Θέατρο|14.10.2021 07:31

Ο πολυχώρος VAULT & η ProvaT.O. Athens παρουσιάζουν το «THE PRUDES» - Όσα λέει ο συγγραφέας Anthony Neilson

Newsroom

O Πολυχώρος VAULT & η ProvaT.O. Athens παρουσιάζουν για 1η φορά στην Ελλάδα την ξεκαρδιστική, σκωπτική και γλυκόπικρη κωμωδία του Anthony Neilson «THE PRUDES», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη. Από τη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. 

Το «The Prudes» γράφτηκε το 2018 από τον Anthony Neilson για το Royal Court Theatre – το θέατρο των συγγραφέων όπως είναι γνωστό στο Λονδίνο - με αφορμή το κίνημα #ΜeΤoo κι ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2021 λίγο μετά το ξέσπασμα του δικού μας #MeToo.

Οι «Prudes» ή στα ελληνικά «Οι Σεμνότυφοι», είναι ένα ζευγάρι, ο  Τζίμμυ και η Τζες, που μέχρι πρόσφατα είχε μια ικανοποιητική σεξουαλική ζωή, τολμηρή μεν αλλά «δίχως τρέλες». Δεν είναι σεμνότυφοι, παρά το όνομά τους, απλά τυχαίνει να μην συμπαθούν το dogging, τα golden showers κλπ. Και ποιο είναι το πρόβλημά τους; Έχουννα κάνουν σεξ εδώ και 14 μήνες και 4 ημέρες.  Αποφάσισαν, λοιπόν, να δώσουν ένα τέλος σε αυτό το αδιέξοδο και να «αναζωπυρώσουν» τη σχέση. Πώς; Θα κάνουν σεξ μπροστά στο κοινό, εδώ και τώρα! Ξεκινά, λοιπόν, μια διαδικασία γεμάτη αμηχανία, χιούμορ, εξομολογήσεις φαντασιώσεων και τραυμάτων, σαν μια ύστατη, απεγνωσμένη προσπάθεια του ζευγαριού να διασώσει η σχέση του.

Ο Neilson, έχοντας καταβολές από το in yer face theater,  καταφέρνει να πάει τη διαδικασία σε σκοτεινές και άβολες περιοχές, δημιουργώντας σουρεαλιστικά κωμικές καταστάσεις. Μας αποκαλύπτει πολύ προσωπικά μυστικά σχετικά με την εθελοντική αγαμία του ζευγαριού, την διάχυτη αίσθηση ντροπής που τη συνοδεύει, τις ενοχικές κρίσεις που προκαλούν οι μοναχικοί αυνανισμοί, η χωρίς χαρά κατάδυση στον κόσμο της πορνογραφίας, καθώς και τραύματα που κουβαλούν οι ήρωες και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην «προβληματική» σεξουαλική ζωή τους. 

Πώς διαχειρίζεσαι ένα τραύμα; Πώς ο σύντροφός σου διαχειρίζεται το τραύμα σου; Πώς η αποκάλυψη του τραύματος μπορεί να επηρεάσει τη σεξουαλική ζωή σου; Πώς γίνεται αυτά που άρεσαν στο παρελθόν στον σύντροφό σου τώρα να μην του αρέσουν; Ή μήπως του αρέσουν, απλά εσύ νιώθεις ενοχικά; Τι θεωρείται «επιτρεπτό» πια στο σεξ; Πότε ξεπερνιούνται τα όρια του αθώου ερωτικού παιχνιδιού και γίνεται πια λόγος για βία; Πόσο μπορείς να υπεκφεύγεις και να μην αντιμετωπίζεις το πρόβλημα κατάματα;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που βασανίζουν τους δύο ήρωες, τα θέτουν ενώπιον  του κοινού, βγάζουν τα εσώψυχά τους και τα- όλα τους- και ελπίζουν πως το «πείραμα» αυτό θα πετύχει. Αλλιώς η αυλαία θα πέσει οριστικά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

  • Συγγραφέας : Anthony Neilson
  • Μετάφραση : Δημήτρης Κιούσης
  • Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λάσκαρης
  • Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ενορχήστρωση : Πάνος Πανάκος
  • Σκηνικός χώρος και ενδυματολογική επιμέλεια: Ντιάνα Σκιαδά
  • Κίνηση και χορογραφίες : Φώτης Νικολάου
  • Φωτογραφίες: Ίρις Κατσούλα
  • Αφίσα παράστασης : Γιάννης Κεντρωτάς
  • Επιμέλεια προγράμματος: Εκδόσεις Αιγόκερως
  • Δημόσιες σχέσεις : Biri Biri Communication
  • Παραγωγή: ProvaT.O. Athens (Prova Theatre Organization) A.M.K.E.
  • Social media :
  • FB page : ProvaT.O. Athens
  • Instagram: provato_athens
  • Youtube channel : PROVA T.O. ATHENS THEATRE GROUP
  • Web site: provatoathens.com
  • E mail: provatoathens@gmail.com και info@provatoathens.com

Διαβάστε τη συνέντευξη του συγγραφέα του έργου, Anthony Neilson 

Τι σε έκανε να στραφείς στη θεατρική γραφή;

Δεν ήθελα να γράψω θεατρικά έργα, αλλά κάποια στιγμή έγραψα ένα. Το πρώτο έργο που έγραψα με έκανε να θέλω να γράψω κι άλλα.

