Ελλάδα|18.03.2020 21:28

Κορονοϊός: Μονοπωλεί και τις συζητήσεις στο Internet-Έφτασαν το 1,8 εκατ. οι δημοσιεύσεις

Newsroom

Το ενδιαφέρον των χρηστών στο internet μονοπωλεί εδώ και ημέρες το θέμα του κορονοϊού. Η συγκλονιστική εκτόξευση των δημοσιεύσεων σχετικά με την πανδημία, μέσα σε δύο μήνες έχει ανεβάσει τον αριθμό των αναφορών σε 1,8 εκατομμύρια και η ανοδική τάση δείχνει να μην σταματάει.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας αποδελτίωσης και media monitoring της Innews.gr, από τις 21 Ιανουαρίου, που αρχίζει πιο συστηματική αναφορά στο θέμα μέχρι τις 16 Μαρτίου, έχουν καταγραφεί 1.800.000 δημοσιεύσεις σε ειδησεογραφικά sites, blogs, twitter και YouTube, με τα tweets να ανέρχονται σε 1.250.000.

Η πρώτη απότομη άνοδος στις αναφορές (+250%) σημειώθηκε στις 24/2 όταν άρχισε σημαντική επιδείνωση στην Ιταλία και καταγράφηκαν 42.000 αναφορές, ενώ με την ανακοίνωση για το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα (26/2), οι αναφορές ξεπέρασαν τις 170.000 μέσα σε τρεις ημέρες. Στην συνέχεια, όπως φαίνεται και από το γράφημα, ακολουθεί μία πτώση, ενώ με τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, άρχισε εκ νέου η ανοδική πορεία, με αποτέλεσμα στις 16/3 οι αναφορές να ξεπεράσουν τις 156.000.

Σε όλα τα δημοσιεύματα, η λέξη "υγεία" είναι αυτή που αναφέρεται συχνότερα, ενώ ακολουθούν οι λέξεις "μέτρα" και "κρούσματα". Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ανάλογα με την χρονική περίοδο, αλλάζουν οι λέξεις, που αναφέρονται μαζί με το θέμα. Έτσι, από 21/1 έως 21/2, η λέξη που αναφέρεται συχνότερα ήταν η "Κίνα", ενώ στις 22/2, με την έξαρση των κρουσμάτων στην γειτονική μας χώρα, το ενδιαφέρον των συζητήσεων μετατοπίζεται και έκτοτε κυριαρχεί η λέξη "Ιταλία". Στις 26/2, με το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα, η λέξη που αναφέρεται συχνότερα με τον όρο "κορονοϊός" είναι η Θεσσαλονίκη.

Τα hashtags

Παράλληλα, με τις εξελίξεις, προέκυψαν και πολλά hashtags στο twitter, άλλα χιουμοριστικά και άλλα με όχι. Χαρακτηριστικό είναι το #κλείστε_τα_σχολεια, που ξεκίνησε τρεις ημέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων (11/3) συγκεντρώνοντας 9.300 tweets, από χρήστες, που ζητούσαν επιτακτικά το κλείσιμο των σχολείων για τον περιορισμό της πανδημίας. Λίγες ημέρες μετά, ξεκίνησε και το αίτημα για το κλείσιμο των ναών με το hashtag #κλειστε_τις_εκκλησίες (11.000 tweets), το οποίο κορυφώθηκε στις 15/3 με σχεδόν 6.000 αναφορές.

Τα #StayHome, #μενουμε_σπιτι, #menoumespiti αλλά και #καραντίνα, που προτρέπουν τον κόσμο να παραμείνει στο σπίτι ξεκίνησαν στις 11/3 και άγγιξαν τις 115.000, ενώ δεν έλειψαν και τα χιουμοριστικά tweets όπως τα #κορονοιος_songs και το #τραγουδι_για_μπαλκονι, με τα οποία οι χρήστες κάνουν χιούμορ εμπνευσμένοι από το παράδειγμα των Ιταλών, που τραγουδούσαν στα μπαλκόνια.

TwitterΚορονοϊόςinternetsocial mediayoutube