Οικονομία|10.02.2023 07:05

Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης: Εκρηκτική αύξηση 260% της κρουαζιέρας το 2022

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Η μεγάλη αύξηση των κρουαζιερόπλοιων που επισκέφθηκαν πέρυσι και θα επισκεφθούν και φέτος τη Θεσσαλονίκη και η επίσης σημαντική άνοδος των προκρατήσεων από σημαντικές αγορές της Ευρώπης αποτελούν αποτελέσματα της οργανωμένης και με πολλές δράσεις καμπάνια προβολής της πόλης από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ).

Τα στελέχη του Οργανισμού και η πρόεδρός του, Βούλα Πατουλίδου παρουσίασαν σε εκδήλωση τις δράσεις που έγιναν το 2022 από τον ΟΤΘ στο εξωτερικό για την προβολή της Θεσσαλονίκης και τόνισαν ότι η βιωσιμότητα της Θεσσαλονίκης συνδέεται άμεσα με τη βιωσιμότητα του τουρισμού.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι το 2022 προστέθηκαν στη συλλογή του ΟΤΘ άλλα τρία βραβεία και αναφέρθηκε ότι στο πλαίσιο της κοινωνικής του δράσης ο Οργανισμός συμμετείχε σε 23 εκδηλώσεις για άτομα με αναπηρία και τοποθέτησε σε 14 καταστήματα ράμπες πρόσβασης.

Αύξηση στην κρουαζιέρα κατά 260%

Ειδικότερα, αναφερόμενη στην κρουαζιέρα η κ. Πατουλίδου είπε το 2022 ο συγκεκριμένος τομέας έκλεισε για τη Θεσσαλονίκη με άνοδο κατά 260%. Προσέγγισαν το λιμάνι της πόλης 61 κρουαζιερόπλοια, ενώ για το 2023 έχει μέχρι στιγμής επιβεβαιωθεί η αύξηση άλλων 67 κρουαζιερόπλοιων.

«Αυτή η τεράστια αύξηση του ποσοστού στην επίσκεψη κρουαζιερόπλοιων δεν είναι τυχαία. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό», είπε η κ. Πατουλίδου.

Επίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από το Ηνωμένο Βασίλειο παρατηρείται ήδη μία αύξηση των προκρατήσεων για τη Θεσσαλονίκη κατά 40%, ενώ ανοδικές τάσεις σημειώνει και ο αριθμός των προκρατήσεων από τη Σερβία και τη Ρουμανία. Σε ό,τι αφορά τη Γερμανία, μία τουριστική αγορά πολύ σημαντική για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της, αυτή τη στιγμή μπορεί να μην παρατηρείται κάποια άνοδος, ωστόσο, είναι σημαντικό ότι δεν καταγράφεται και καμία πτώση.

«Κάθε τουριστική αγορά έχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης επικεντρωθήκαμε σε μεγάλες αγορές, για να προβάλλουμε την πόλη μας», είπε η κ. Πατουλίδου.

Συμμετοχή σε σειρά εκδηλώσεων και δράσεων

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προβλήθηκαν από τον ΟΤΘ βίντεο για τις δράσεις του Οργανισμού και τη συμμετοχή του σε μεγάλες εκδηλώσεις σε διάφορες αγορές του εξωτερικού.

Όπως αναφέρθηκε, η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου κέρδισε τις εντυπώσεις για το 2022, όπου, μεταξύ άλλων, ο ΟΤΘ συμμετείχε σε μεγάλο φεστιβάλ γαστριμαργίας, που προβλήθηκαν γεύσεις της Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με το Ισραήλ, χώρα που αποτελεί μία πολύ σημαντική αγορά για τη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκαν στα Εβραϊκά, σε σαράντα προορισμούς, βίντεο με τους ιστορικούς δεσμούς της Θεσσαλονίκης με τη χώρα.

Επίσης, μεγάλες καμπάνιες προβολής της Θεσσαλονίκης έγιναν, μεταξύ άλλων, από τον ΟΤΘ σε Κάτω Χώρες. Ισπανία, Κίνα και ΗΠΑ, ενώ πολύ γνωστοί δημοσιογράφοι, που ασχολούνται με τον τουρισμό από την Ιταλία, φιλοξενήθηκαν από τον Οργανισμό.

Να σημειωθεί ότι, όπως ειπώθηκε από την Βούλα Πατουλίδου στην εκδήλωση, στο πλαίσιο συμμετοχής του ΟΤΘ σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις σχετικές με τη γαστριμαργία δεν ήταν δυνατό να μη γίνει αναφορά στο κουλούρι Θεσσαλονίκης, το οποίο χαρακτήρισε ως γεύση πολύ σημαντική.

Κικίλιας: Εξαιρετική η προσπάθεια

Απευθύνοντας χαιρετισμό στην εκδήλωση ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, χαρακτήρισε την προσπάθεια του ΟΤΘ για το 2022 ως «εξαιρετική και με αποτελέσματα, η οποία στήριξε την οικονομία».

Από την πλευρά της η βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου, είπε ότι οι άνθρωποι του ΟΤΘ διεκδικούν με πάθος και κάνουν πολύ σημαντική δουλειά, σημείωσε, ωστόσο, ότι η κατάσταση δεν είναι τόσο καλή, όσο τη θέλουμε. «Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες υπάρχει έλλειμμα υποδομών, ενώ οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι αφημένες χωρίς στήριξη».

Η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου, είπε ότι όλοι οι φορείς συνεργάζονται με στόχο την υλοποίηση του σχεδίου «Θεσσαλονίκη 2030», ενώ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σημείωσε ότι «το brand Θεσσαλονίκη ισχυροποιείται στην παγκόσμια αγορά και πλέον βρίσκεται εκεί που ήταν παλαιότερα άγνωστο».

Τέλος, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο τουρισμός το 2023 θα ξεπεράσει τα πολύ υψηλά νούμερα του 2019, γεγονός που δείχνει μεγάλη δυναμική. 

Ο σεισμός στην Τουρκία και η ελληνική ΕΜΑΚ

Στο σεισμό στην Τουρκία και στις «τραγικές για την ανθρωπότητα», όπως τις χαρακτήρισε, καταστάσεις που βιώνουν οι σεισμόπληκτοι, αναφέρθηκε η Βούλα Πατουλίδου στο πλαίσιο της εκδήλωσης, εκφράζοντας την ευχή να σωθούν, όσοι περισσότεροι εγκλωβισμένοι είναι δυνατό.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην τεράστια και πολύτιμη βοήθεια που προσφέρουν τα ελληνικά κλιμάκια εκεί, τονίζοντας ότι έχουν καταφέρει να κερδίσουν την αγάπη και το σεβασμό Τούρκων, οι οποίοι μπορεί μέχρι πρότινος να μιλούσαν άσχημα για τη χώρα μας.

ΘεσσαλονίκηΚωνσταντίνος ΖέρβαςΚατερίνα ΝοτοπούλουΒασίλης ΚικίλιαςΒούλα Πατουλίδουτουρισμόςειδήσεις τώραεκδήλωση