Τι συνέβη στη ζωή που σου σε προέτρεψε σ’ αυτή την καριέρα;

Ο πατέρας μου ήταν θεατρικός σκηνοθέτης, η μητέρα μου ήταν ηθοποιός. Κάποιος λοιπόν έπρεπε να προμηθέψει την πρώτη ύλη.

Ποιο είναι το πιο δύσκολο έργο που έχεις γράψει;

Το πιο δύσκολο σε θέμα ήταν το “Stitching” (ήταν απαγορευμένο στη Μάλτα μέχρι το 2018). Το πιο δύσκολο να γραφτεί ήταν το “Unreachable”.

Ποιο σε έχει ικανοποιήσει περισσότερο;

Όλα τους μου έχουν προκαλέσει χαρά σε κάποιο μέτρο. Αλλά αυτά που έχουν αγνοηθεί, όπως το “Relocated” και το “Narrative” έχουν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου.

Ποιος θεατρικός συγγραφέας σε έχει επηρεάσει πιο πολύ;

Αυτοί που έχουν γράψει κακά έργα.

Ποιο υπήρξε το μεγαλύτερο εμπόδιο στην συγγραφική σου καριέρα;

Ο ίδιος μου ο εαυτός.

Και το πιο βαρύ μάθημα;

Ότι αυτό που είναι καλό για το έργο είναι κακό για την καριέρα σου. Ό,τι βελτιώνει το έργο, βλάπτει την καριέρα σου.

Ποιο είναι το πιο ωραίο πράγμα στο θέατρο και ποιo το χειρότερο;

Το πιο ωραίο είναι πως είναι ζωντανό, live. Το χειρότερο είναι πως πολλές φορές δεν το παίρνεις είδηση αυτό.

Ποια είναι η συμβουλή που θα έδινες σε έναν νέο συγγραφέα;

Ου προκαλέσεις πλήξη.

Όταν εξετάζεις παλιότερα έργα σου αναγνωρίζεις θέματα και ιστορίες που επαναλαμβάνονται;

Προσπαθώ να μην επαναλαμβάνω πράγματα. Όμως ζώα που μιλάνε σαν άνθρωποι εμφανίζονται αρκετά συχνά στα έργα μου. Οι θεατές λατρεύουν τα  ζώα που μιλάνε.

Είσαι στο Τwitter; Βρίσκεις πως αυτό βοηθάει ή βάζει εμπόδια σ’ ένα συγγραφέα;

Δεν είμαι στο Τwitter. Ένας μηχανισμός επικοινωνίας που ενθαρρύνει τη γρήγορη απάντηση, εμπεριέχει κινδύνους για τους οπαδούς της αντιλογίας.

Τι σ’ έκανε να γράψεις τους Προύντς;

Ήθελα να γράψω για την απουσία της λίμπιντο στις σύγχρονες σχέσεις. Παρόλο που είναι αρκετά συχνό, ο κόσμος δεν μιλάει γι’ αυτό και νομίζω πως αυτό το έργο το κάνει
και μάλιστα με ένα πολύ κωμικό τρόπο. Επίσης ενδιαφέρομαι για το πώς οι τελευταίες εξελίξεις, το κίνημα του #ΜeToo αλλά και η «πολιτική διάσταση» του σεξ και πως επιδρά στη διαμόρφωση της σεξουαλικής μας ζωής. 

Τι κάνετε τη βραδιά της πρεμιέρας;

Είμαι στο θέατρο και βλέπω την παράσταση. Παράξενη ερώτηση αυτή.

Ποιο έργο σου άρεσε πιο πολύ αυτή τη χρονιά;

Θα πω μονάχα το εξής, δεν με προτείνανε για το βραβείο Olivier

Ποια θεατρική αίθουσα προτιμάς στο Λονδίνο;

Το Royal Court, φυσικά.

Όταν δεν πας θέατρο, τι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις παρακολουθείς;

Σινεμά. Από τα πολύ πολύ βαθυστόχαστα μέχρι τα σκουπίδια.

Αν ο πρωθυπουργός απαγόρευε το θέατρο αύριο, τι θα έκανες;

Θα έβαζα φωτιά στα ρούχα που φοράω έξω απ’ κοινοβούλιο. 

παράστασηMeToo