Moto|20.01.2024 08:10

Husqvarna: Ριζική ανανέωση για τα Vitpilen και Svartpilen του 2024

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

H Husqvarna προχώρησε μετά από αρκετά χρόνια, σε μία ριζική ανανέωση στις γυμνές οικογένειες των Vitpilen και Svartpilen (Vitpilen 401, Svartpilen 401, Svartpilen 250, Svartpilen 125 και Vitpilen 125), τα οποία εφοδιάζονται για το 2024 με νέο πλαίσιο, νέο σχεδιασμό, μεγαλύτερο μεταξόνιο και αλλαγές στον κινητήρα, ενώ το ABS αποκτά χαρακτηριστικά cornering, για βέλτιστη λειτουργία ακόμα και υπό κλίση.

Τα Vitplilen και Svartpilen ακολουθούν για τη νέα χρονιά τις αλλαγές που αρχικά εφαρμόστηκαν στα μοντέλα βάσης τους, τα μονοκύλινδρα Duke της KTM στα 125, 250 και 390 κυβικά. Επομένως, όπως είναι λογικό, πολλές από τις αναβαθμίσεις που έκαναν την εμφάνισή τους στα “πορτοκαλί” μοντέλα βρίσκουν και εδώ εφαρμογή.

Τα χαρακτηριστικά τους 

Σχεδιαστικά, τα νέο-ρετρό στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις δύο οικογένειες της Husqvarna παραμένουν και στα ανανεωμένα μοντέλα, διατηρώντας την ξεχωριστή εμφανισιακή τους ταυτότητα, σε σύγκριση με τα συγγενικά KTM Duke. Ο στρογγυλός προβολέας, σημείο κατατεθέν των Svartpilen και Vitpilen παραμένει, ενώ είναι κοινός για όλες τις εκδόσεις. Το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων είναι νέο και με αυξημένο όγκο, σε σχέση με το παρελθόν, με τα Svartpilen να διαθέτουν μεταλλική σχάρα για την τοποθέτηση κάποιου tank bag. Το ύψος σέλας είναι χαμηλότερο, φτάνοντας τα 820 χιλιοστά, κάτι που διευκολύνει αναβάτες κάθε αναστήματος να πατήσουν τα πόδια τους στο έδαφος. Ένα σημείο που ξεχωρίζουν τα δύο μοντέλα, είναι ότι στα Vitpilen η σέλα είναι ενιαία, ενώ στα Svartpilen είναι δύο τμημάτων και στο πίσω μέρος της ουράς υπάρχει χειρολαβή, για να μπορεί να πιαστεί ο συνεπιβάτης. Ακόμη, στην περίπτωση του Svartpilen ο στρογγυλός προβολέας έχει πάνω του μία ζελατίνα που καλύπτει τα όργανα.

Τα Vitpilen 401 και Svartpilen 401 εφοδιάζονται με τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 398,7 κυβικών που συμμορφώνεται με τις Euro5+ προδιαγραφές, που έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του στο 390 Duke. Εδώ, η απόδοση φτάνει τους 45 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 3,9 χιλιογραμμόμετρα. Η κυλινδροκεφαλή έχει δεχτεί βελτιώσεις, ενώ έχει μεγαλώσει και το φιλτροκούτι για καλύτερη απόδοση. Ακόμη, σημαντική αλλαγή για το 2024 είναι το νέο ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, μαζί με το επίσης νέο χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο. Η ραχοκοκαλιά της μοτοσυκλέτας έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, για βελτιωμένη αίσθηση και πληροφόρηση κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε γρήγορο ρυθμό. Από την ανανέωση δεν γλίτωσε ούτε και το χυτό ψαλίδι, το οποίο έχει διαφορετικού σχήματος ενισχύσεις, με το αμορτισέρ να εδράζεται έκκεντρα πάνω του, συμβάλλοντας στην αύξηση του μεταξονίου στα 1.357 χιλιοστά.

Το τιμόνι του Vitpilen είναι πλέον ίσιο τύπου fatbar, σε αντίθεση με τα clip-on προηγουμένως. Στις αναρτήσεις τα Vitpilen 401 και Svartpilen 401 εφοδιάζονται με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλιοστών Apex της WP, με ρυθμίσεις για απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, με την διαδρομή να φτάνει τα 150 χιλιοστά. Το πίσω αμορτισέρ έρχεται από την ίδια εταιρεία, με την διαδρομή και εδώ στα 150 χιλιοστά, ενώ πέραν των ρυθμίσεων για τις αποσβέσεις, υπάρχει επίσης και ρύθμιση πρόφορτισης του ελατηρίου.

