Ελλάδα|04.09.2019 14:15

Μυλόπουλος: Όσα ξέχασε να… πει ο Καραμανλής για το μετρό Θεσσαλονίκης

Newsroom

Επιθεώρηση στο μετρό, στον σταθμό Βενιζέλου πραγματοποίησε μεταξύ άλλων την Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου ο νέος υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο  οποίος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας λίγο αργότερα ότι «δεν υπάρχουν εργοτάξια και όχι απλώς δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού, αλλά - όπως μας ειδοποίησαν οι ειδικοί - δεν έχει ολοκληρωθεί καν η μελέτη για να ξεκινήσει η κατασκευή».

Παράλληλα, κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι δεν μίλησε με ειλικρίνεια. «Αυτό που είδαμε δυστυχώς από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν επικοινωνιακά τεχνάσματα και φτηνή επιθεώρηση», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρουσιάσει το σχέδιο για την επιτάχυνση των εργασιών από το βήμα της ΔΕΘ.

Τη δική του απάντηση στον νέο υπουργό έδωσε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. και καθηγητής του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος, βάζοντας στο τραπέζι 10 σημεία.  

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο ο κ. Καραμανλής: 

1. Δεν είπε ότι  σταθμός Βενιζέλου καθυστέρησε με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης ΝΔ 2014-2016, η οποία και σταμάτησε το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης

2. Δεν είπε ότι το διάστημα 2012-2016, αντί να προχωρήσει ο σταθμός, μάλωναν για το αν θα μείνουν ή θα φύγουν τα αρχαία. 

3. Δεν είπε ότι η απόφαση για τη χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων από το ΚΑΣ και το Υπ. Πο. ελήφθη το 2017 και η κατασκευή του σταθμού ξεκίνησε μόλις το 2018.

4. Δεν είπε, ή μάλλον είπε ψέματα, ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. έδωσε εντολή στον Άκτορα να ξεκινήσει τις αντίστοιχες μελέτες

5. Δεν είπε ότι ο Άκτορας κατέθεσε στην Αττικό Μετρό εντός του θέρους του 2019, καθυστερημένα, τις μελέτες. 

6. Δεν είπε ότι η κατασκευή της αποβάθρας του σταθμού θα ξεκινήσει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, εντός του 2020. 

7. Δεν είπε ότι τότε είναι προγραμματισμένη η υπογραφή της σχετικής σύμβασης για το αντίστοιχο επιπλέον έργο, με τον ανάδοχο. 

8. Δεν είπε ότι μέχρι τότε προχωρά κανονικά, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευή του πρώτου επιπέδου του σταθμού και της νότιας πρόσβασης, που εντάσσονται στην υπάρχουσα σύμβαση. 

9. Δεν είπε ότι μέχρι τώρα, από το 2018, έχουν κατασκευαστεί στη Βενιζέλου τα φρεάτια στα δύο άκρα του decumanus, η πλάκα οροφής του βόρειου τμήματος του σταθμού, έχει ολοκληρωθεί η κατάχωση των αρχαιοτήτων και η αντιστήριξή της και έχει ξεκινήσει η κατασκευή των τοίχων αντιστήριξης για τις αρχαιολογικές εργασίες στη νότια πρόσβαση του σταθμού, ενώ αναμένονταν να ξεκινήσει η κατασκευή της νότιας πλάκας οροφής και οι αρχαιολογικές εργασίες το φθινόπωρο. 

10. Δεν είπε, τέλος, ότι αν αλλάξει η λύση και εφαρμόσουν απόσπαση των αρχαιοτήτων, το έργο θα κοστίσει περισσότερο σε χρόνο και χρήμα, γιατί θα πρέπει να ξηλωθεί ό,τι έγινε μέχρι σήμερα στον σταθμό, να γίνουν νέες μελέτες και να εκδοθούν νέες άδειες και να γίνουν επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες 3 μέτρα κάτω από το δάπεδο των αρχαίων.

Αττικό ΜετρόΓιαννης ΜυλόπουλοςΚώστας Καραμανλής