Ελλάδα|05.12.2023 16:29

Προαστιακός Πάτρας: Μόνιμες οι καθυστερήσεις και οι ματαιώσεις δρομολογίων – Σε μαύρο χάλι η κατάσταση της γραμμής

Μαρία Λιλιοπούλου

Σε πλήρη εκτροχιασμό και των δρομολογίων του έχει οδηγηθεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Πάτρας ύστερα από τον εκτροχιασμό συρμού με 72 επιβάτες πριν από λίγες ημέρες εξαιτίας της ιδιαίτερα κακής κατάστασης της γραμμής. Σχεδόν όλα τα δρομολόγια ξεκινούν με καθυστέρηση από15 λεπτά έως και πάνω από μισή ώρα με τις καθυστερήσεις να είναι τέτοιες που οδηγούν συχνά και σε πλήρη ακύρωση δρομολογίων, όπως συνέβη τη Δευτέρα με τέσσερα διαφορετικά δρομολόγια.

Αιτία για τις καθυστερήσεις είναι οι βραδυπορίες, στις οποιες υποχρεώνει ο διαχειριστής του δικτυου ΟΣΕ με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία της διαδρομής, οι μηχανοδηγοί να καλούνται να κινηθούν με ταχύτητα μόλις 6 και 10 χιλιομέτρων την ώρα εξαιτίας της κατάστασης της γραμμής και των καμπυλών και προβλημάτων στα κλειδιά. Μονίμως χαμένο το επιβατικό κοινό της Πάτρας, αλλά και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι ταλαιπωρούνται καθημερινά και αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, σε ανακοίνωσή της φέρνει στη δημοσιότητα τα δελτία περιορισμού ταχύτητας της Δευτέρας ζητώντας να σταματήσει η απαξίωση του Προαστιακού της Πάτρας και επισημαίνοντας πως «ο έκτος εκτροχιασμός συρμού στον Προαστιακό της Πάτρας τα τελευταία 4 χρόνια φανέρωσε για ακόμα μια φορά την ουσιαστική εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στην αχαϊκή πρωτεύουσα -και την χώρα εν γένει».

Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι παρά τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για έργα που θα γίνουν, ο Προαστιακός της Πάτρας συνεχώς απαξιώνεται με μειώσεις ταχύτητας να επιβάλλονται καθημερινά λόγω της ελλιπούς συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής: «Με τον τρόπο αυτό το έτος 2023, η Ελληνική Πολιτεία και ο ΟΣΕ παραδέχονται ότι αδυνατούν επί της ουσίας να συντηρήσουν 20 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής», υπογραμμίζουν.

Προσθέτουν ότι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια εξαιτίας των επιβαλλόμενων μέτρων μείωσης της ταχύτητας, έχουν γίνει συνώνυμο της ζωής των εργαζομένων και επιβατών στην Πάτρα με την πολιτική ηγεσία (Υπουργείο – Δημοτική – Περιφερειακή Αρχή) να επιδεικνύουν πρωτοφανή αδιαφορία στις εκκλήσεις των σιδηροδρομικών.

«Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν, ότι εδώ και 14 χρόνια η Πάτρα δεν συνδέεται σιδηροδρομικά με την Αθήνα και κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που δημιουργεί σημαντικά οφέλη στους ανταγωνιστές του τρένου (Οδικό λόμπι, διόδια κτλπ) πολλαπλασιάζοντας όμως σημαντικά το κόστος μετακίνησης των πολιτών», σημειώνουν οι μηχανοδηγοί εκτιμώντας ότι ο Προαστιακός της Πάτρας κινδυνεύει με λουκέτο, αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και την επαναφορά των δρομολογιακών χρόνων στα κανονικά τους επίπεδα.

Η ΠΕΠΕ απαντά και σε δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, σύμφωνα με τα οποία, ανώνυμες πηγές του ΟΣΕ έκαναν λόγο για απειρία των μηχανοδηγών στην Πάτρα που έχει συνέπεια καθυστερήσεις στα δρομολόγια. «Ένα ψέμα που υποκρύπτει σαφή σκοπιμότητα, υπηρετεί την πολιτική απαξίωσης του μέσου και θέλει να ενοχοποιήσει τους εργαζόμενους στα μάτια του επιβατικού κοινού της πόλης». Τονίζουν ότι βασική αιτία είναι η κατάσταση του δικτύου που αναγκάζει σε βραδυπορίες και προς επίρρωση των λεγομένων τους δίνουν στη δημοσιότητα δύο δελτία περιορισμού ταχύτητας.

Οπως είχε επισημάνει σε αναλυτικό ρεπορτάζ του το «Εθνος» μετά τον εκτροχιασμό της 22ης Νοεμβρίου, στη γραμμή χρειάζονται άμεσα έργα ανάταξης της γραμμής, η οποία σύμφωνα με τεχνίτες κυριολεκτικά «βουλιάζει» σε αρκετά σημεία.

Απο την πλευρά του ο ΟΣΕ δύο ημέρες μετά τον εκτροχιασμό, τον ...ανακοίνωσε επισήμως επισημαίνοντας ότι έχει προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό από 15/05/2023, μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες ανάθεσης η οποία θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης εβδομάδος.

«Μέχρι την υπογραφή της σχετικής Σύμβασης, ο Οργανισμός προσέφυγε στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης έργου ύψους 57.864,62 ευρώ, το οποίο εκτελείται ήδη από τις 13/07/2023 με σκοπό την αποκατάσταση στρεβλώσεων και λοιπών προβλημάτων, κυρίως μέσω αντικατάστασης ξύλινων στρωτήρων και την αποφυγή διακοπής κυκλοφορίας».

προαστιακόςHellenic Trainειδήσεις τώραΠάτραμηχανοδηγόςΟΣΕ