματα 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού,

  • 200 απλά αστικά οχήματα 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI,

  • 100 αρθρωτά αστικά οχήματα 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI,

  • 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.,

  • 250 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

ΣΥΡΙΖΑ: Μητσοτάκης - Καραμανλής προχωρούν σε de facto ιδιωτικοποίηση αστικών συγκοινωνιών

«Η πέμπτη - κατά σειρά - παράταση στην ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον διαγωνισμό για τα 770 αστικά λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν έτυχε, «πέτυχε», σημειώνουν σε κοινή δηλωσή τους ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Χρήστος Γιαννούλης.

Οι δύο βουλευτές επισημαίνουν ότι «οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής των απίστευτων συνωστισμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εν μέσω πανδημίας, έχουν έναν και μόνο στόχο: την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Αφού, βεβαίως, θα έχουν κατασπαταλήσει ένα σωρό χρήματα για την ενοικίαση ακατάλληλων οχημάτων, που δεν λύνουν το πρόβλημα των συνωστισμών, αλλά ευνοούν συγκεκριμένα συμφέροντα».

Οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ καταλογίζουν «βαριά ευθύνη» στην κυβερνηση της ΝΔ εκτιμώντας ότι η έλευση των καινούριων λεωφορείων μετατίθεται τουλάχιστον για το 2024 και υπενθυμίζουν ότι η κυβέρνηση «ακύρωσε, το καλοκαίρι του 2019, τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για 750 καινούρια λεωφορεία, από τα οποία τα 550 θα κυκλοφορούσαν ήδη στους δρόμους. Αδρανεί και μεταθέτει την προμήθεια των νέων οχημάτων για το 2024 (και βλέπουμε), εμπαίζει μια ολόκληρη κοινωνία», καταλήγουν.

Θεσσαλονίκηαστικά λεωφορείαδιαγωνισμόςΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορώνειδήσεις τώρα