Ελλάδα|26.11.2022 06:00

Τι συμβαίνει με τα λεωφορεία στην Αττική; Πλήθος παραπόνων για δρομολόγια γραμμών του ΟΑΣΑ που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ και χάνονται

Μαρία Λιλιοπούλου

Δρομολόγια που «χάνονται» και τα λεωφορεία δε φτάνουν ποτέ στη στάση, ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας για το είδος των οχημάτων ειδικά στα τελευταία νυχτερινά δρομολόγια και συνεχείς μηχανικές βλάβες, καταγγέλλουν οι επιβάτες που εξυπηρετούνται από γραμμές κυρίως της ανατολικής Αττικής, οι οποίες έχουν παραχωρηθεί από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ.

Στην ταχύτητα μάλιστα αποδίδουν οι ίδιοι και το ατύχημα που έγινε στη λεωφόρο Σπάτων λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης με αρθρωτό λεωφορείο της γραμμής της Λούτσας. Ο οδηγός φαίνεται να έχασε τον έλεγχο του οχήματος, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, χτύπησε δεξιά, γύρισε αριστερά, καβάλησε τη διαχωριστική νησίδα και έκλεισε το δρόμο χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί ούτε ο οδηγός ούτε ο μοναδικός επιβάτης που βρισκόταν εκείνη την ώρα εντός του οχήματος.

Όπως μεταδίδουν και πηγές του ΟΑΣΑ, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι μάλλον επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος, αλλά η υπόθεση ακόμα διερευνάται.

Από τις αναρτήσεις των κατοίκων της περιοχής στα κοινωνικά δίκτυα προκύπτει ότι τα παράπονα στην εξυπηρέτηση αυτών των γραμμών από τότε που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ είναι περισσότερα από ό,τι στο παρελθόν.

Κάνουν λόγο για συνεχείς βλάβες και ακυρώσεις δρομολογίων, για βρώμικα οχήματα και λεωφορεία που κινούνται με μεγάλες ταχύτητες ειδικά τη νύχτα όταν οι οδηγοί τους βιάζονται να τα επιστρέψουν στο αμαξοστάσιο.

Η μητέρα του νεαρού μοναδικού επιβάτη του τροχαίου της Πέμπτης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο γιος της ευτυχώς καθόταν στο μπροστινό τμήμα του λεωφορείου, ενώ προσθέτει ότι «τα περισσότερα λεωφορεία της περιοχής στα τελευταία τους δρομολόγια φτάνουν τέτοιες ταχύτητες και αυτό πρέπει να σταματήσει γιατί είδαμε σήμερα πόσο επικίνδυνο είναι».

Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, Θέμης Αμπλάς: «πληθαίνουν οι ανώνυμες καταγγελίες που φτάνουν στην ΟΣΜΕ και αφορούν και τα ΚΤΕΛ της Αττικής για οδηγούς που δουλεύουν πολύ πέραν τους επιτρεπόμενου ωραρίου ακόμα και στα ρεπό τους και εξαντλούνται στα δρομολόγια. Παράλληλα αναλαμβάνουν δουλειές, όπως ο καθαρισμός αλλά και ο ανεφοδιασμός των οχημάτων που καμία σχέση δεν έχουν με το αντικείμενό τους. Οι καταγγελίες που φτάνουν σε μας μιλούν και για ασυντήρητα λεωφορεία, γεγονός που καταδεικνύεται και από τα οχήματα που «μένουν» συχνά στο δρόμο, για φθαρμένα ελαστικά και για λεωφορεία που δεν απολυμαίνονται» επισημαίνει προσθέτοντας πως: «Όλα αυτά τα γνωρίζουν στα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας, αλλά δεν έχουν πράξει απολύτως τίποτα».

Όσο για το ζήτημα με τα ανεκτέλεστα δρομολόγια, το παραδέχονται και οι πηγές του ΟΑΣΑ, προσθέτοντας, πάντως, πως αφορούν ένα πολύ μικρό ποσοστό των προγραμματισμένων και πως από τον Οργανισμό καταγράφονται τα πάντα.

Πριν λίγες ημέρες άλλωστε ο Οργανισμός πραγματοποίησε δαπάνη ύψους 1.253.028,41 ευρώ που αφορούσε την εκκαθάριση Α’ τριμήνου 2022 για τα δρομολόγια που πραγματοποίησαν τα ΚΤΕΛ σε γραμμές του ΟΑΣΑ. Στο ποσό, όπως φαίνεται, έχει συμψηφιστεί και ποινική ρήτρα ύψους 48.067,08 ευρώ, η οποία πιθανότατα αφορά τα δρομολόγια που δε βρήκαν ποτέ το δρόμο τους για τις στάσεις.

Θέμα ημερών η νέα σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για περισσότερες γραμμές

Στο μεταξύ ύστερα από το πράσινο φως που άναψε τελικά το Ελεγκτικό Συνέδριο ύστερα από δύο απανωτές αρνήσεις, ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής αναμένεται να υπογράψουν τις προσεχείς ημέρες τη νέα σύμβαση για παράταση της παραχώρησης έργου για ακόμα ένα χρόνο.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο ξεκάθαρα αναφέρει στην απόφασή του ότι αυτή θα αποτελεί μία νέα απευθείας ανάθεση γραμμών του ΟΑΣΑ στους ιδιώτες και όχι μία ακόμα παράταση της αρχικής σύμβασης, όπως ήθελε το υπουργείο.

Στα ΚΤΕΛ αυτή τη φορά δίνεται η δυνατότητα να παραχωρηθούν 12 – 14 λεωφορειακές γραμμές περισσότερες από τις 60 που ήδη εκτελούν και μάλιστα αυτό το δίμηνο με τη μορφή της δωρεάς χωρίς αποζημίωση, αφού η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών έχει λήξει προ πολλού.

Έως τώρα, πάντως, τόσο το πότε θα υπογραφεί η σύμβαση όσο και το πόσες γραμμές θα αφορά κρατείται επτασφράγιστο μυστικό.

Πλιάτσικο στο αμαξοστάσιο

Την ίδια στιγμή πονοκέφαλο προκαλούν στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και τα αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπής καταλυτών. Εκτός των περιστατικών που είχαν προηγηθεί, πριν λίγους μήνες, η παράταξη ΜΕΤΑ ΟΣΥ κατήγγειλε την αφαίρεση 14 καταλυτών από ισάριθμα οχήματα, αυτή τη φορά μέσα από το αμαξοστάσιο της εταιρίας στα Λιόσια.

Το «ethnos.gr» ζήτησε την άποψη της διοίκησης της ΟΣΥ για τα περιστατικά και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβαν χώρα χωρίς όμως έως τώρα να λάβει κάποια απάντηση.

ΟΑΣΑειδήσεις τώραατύχημαλεωφορείοΚΤΕΛ