Κόσμος|22.07.2021 23:56

«Μπλακ αουτ» στο Διαδίκτυο - «Έπεσαν» δημοφιλείς ιστοσελίδες

Newsroom

Iστότοποι πολλών δεκάδων μεγάλων ομίλων, μεταξύ των οποίων αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες και τεχνολογικές εταιρείες, αντιμετώπισαν για σύντομο χρονικό διάστημα την Πέμπτη μια παγκόσμια διακοπή των διαδικτυακών υπηρεσιών τους, από τον αμερικανικό πάροχο υπηρεσιών Akamai, που ανέφερε ότι η βλάβη αποκαταστάθηκε.

Περίπου στις 19.30 ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε στο Twitter ότι παρατήρησε «διαταράξεις» στην εξυπηρέτηση πελατών της, χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις. Ταυτόχρονα, αρκετές μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών Southwest, Delta Air Lines, και των εταιρειών Costco Wholesale Corp, American Express, Airbnb ανέφεραν δυσκολίες σύνδεσης στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους.

Η Akamai παρέχει διάφορες υπηρεσίες πληροφορικής, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και υπηρεσιών βελτιστοποίησης της πρόσβασης σε ιστότοπους, οι οποίες, θεωρητικά, επιτρέπουν τη διατήρηση της πρόσβασης χάρη, εν μέρει, στο cloud (υπολογιστικό νέφος).

Λίγο πριν τις 20:00 ώρα Ελλάδας, η Akamai ανακοίνωσε ότι επιδιόρθωσε τις αιτίες αυτής της διακοπής. «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή δεν είναι αποτέλεσμα επίθεσης στον κυβερνοχώρο στην πλατφόρμα Akamai», διαβεβαίωσε η εταιρεία.

Η μετοχή Akamai Technologies κατέγραφε απώλειες 0,50% φτάνοντας σε τιμή μετοχής 117 δολάρια στο δείκτη Nasdaq. Στα μέσα Ιουνίου, μια βλάβη σε παγκόσμιο επίπεδο επηρέασε τις διαδικτυακές υπηρεσίες περίπου 500 πελατών της Akamai, που στερήθηκαν για ώρες σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Η εταιρεία, με έδρα το Κέιμπριτζ (Μασαχουσέτη, βορειοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες), στη συνέχεια διαβεβαίωσε ότι η βλάβη, που διήρκεσε τέσσερις ώρες και επηρέασε αρκετές αεροπορικές εταιρείες και μεγάλες τράπεζες, δεν έγινε από επίθεση στον κυβερνοχώρο.

Στις αρχές Ιουνίου, η Fastly, ένας άλλος πάροχος της οποίας το όνομα, όπως της Akamai, είναι σχεδόν άγνωστο στο ευρύ κοινό, αλλά απαραίτητο για την προσβασιμότητα και τη λειτουργία πολλών ιστότοπων μεγάλης επισκεψιμότητας, αντιμετώπισε επίσης διακοπές στη λειτουργία της. Η εταιρεία, εξειδικευμένη στο «cloud», εξήγησε ότι το περιστατικό, επιλύθηκε σε λιγότερο από μία ώρα και το οποίο επηρέασε κυρίως τους ιστότοπους της Amazon και των New York Times, οφειλόταν σε σφάλμα ενός λογισμικού της.

Αναλυτικά οι ιστοσελίδες που «έπεσαν»: 

PlayStation Network
HSBC
Steam
Barclays
Lloyds Bank
Halifax
Airbnb
TSB
Call of Duty
Warframe
Channel 4
Waitrose
Sky Bet
Xero
EA
ITV
British Airways
Tesco Bank
LastPass
Fifa
Argos
John Lewis
UPS
McDonalds
Premiere Inn
Fortnite
Cloudfare
123 Reg
Credit Karma
Nvidia
Bank of Scotland
Now TV
Barclaycard
Amazon Web Services
Sainsbury's Bank
Epic Games Store
Aldi

Όλες οι ειδήσεις

Νέα μέτρα: Rapid test για ανεμβολίαστους εργαζόμενους - Κρίσιμα 24ωρα για Μύκονο

Φολέγανδρος: Προφυλακιστέος ο 30χρονος δολοφόνος της Γαρυφαλλιάς

Υποχρεωτικοί εμβολιασμοί: Υπερψηφίστηκε η τροπολογία με τις ψήφους ΝΔ, ΚΙΝΑΛ

Μάτι: Θα κατασκευαστούν 100 κατοικίες των 80 τ.μ. για τους πληγέντες

internetΔιαδίκτυοίντερνετ