Ελλάδα|07.11.2018 20:38

Αυτοψία: Επόμενος σταθμός, Δουκίσσης... Ταλαιπωρίας! (vid)

Κώστας Στάμου

Τουρίστες σέρνουν βαλίτσες με τα χέρια δημιουργώντας αυτήν τη μικρή συναυλία από τις ρόδες που χτυπούν ρυθμικά στο έδαφος, επαγγελματίες που τρέχουν να προλάβουν την πτήση τους και στριμώχνονται ο ένας στην πλάτη του άλλου στις κυλιόμενες σκάλες του Μετρό. Την ίδια ώρα από τα μεγάφωνα δίνονται οδηγίες για όσους ταξιδεύουν από και προς το αεροδρόμιο. Οι περισσότεροι κοιτούν αγχωμένοι τα ρολόγια τους με ανήσυχο βλέμμα, στα πρόσωπα άλλων έχουν ήδη αρχίσει να σχηματίζονται οι ρυτίδες της απόγνωσης. 

Αυτή είναι η εικόνα που κατέγραψε το Eθνος στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας στις 7 Νοεμβρίου. Ακριβώς μια εβδομάδα μετά από την κατάργηση των ενιαίων δρομολογίων στη γραμμή που ξεκινά και καταλήγει στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Το επιβατικό κοινό, το οποίο επιλέγει τη γραμμή 3 του Μετρό με προορισμό τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών έχει φτάσει στα όριά του, με αποτέλεσμα η ΣΤΑΣΥ να προχωρά σε άμεση τροποποίηση των δρομολογίων της επαναφέροντας τα ενιαία δρομολόγια από την Αγία Μαρίνα προς το αεροδρόμιο.

Διαμαρτύρονται επιβάτες και τουρίστες

Επιβάτες και τουρίστες μιλούν στο ethnos.gr για την καθημερινή ταλαιπωρία που βιώνουν με την κατάργηση του ενιαίου δρομολογίου αλλά και για το γεγονός ότι δεν είχαν επαρκή ενημέρωση για τις επίμαχες αλλαγές. Οι περισσότεροι, όπως λένε, βρέθηκαν προ απροόπτου, όταν κλήθηκαν να αλλάξουν συρμό, προκειμένου να φτάσουν στο κέντρο της πόλης ή να προλάβουν την πτήση τους.

«Είναι ένα τέταρτο παραπάνω χρόνος μέχρι να αλλάξεις βαγόνι και να περιμένεις αυτό που πάει προς το αεροδρόμιο. Επίσης, για εμάς τους ξένους είναι δύσκολο να γνωρίζουμε αυτή την αλλαγή», τονίζει στο ethnos.gr ο νεαρός Ζβόντα από την Πολωνία, ο οποίος επισκέφθηκε την Αθήνα για διακοπές.

Ζητούνται εξηγήσεις

Η επιλογή της εταιρείας για μετεπιβίβαση σε άλλο συρμό στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας έφθασε μέχρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο με επιστολή του ζήτησε εξηγήσεις για τη συγκεκριμένη αλλαγή. Στις 6 Νοεμβρίου, έξι ημέρες μετά από την εφαρμογή του νέου μέτρου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας κάλεσε τη διοίκηση των συγκοινωνιακών φορέων να απαντήσει γιατί δεν ενημέρωσε τα αρμόδια υπουργεία για την αλλαγή στο ενιαίο δρομολόγιο «Αγία Μαρίνα-Αεροδρόμιο» την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες ταλαιπωρούνται στις αποβάθρες. 

Ελλείψεις

Η διακοπή της απευθείας σύνδεσης με το κέντρο είχε αποδοθεί -αν και όχι επισήμως- στην έλλειψη συρμών ενόψει και των επεκτάσεων της γραμμής. Κι αυτό γιατί το αεροδρόμιο εξυπηρετείται από επτά συγκεκριμένους συρμούς, εκ των οποίων 2-3 βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών. Ωστόσο, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες οδηγούν, όπως φαίνεται, στην άρον άρον επαναφορά της απευθείας σύνδεσης, καταδεικνύοντας ότι η αλλαγή έγινε χωρίς τον απαραίτητο σχεδιασμό, προκαλώντας αλαλούμ και μεγαλύτερη αναστάτωση από όση είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Προχθές, μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είναι πλέον ιδιωτική, προχώρησε σε ανακοίνωση, στην οποία τόνιζε ότι συνδέει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με το αεροδρόμιο, αναφέροντας ότι η σύνδεση είναι «απευθείας και χωρίς μετεπιβιβάσεις».

Αναφορικά με την έλλειψη συρμών, κύκλοι της ΣΤΑΣΥ έλεγαν στις 6 Νοεμβρίου ότι η αλλαγή έγινε ώστε να υπάρξει μια πιο ορθολογική διαχείριση του στόλου, συμπληρώνοντας ότι ο παροπλισμός δύο συρμών δεν παρεμποδίζει το συγκοινωνιακό έργο του αεροδρομίου, καθώς οι συχνότητες των δρομολογίων και ο συνολικός σχεδιασμός δεν επηρεάστηκαν.

Δεν έκρυβαν, όμως, ότι η κίνηση έγινε και για λόγους προστασίας των αεροδρομιακών συρμών, οι οποίοι είναι ειδική παραγγελία και σημαντικά ακριβότεροι από τους υπόλοιπους, επειδή έχουν τη δυνατότητα να μετατρέπονται από σιδηροδρομικοί σε συρμούς υπογείου. «Η σύνδεση με το κέντρο όταν η γραμμή τερμάτιζε στο Μοναστηράκι δεν μπορεί να συγκριθεί σε φθορά με τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσει σήμερα ο συρμός μέχρι τον νέο τερματικό της Αγίας Μαρίνας» έλεγαν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι έχει ήδη ζητηθεί η προμήθεια άλλων πέντε τέτοιων συρμών.

Αναφερόμενοι στις βλάβες, πάντως, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωναν χθες ότι η διοίκηση της εταιρείας θα έπρεπε να ήταν περισσότερο προνοητική ως προς τη διαδικασία συντήρησης και να έχει προχωρήσει στον σχετικό διαγωνισμό για την αντικατάσταση των τροχών. Συμπλήρωναν, δε, ότι για την επισκευή των επτά εξάρηδων απλών συρμών δεν απαιτείται ποσό μεγαλύτερο των 300.000 ευρώ. 

αεροδρόμιομετρό