Τηλεόραση|29.11.2022 18:00

Κωνσταντίνος Ζούλας: «Οι μετρήσεις της Nielsen έχουν πλέον ξεπεραστεί» - Το ERTFLIX επενδύει σε νέες παραγωγές μυθοπλασίας

Άγγελος Γεραιουδάκης

«Όσο περνά ο καιρός, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούμε ότι το μέλλον της τηλεόρασης δεν θα είναι τα γραμμικά κανάλια, αλλά οι πλατφόρμες» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, το μεσημέρι της Τρίτης (29/11), στο ιστορικό στούντιο, το ανακαινισμένο Στούντιο Α, όπου γύριζε τις εκπομπές του ο Φρέντυ Γερμανός και τ' οποίο επαναλειτουργεί, έπειτα από εννιά χρόνια. «Αποστολή της Δημόσιας Τηλεόρασης είναι να βρίσκει πάντα το προσφορότερο τρόπο για να φτάσει το πρόγραμμά της στους πολίτες. Στη σημερινή εποχή δεν υπάρχει, νομίζω, καλύτερος τρόπος από το ν' ανεβάζει η ΕΡΤ, το πρόγραμμά της, σε μία πλατφόρμα ώστε να το δει ο κάθε πολίτης, όποτε θέλει και σε όποια συσκευή το επιθυμεί. Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ERTFLIX, όχι μόνο γιατί άλλαξε τη Δημόσια Τηλεόραση, αλλά γιατί αυτό είναι το μέλλον της τηλεόρασης» πρόσθεσε. 

Τον Οκτώβριο, για παράδειγμα, ένας μεγάλος αριθμός τηλεθεατών 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τ' αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση. Μάλιστα, το Σαββατοκύριακο η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5%, ενώ εμφανίζεται φέτος και μια απροσδόκητα αύξηση τις Τρίτες. Η εξήγηση είναι απλή, καθώς η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το «Kάνε ότι κοιμάσαι», με τον Σπύρο Παπαδόπουλο, προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτοί που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

OPEN και ΕΡΤ στο top10 της Nielsen στην ετεροχρονισμένη θέαση των σειρών μυθοπλασίας

Στο διάστημα μεταξύ 13 Σεπτεμβρίου μέχρι 7 Νοεμβρίου, στο ανακοινώσιμο top10 της Nielsen στην ετεροχρονισμένη θέαση των σειρών μυθοπλασίας, παρατηρείται ότι οι έξι σειρές στις δέκα είναι παραγωγές της ΕΡΤ και δύο του OPEN (Έρωτας Φυγάς 8,9% και Κόκκινο Ποτάμι - Η Συνέχεια 7,9%). Ωστόσο, ακόμη και αυτή η αύξηση που καταγράφεται, αφορά μόνο στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα τάμπλετ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA που χρησιμοποιούν και πολλές διεθνείς πλατφόρμες, το 28% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από κινητό τηλέφωνο, το 25% από υπολογιστές και το 13% από τάμπλετ. Σε αριθμούς από τις 2 εκ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι «υπόλοιπες» 1,3 εκ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα. Είναι δε πραγματικά εντυπωσιακό για τον νέο τρόπο θέασης τηλεοπτικών προγραμμάτων ότι όσοι βλέπουν on demand μια σειρά της ΕΡΤ μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο (28%) είναι σχεδόν όσοι τη βλέπουν on demand και μέσω smart TV (34%).

Κωνσταντίνος Ζούλας: «Οι μετρήσεις της Nielsen έχουν πλέον ξεπεραστεί»

Όπως ανέφερε καταληκτικά ο Πρόεδρος της ΕΡΤ, «η σημερινή παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση».

Κλείνοντας, ο κ. Κωνσταντίνος Ζούλας έκανε και μια πρόβλεψη. «Δεν αργεί ο καιρός», είπε, «που όλοι θα μιλάμε για παραγωγές του ERTFLIX», ενώ έδωσε και την είδηση: «η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το "Βραχιόλι της Φωτιάς", θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σπύρος ΠαπαδόπουλοςΚόκκινο ποτάμιτηλεθέασηNielsenΚωνσταντίνος ΖούλαςΈρωτας ΦυγάςERTflix