Lifestyle|02.08.2025 10:20

Η American Eagle απαντά μετά το σάλο με τη διαφήμιση της Sydney Sweeney για «ναζιστικά υπονοούμενα»

Newsroom

Σάλο προκάλεσε πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι (Sydney Sweeney), με χρήστες των social media να την κατηγορούν για «ναζιστικά» υπονοούμενα και «φυλετική προπαγάνδα».

Αφορμή στάθηκε το λογοπαίγνιο της καμπάνιας που βασιζόταν στις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν), κάτι που αρκετοί εξέλαβαν ως προσβλητικό υπαινιγμό. Η εταιρεία, απαντώντας στην κατακραυγή, προχώρησε σε επίσημη δήλωση μέσω των social media, διευκρινίζοντας ότι η πρόθεση ήταν απλώς ν' αφηγηθεί μια προσωπική ιστορία και ν' αναδείξει τη μοναδικότητα κάθε ατόμου.

«Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Ήταν και παραμένει μια ιστορία για τζιν. Τα δικά της τζιν. Η δική της ιστορία. Συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς κάθε άνθρωπος φορά τα τζιν της AE με αυτοπεποίθηση, με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν ωραία σε όλους».

Η καμπάνια εξακολουθεί να διχάζει το κοινό, με άλλους να μιλούν για κακή επιλογή συμβολισμών και άλλους να υπερασπίζονται το δημιουργικό κόνσεπτ της.

Η επίμαχη διαφήμιση

Η καμπάνια φέρει τον τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans». Η συγκεκριμένη προσέγγιση προκάλεσε κατακραυγή, κυρίως στο TikTok, όπου χρήστες έκαναν λόγο για «επικίνδυνους συνειρμούς» γύρω από τη γενετική ανωτερότητα.

Σ' ένα από τα βίντεο της καμπάνιας, η 27χρονη ηθοποιός εμφανίζεται ντυμένη εξ ολοκλήρου με τζιν, περπατώντας προς μια γιγαντοαφίσα με τη δική της φωτογραφία. Εκεί, σβήνει με λευκή μπογιά τη λέξη Genes και την αντικαθιστά με Jeans. Σε άλλη σκηνή, καθώς κουμπώνει το παντελόνι της, ακούγεται voiceover που εξηγεί πώς τα γονίδια καθορίζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών, των ματιών και η προσωπικότητα.

Το σημείο που προκάλεσε τις περισσότερες αντιδράσεις είναι το φινάλε της διαφήμισης, όπου η Σουίνι - με ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια - κοιτάζει την κάμερα και λέει: «My genes/jeans are blue», φράση που, λόγω της ομοηχίας, αφήνει σκόπιμα ασαφές αν αναφέρεται στα γονίδιά της ή στο τζιν που φορά.

Για πολλούς, η επιλογή αυτής της ατάκας σε συνδυασμό με την έμφαση σε εξωτερικά χαρακτηριστικά που ιστορικά έχουν συνδεθεί με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής, παραπέμπει σε επικίνδυνες αφηγήσεις.

«Όταν χαρακτηριστικά όπως τα γαλανά μάτια και τα ξανθά μαλλιά παρουσιάζονται επανειλημμένα ως πρότυπα γενετικής υπεροχής, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», σχολίασε χαρακτηριστικά μια χρήστρια στο TikTok. Άλλοι επισήμαναν την απουσία διαφορετικών φωνών πίσω από τη δημιουργία της καμπάνιας: «Αυτό συμβαίνει όταν στο δημιουργικό τραπέζι δεν υπάρχουν άνθρωποι με διαφορετικά υπόβαθρα», ανέφερε ένα δημοφιλές σχόλιο.

TikTokΣίντνεϊ Σουίνιηθοποιόςδιαφημιστική καμπάνια