Ελλάδα|05.10.2022 21:00

Αναζητείται διέξοδος: Κίνδυνος περιοχές της Αττικής να μείνουν χωρίς λεωφορεία - Σε «τεντωμένο σχοινί» 60 γραμμές

Μαρία Λιλιοπούλου

Αγώνα δρόμου προκειμένου να βρεθεί μία λύση για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του λεκανοπεδίου της Αττικής με τα λεωφορεία κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ύστερα και από τη δεύτερη απόρριψη του σχεδίου σύμβασης για την ετήσια παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ και την αύξηση του παραχωρούμενου συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Υπουργείο Μεταφορών και ΟΑΣΑ προώθησαν την παράταση της σύμβασης έως τις 6 Οκτωβρίου 2023 και την αύξηση των γραμμών που καλύπτουν τα ΚΤΕΛ από 60 σε 72. Ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως έγραψε ήδη το ethnos.gr, θεώρησε και το νέο σχέδιο σύμβασης απευθείας ανάθεση, η οποία μάλιστα δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς.

Κίνδυνος 60 λεωφορειακές γραμμές να μείνουν... ακάλυπτες

Το ζήτημα που προκύπτει τώρα και απαιτεί μία άμεση λύση είναι τι θα γίνει από τις 7 Οκτωβρίου και μετά. Η διετής υφιστάμενη σύμβαση λήγει σε δύο μέρες και είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος 60 λεωφορειακές γραμμές -κυρίως περιφερειακές- να μείνουν ακάλυπτες και το επιβατικό κοινό χωρίς εξυπηρέτηση και μάλιστα σε αρκετές περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από άλλα μέσα.

Η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), όπως αναφέρεται και στο προοίμιο του απορριφθέντος σχεδίου σύμβασης, δε διαθέτει πρόσθετα οχήματα να δρομολογήσει, ενώ όπως συγκλίνουν όλες οι πληροφορίες σε επίπεδο αριθμού οδηγών βρίσκεται στα ίδια νούμερα με το διάστημα πριν τις προσλήψεις καθώς οι συνταξιοδοτήσεις συνεχίστηκαν αμείωτες, ενώ και πολλοί από τους νεοπροσληφθέντες, παραιτήθηκαν αφού δεν τους αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε σημερινές του δηλώσεις στην ΕΡΤ εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα βρεθεί μία λύση με το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε διευκρινίσεις.

Μίλησε, πάντως, για ακόμα μία φορά για ιδιωτικοποίηση ποσοστού του συγκοινωνιακού έργου, για την οποία δήλωσε περήφανος επαναλαμβάνοντας μάλιστα ότι οι ιδιώτες προσφέρουν φτηνότερη και καλύτερη συγκοινωνία: «Εμείς και είμαι πολύ περήφανος γι' αυτό έχουμε ιδιωτικοποιήσει στην Αθήνα γύρω στο 20% των δρομολογίων χωρίς να προσβάλλουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και στη Θεσσαλονίκη γύρω στο 40% δίνοντας στην ουσία δρομολόγια σε ιδιώτες που είναι και πιο φτηνό και είναι μία μέθοδος που κατά την άποψη τη δική μου και την άποψη των χρηστών παρέχουν και καλύτερες υπηρεσίες. Αυτή τη στιγμή λοιπόν πάμε να επεκτείνουμε αυτή τη διαδικασία και είμαστε σε μία διαδικασία με το Ελεγκτικό Συνέδριο για να βρούμε μια λύση», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Αντί να προμηθευτούν λεωφορεία, επικαλούνται δήθεν έκτακτες καταστάσεις»

«Αντί να προμηθευτούν νέα λεωφορεία, επικαλούνται δήθεν έκτακτες καταστάσεις και σπαταλούν ασταμάτητα το δημόσιο χρήμα», ήταν η απάντηση του αρμόδιου τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά στην είδηση για την απόρριψη της νέας σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.

«Δυόμισι χρόνια από την έναρξη της πανδημίας, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής συνεχίζουν το ίδιο βιολί. Άλλοτε με απευθείας αναθέσεις του μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ, άλλοτε ενοικιάζοντας πολυμεταχειρισμένα οχήματα σε τιμές αγοράς καινούριων. Το Ελεγκτικό Συνέδριο τους έπιασε με τη γίδα στην πλάτη. Για μια ακόμα φορά. Η επιμονή τους είναι προκλητική, εξοργιστική, ανήθικη» επεσήμανε σε δήλωσή του ο κ. Παππάς.

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τους κάλεσε «να επανέλθουν επιτέλους στη νομιμότητα» προσθέτοντας πως: «Όσο και να κωλυσιεργούν στην ενίσχυση των ΜΜΜ, όσο και να επιμένουν με νομοθετικά τερτίπια να ξαναδώσουν το έργο στους ιδιώτες, όσο και να δρομολογούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, θα βρίσκουν απέναντί τους όχι μόνο το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και την κοινωνία».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΚΤΕΛ ΑττικήςΚΤΕΛΝίκος ΠαππάςΚώστας ΚαραμανλήςλεωφορείαΜΜΜειδήσεις τώραΟΣΥΟΑΣΑΥπουργείο Υποδομών και Μεταφορών