Ελλάδα|31.10.2022 19:40

Μάστιγα οι επιθέσεις στα ΜΜΜ: Πλήθος καταγγελιών από οδηγούς για συγκεκριμένες περιοχές - Συχνοί λιθοβολισμοί και κλοπές... καταλυτών

Μαρία Λιλιοπούλου

Δεν έχουν τέλος οι επιθέσεις κάθε είδους και μορφής σε οχήματα, συρμούς και σταθμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα, ακόμα και τη ζωή επιβατών και εργαζομένων.

Τελευταίο περιστατικό οι πυροβολισμοί με στόχο λεωφορείο που εκτελούσε δρομολόγιο της γραμμής 866 Ασπρόπυργος – Σταθμός Αγίας Μαρίνας το βράδυ της Κυριακής και ενώ βρισκόταν εν κινήσει επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτοκίνητο με τρεις επιβάτες προσέγγισε το λεωφορείο και τότε ο ένας από τους τρεις κατέβασε το τζάμι και πυροβόλησε με πιστόλι. Το τζάμι από την πλευρά του οδηγού έσπασε και από θαύμα δεν τραυματίστηκε ο οδηγός. Η αστυνομία προχώρησε σε τρεις συλλήψεις, αλλά το περιστατικό καταδεικνύει για ακόμα μία φορά το υπαρκτό πρόβλημα προστασίας επιβατικού κοινού και εργαζομένων σε ορισμένες περιοχές του δικτύου.

Η γραμμή, στην οποία σημειώθηκε η επίθεση είναι μία από τις 60 που εκτελούν πλέον τα ΚΤΕΛ για λογαριασμό του ΟΑΣΑ και συγκεκριμένα την έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ Κορίνθου. Ωστόσο τα προβλήματα στην περιοχή υφίστανται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και είναι τόσο σοβαρά (και άλυτα έως τώρα) που δεν είναι λίγοι οι οδηγοί της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), οι οποίοι αισθάνθηκαν μάλλον ανακουφισμένοι που δε χρειάζεται πλέον να εξυπηρετούν αυτήν τη γραμμή δεδομένου ότι ο κίνδυνος είναι διαρκής.

Αρκεί να υπενθυμιστεί ότι πριν μερικά χρόνια μία από τις γραμμές της εταιρείας που εξυπηρετούσε τα Νεόκτιστα Ασπροπύργου, εκτελούσε τα δρομολόγιά της με τη συνοδεία περιπολικού της αστυνομίας, πρακτική όμως η οποία δεν είναι δυνατό να ακολουθείται συνεχώς εξαιτίας των ελλείψεων.

Αμέτρητα είναι και τα έγγραφα που έχουν αποστείλει στο πέρασμα των χρόνων, τόσο το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ όσο και η διοίκηση του Ομίλου προς τα αρμόδια υπουργεία και τα αστυνομικά τμήματα των περιοχών χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί ακόμα μία μόνιμη λύση. Στο παρελθόν μάλιστα σε γραμμές, στις οποίες σημειώνονταν συχνές επιθέσεις, το Συνδικάτο είχε λάβει απόφαση μη εκτέλεσης των δρομολογίων σε συγκεκριμένα τμήματα τις νυχτερινές ώρες, μετά τις 9 ή μετά τις 10 το βράδυ.

Σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ, έχουν αυξηθεί οι περιπολίες σε ορισμένες περιοχές που θεωρούνται «υψηλού κινδύνου», αλλά όπως φαίνεται κάποιες φορές τα παραβατικά στοιχεία καταφέρνουν να διαπεράσουν και αυτό το δίχτυ ασφαλείας.

Άλλωστε περιστατικό πυροβολισμού κατά αστικού λεωφορείου δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει, καθώς στο παρελθόν έχουν καταγραφεί επιθέσεις πιθανότατα από αεροβόλο όπλο κατά δύο λεωφορείων της ΟΣΥ στο τέρμα των λεωφορείων επί της λεωφόρου Βεΐκου στο Γαλάτσι.

Συχνοί και οι λιθοβολισμοί

Την ίδια στιγμή εκτός των πυροβολισμών, επιβάτες και οδηγοί κινδυνεύουν και από τις πέτρες, τις οποίες συχνά πετούν άγνωστοι κατά οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο είχε δεχτεί επίθεση με πέτρες λεωφορείο στην περιοχή των Άνω Λιοσίων το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο της γραμμής 723 Φυλή – Άνω Λιόσια. Μία εβδομάδα νωρίτερη αντίστοιχη επίθεση είχε δεχτεί όχημα της γραμμής 728 στο ύψους του οικισμού Στρατοπέδου Καποτά αλλά και της γραμμής 723 στα Άνω Λιόσια, μετά την Περιφερειακή Αιγάλεω.

Και κλοπές καταλυτών

Στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ένα πρωτοφανές περιστατικό ήρθε να προστεθεί στους λιθοβολισμούς λεωφορείων όταν στην περιοχή των Άνω Λιοσίων άγνωστοι ακινητοποίησαν οδηγό λεωφορείου της ΟΣΥ και έκλεψαν τον καταλύτη του οχήματος.

Το περιστατικό συνέβη στο τέρμα της γραμμής 711 στην περιοχή της Ζωφριάς. Οι δράστες, ακινητοποίησαν τον οδηγό του οχήματος με την απειλή λοστού. Με γρήγορες κινήσεις αφαίρεσαν τον καταλύτη του λεωφορείου και τράπηκαν σε φυγή.

ΌΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΜΜΜειδήσεις τώραεπίθεσηαστικά λεωφορείαπυροβολισμός