Ελλάδα|06.04.2023 16:35

ΟΑΣΘ: Κινητοποιήσεις προαναγγέλλουν οι εργαζόμενοι – Σοβαρές καταγγελίες για ακατάλληλα λεωφορεία και κενά σε εργατικό δυναμικό

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Ορατό είναι το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν σειρά κινητοποιήσεων μετά το Πάσχα οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ζητώντας να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε να είναι βιώσιμος στο μέλλον οργανισμός, να προσληφθούν άμεσα οδηγοί και τεχνικό προσωπικό αλλά και να αποκτηθούν καινούργια και καλύτερη κατάσταση λεωφορεία.

Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σήμερα, Πέμπτη 6 Απριλίου, σε πεντάωρη στάση εργασίας (11:00 π.μ-4:00 μ.μ.) και όπως είπε ο πρόεδρος τους, Γιάννης Δήμκας, δε θα γίνει κάποια κινητοποίηση εντός της Μεγάλης Εβδομάδας, ωστόσο, αμέσως μετά το Πάσχα θα ληφθούν αποφάσεις για την περαιτέρω στάση τους.

Αναφερόμενος στα κενά στο εργατικό δυναμικό, ο κ. Δήμκας σημείωσε ότι είναι πολύ μεγάλα, αφού σήμερα υπάρχουν περίπου 400 λιγότεροι οδηγοί και 70 λιγότεροι τεχνικοί σε σύγκριση με αυτούς που απαιτούνται, ώστε να προσφέρονται στους πολίτες καλής ποιότητας αστικές συγκοινωνίες. Να σημειωθεί ότι το 2011 ήταν η τελευταία φορά που προσλήφθηκαν οδηγοί στον ΟΑΣΘ.

«Δεν υπάρχουν οδηγοί και γι’ αυτό τα λεωφορεία μένουν για μέρες στα αμαξοστάσια για συντήρηση. Αυτήν τη στιγμή τουλάχιστον 60-70 λεωφορεία βρίσκονται στα αμαξοστάσια, επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί. Η διοίκηση του οργανισμού αναγνωρίζει τα προβλήματα του οργανισμού και έχει τα ίδια αιτήματα με εμάς, όμως, αν είναι ικανοποιημένη με το συγκοινωνιακό έργο που προσφέρουμε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, εμείς οι εργαζόμενοι δεν είμαστε», τόνισε ο κ. Δήμκας.

Πολλά τα ακατάλληλα λεωφορεία

Κατά τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, πολλά από τα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στην πόλη, είναι ακατάλληλα και παλαιά με πολλά χιλιόμετρα «φορτωμένα» στις μηχανές τους. Όπως είπε, αρκετά από τα λεωφορεία έχουν διανύσει 300.000-400.000 χιλιόμετρα, ενώ κάποια έχουν φτάσει ακόμα και το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.

«Πολλά από τα λεωφορεία που απέκτησε με leasing ο οργανισμός αλλά και αυτά που έφερε από τη Λειψία και μας παραχώρησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις κυκλοφοριακές ανάγκες της Θεσσαλονίκης. Εδώ έχουμε διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες, ενώ πολλά δεν έχουν μπάρες μπροστά, οι οποίες χρειάζονται στην Ελλάδα, Ό,τι αποσύρθηκε στις πόλεις του εξωτερικού, το έφεραν εδώ, για να κάνουμε αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη», σημείωσε ο κ. Δήμκας.

Κατά τον ίδιο, αν και θα έπρεπε να κυκλοφορούν καθημερινά 368 αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, ο αριθμός τους μετά βίας φτάνει τα 270.

«Τα λεωφορεία μας είναι πολύ παλαιά. Αν σήμερα εξακολουθούν να κυκλοφορούν λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, αυτό οφείλεται στην υπερπροσπάθεια που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι ανέφερε ο κ. Δήμκας.

Φόβοι για ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έκανε ακόμα λόγο για εσκεμμένη απαξίωση του οργανισμού, αφήνοντας αιχμές ότι στόχος είναι η ιδιωτικοποίησή του.

«Προφανώς οι αρμόδιοι θέλουν να συνεχιστεί η απαξίωση του οργανισμού, ώστε να κάνουν αυτό που έχουν σχεδιάσει. Μας λένε ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι για τη βελτίωση του ΟΑΣΘ, διότι ο οργανισμός βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης. Όμως, υπό εκκαθάριση βρισκόμαστε από το 2017, η οποία βρίσκεται κλεισμένη στα συρτάρια του αρμόδιου υπουργού. Ήδη ο έλεγχος κομίστρου έχει παραχωρηθεί στον ΟΣΕ, με προφανή στόχο να περάσει στη συνέχεια σε ιδιώτες. Άρα ο στόχος είναι να περάσει η αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες. Πλέον έγιναν 39 οι κυκλοφοριακές γραμμές που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ, ενώ αρχικά αυτές ήταν μόνο έξι», τόνισε ο κ. Δήμκας.

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της κινητοποίησής του οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του οργανισμού.

ΟΑΣΘλεωφορείακινητοποιήσειςεργαζόμενοιοδηγοί