Τα φρένα έρχονται από την ByBre, με τα Vitpilen 401 και Svartpilen 401 να χρησιμοποιούν μονό δίσκο 320 χιλιοστών μπροστά με ακατινικά τοποθετημένη δαγκάνα 4 εμβόλων και έναν ακόμα δίσκο 240 χιλιοστών με δαγκάνα δύο εμβόλων, πίσω. Το ABS της Bosch έχει δεχτεί αναβάθμιση για το 2024, αποκτώντας χαρακτηριστικά cornering για μεγαλύτερη ασφάλεια όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό, επιτρέποντας πλαγιολισθήσεις. Διαφορετικοί μεταξύ των δύο μοντέλων είναι και οι τροχοί, μαζί με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Έτσι, στο Svartpilen 401 υπάρχουν ακτινωτοί τροχοί 17 ιντσών, τους οποίους “ντύνουν” τα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR. Από την άλλη, το Vitpilen 401 έχει αλουμινένιες χυτές ζάντες με μπράτσα αντίστοιχου διαμετρήματος, με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Michelin Power 6. Η Husqvarna φέρνει για το 2024 αλλαγές και στα όργανα, με τα δύο μοντέλα των 400 κυβικών να εξοπλίζονται με νέα έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone μέσω Bluetooth. Μέσω αυτής, ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί όλες του τις επιλογές, επιλέγοντας μεταξύ δύο διαφορετικών προφίλ οδήγησης (street και rain), την ευαισθησία του traction control, το cruise control και πολλά ακόμα. Για να μην ξεμείνει ποτέ από μπαταρία το κινητό ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική συσκευή έχει μαζί του ο αναβάτης, υπάρχει θύρα φόρτισης USB-C. Το Svartpilen 401 σταματάει τη ζυγαριά στα 154,5 στεγνά κιλά, ενώ το αδερφάκι του Vitpilen 401 φτάνει τα 159 στεγνά κιλά.

Συνεχίζοντας με το Svartpilen 250, αυτό ακολουθεί σχεδιαστικά τον μεγαλύτερο αδελφό του, στοχεύοντας ταυτόχρονα τα χαμηλότερα εισοδήματα. Έτσι, το επίπεδο εξοπλισμού του είναι χαμηλότερο, τόσο από το 401 όσο και από το 125. Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα και το χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο, απαντώνται και εδώ, όπως επίσης και το νέο χυτό ψαλίδι με τις διαφορετικού σχήματος ενισχύσεις και την έκκεντρη τοποθέτηση του πίσω αμορτισέρ. Ο κινητήρας εδώ είναι μία υγρόψυκτη μονοκύλινδρη μονάδα 249 κυβικών, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 31 ίππους και τα 2,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Οι αναρτήσεις προέρχονται από το Svartpilen 401, όμως με ορισμένες διαφορές. Έτσι, το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP Apex 43 χιλιοστών είναι μη ρυθμιζόμενο, ενώ το πίσω αμορτισέρ της ίδιας σειράς ρυθμίζεται μόνο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα φρένα έρχονται και εδώ από την ByBre και είναι κοινά με του 401, με έναν δίσκο 320 χιλιοστών μπροστά, ακτινικά τοποθετημένη τετραπίστονη δαγκάνα και έναν 240 χιλιοστών πίσω, ενώ το ABS είναι και εδώ cornering. Η σέλα είναι και εδώ στα 820 χιλιοστά, με το βάρος να φτάνει τα 154 στεγνά κιλά. Στα όργανα, το Svartpilen 250 έρχεται με μία οθόνη LCD 5 ιντσών, σε αντίθεση με την TFT του Svartpilen 401, χωρίς ωστόσο να απουσιάζει η δυνατότητα turn-by-turn πλοήγησης, ενώ η οθόνη έχει δεχθεί βελτιώσεις για καλύτερη απεικόνιση. Στον εξοπλισμό παραμένει και η θύρα φόρτισης USB-C.

Τέλος, τα μικρότερα σε κυβισμό Svartpilen 125 και Vitpilen 125, μοιράζονται το ίδια ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικύωμα, μαζί με το χυτό νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο και το χυτό ψαλίδι που συναντώνται και στα υπόλοιπα μοντέλα των δύο οικογενειών. Ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 125 κυβικών βρίσκεται στα όρια της Α1 κατηγορίας διπλωμάτων, αποδίδοντας 15 ίππους και 1,17 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Οι αναρτήσεις είναι κοινές με τα μεγαλύτερα Svartpilen 401 και Vitpilen 401, με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά να ρυθμίζεται ως προς τις αποσβέσεις, ενώ το πίσω αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Με κοινό ύψος σέλας με τα υπόλοιπα στα 820 χιλιοστα, το βάρος του Svartpilen 125 φτάνει τα 151 στεγνά κιλά με το Vitpilen 125 στα 147,5 στεγνά κιλά. Αντίστοιχα είναι τα πράγματα και στα φρένα, τα οποία είναι κοινά με τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως και το Cornering ABS της Bosch. Στα όργανα επιστρέφει η έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών, που βρίσκεται και στα μεγαλύτερα αδέλφια, με νέα απεικόνιση ενδείξεων για πιο εύκολή turn-by-turn πλοήγηση, αλλά και η θύρα φόρτισης USB-C.

Τα Vitpilen 401, Svartpilen 401, Svartpilen 250 Svartpilen 125 και Vitpilen 125 θα είναι διαθέσιμα στους συνεργάτες της ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε. από τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ οι τιμές τους θα ανακοινωθούν σύντομα.

Μαζί με τα νέα μοντέλα, η Husqvarna παρέχει και έναν μακρύ κατάλογο αξεσουάρ, με τα οποία ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να εξατομικεύσει ακόμα περισσότερο την μοτοσυκλέτα του.

μηχανήHusqvarnaειδήσεις τώρα