Πολιτική|13.07.2021 13:45

Θεσσαλόνικη: Μήνυση Νοτοπούλου για τα λεωφορεία από Λειψία - Τι απαντά ο Ζέρβας

Newsroom

Να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες, αναφορικά με τα πενήντα λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία για την ενίσχυση του στόλου και του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, ζητούν με μηνυτήρια αναφορά, που κατέθεσαν κατά παντός υπευθύνου, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, η δημοτική παράταξη της Κατερίνας Νοτοπούλου «Θεσσαλονίκη Μαζί», αλλά και ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης. 

Από την παράταξη της κ. Νοτοπούλου, εκτός από την επικεφαλής, συνυπογράφουν οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Αρβανιτίδου, Γλυκερία Καλφακάκου, Μαρία Πασχαλίδου και Ελένη Χρυσίδου

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης ζητούν να διερευνηθούν, μεταξύ άλλων τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος, της δωροληψίας- δωροδοκίας υπαλλήλου, της πρόληψης μολυσματικών ασθενειών, της παρακώλυσης συγκοινωνιών και της εμπορίας επιρροής- νόμος περί μεσαζόντων.

Σε δηλώσεις της έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, η Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία είναι και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτήρισε τα συγκεκριμένα λεωφορεία «σαπάκια», στηλιτεύοντας τη νομιμότητα ως προς τη διαδικασία προμήθειας. Παράλληλα, έκανε λόγο για «σοβαρές ευθύνες» και τόνισε ότι «υπάρχει πολιτικό ζήτημα». 

«Είναι ακατάλληλα για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου, πολλώ δε μάλλον, εν μέσω κορονοϊού, καθώς δεν διαθέτουν παράθυρα ούτε κλιματισμό, έχουν χαμηλή ιπποδύναμη και κάποια απ' αυτά πήραν φωτιά», σημελιωσε η κ. Νοτόπουλου, επισημαίνοντας ότι «η αντιπολίτευση είναι εδώ για να προασπιστεί το δημόσιο συμφέρον».

Ανακοίνωση Ζέρβα

«Οι υγειονομικές μάσκες σώζουν, οι μάσκες της υποκρισίας εξοργίζουν και θυμώνουν τους Θεσσαλονικείς» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με αφορμή την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς για το θέμα της αγοράς από τον Δήμο λεωφορείων από τη Λειψία και της παραχώρησής τους στον ΟΑΣΘ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι «όλοι αυτοί που είχαν θέσεις ευθύνης είτε στον Δήμο είτε στην Κυβέρνηση και επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής, σήμερα έρχονται και καταγγέλλουν. Φαίνεται ότι ξεχνούν πως το καλοκαίρι του 2019 ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε στην πόλη 200-230 οχήματα ημερησίως, πολλά από αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών. Ξεχνούν την αγανάκτηση και την ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών, ξεχνούν τις εικόνες ντροπής, την κατάρρευση της τηλεματικής, τις δεκάδες βλάβες μηνιαίως».

Παράλληλα ο Δήμος τονίζει ότι «η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση- μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς». 

Επαναλαμβάνει ότι «η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό-49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ». Διευκρινίζει, επίσης ότι οι όροι του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ προβλέπουν την διενέργεια προσαρμογών για την προσθήκη κλιματιστικών και άλλες εργασίες και γνωστοποιεί ότι «η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων».

Σχολιάζει τέλος ότι «συνολικά η κατάσταση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών είναι σημαντικά βελτιωμένη από πλευράς μεγέθους του στόλου, καθώς κυκλοφορούν περισσότερα από 400 οχήματα αισθητά χαμηλότερης ηλικίας. Υπάρχουν, ασφαλώς, σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και η προσπάθεια συνεχίζεται συστηματικά».

«Αντιλαμβανόμαστε την αδυναμία της αντιπολίτευσης να ασχοληθεί με τα προβλήματα της πόλης. Είναι πάγια τακτική της, άλλωστε, να βρίσκει προβλήματα στις λύσεις, χωρίς ποτέ να προσφέρει λύση στα προβλήματα. Είναι ξεκάθαρο πως ορισμένοι επενδύουν στη στασιμότητα της πόλης. Δεν θέλουν το μετρό, δεν θέλουν νέα οχήματα για τον ΟΑΣΘ, αποστρέφονται κάθε έργο υποδομής και προσπαθούν να εμποδίσουν την πρόοδό της, όπου και όπως μπορούν. Η Θεσσαλονίκη, όμως, αυτή τη φορά θα προχωρήσει. Αυτή είναι η δική μας δέσμευση, η καθημερινή μας προσπάθεια» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Όλες οι ειδήσεις

Covid Free GR: Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή ελέγχου των πιστοποιητικών εμβολιασμού

Eμβολιασμός: Πώς θα λειτουργήσουν οι κλειστοί χώροι στην εστίαση - Τα νέα μέτρα και τα πρόστιμα

Πανελλήνιες 2021: Aνοδος των βάσεων και πάνω από 25.000 μαθητές εκτός ΑΕΙ

Ο «σκαραβαίος του Ιωνίδη»: Το αρχαίο ελληνικό αριστούργημα πωλήθηκε στη Νέα Υόρκη – Ίσως όμως να μην έπρεπε

ΛειψίαΚατερίνα Νοτοπούλουλεωφορείαδήμος Θεσσαλονίκης