Κόσμος|20.03.2024 22:39

Boeing: Τι πραγματικά συμβαίνει με τα αεροπλάνα της μετά το μπαράζ ατυχημάτων; Πόσο ασφαλή είναι

Newsroom

Το 2024 θα έλεγε κανείς πως δεν είναι η χρονιά της Boeing μιας δεν είναι λίγα τα ζητήματα ασφαλείας που ταλαιπωρούν την τεράστια αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών.

Σίγουρα πάντως, με μια «βόλτα» στο διαδίκτυο θα έχε παρατηρήσει κανείς πως έχει κατακλυστεί από μια επίμονη ερώτηση: Τι συμβαίνει με τα αεροπλάνα της Boeing; Ήδη θα βρει κανείς στα social media αναφορές για κομμάτια που φεύγουν από αεροσκάφη, βίδες που λείπουν ή δεν είναι σωστά στη θέση τους, τεχνικά σφάλματα και άλλα πολλά που συνθέτουν μια εικόνα που προδιαθέτει άσχημα κάθε επιβάτη σε όλο τον κόσμο.

Το Politico συνόψισε όσα συμβαίνουν και μίλησε με ειδικούς που δίνουν απαντήσεις για το πόσο ασφαλή είναι τα αεροσκάφη.

Πως ξεκίνησαν όλα

Στις 5 Ιανουαρίου στη πτήση από το Πόρτλαντ στο Οντάριο της Καλιφόρνιας, ξαφνικά μία πόρτα στην άτρακτο έφυγε από τη θέση της γιατί έλειπαν τα μπουλώνια. Αμέσως προκλήθηκε αποσυμπίεση στην καμπίνα των επιβατών. Το περιστατικό έληξε χωρίς τραυματισμούς για τους επιβαίνοντες χάρη στην ψυχραιμία των πιλότων που πραγματοποίησαν αναγκαστική προσγείωση. Από τότε όμως ολοένα και αυξάνονται τα κρούσματα με προβλήματα που παρουσιάζονται στις πτήσεις των συγκεκριμένων αεροπλάνων.

Στις 4 Μαρτίου, ένα Boeing 737-900 της United Airlines, σε πτήση από το Τέξας προς τη Φλόριντα, έκανε αναγκαστική προσγείωση όταν άρχισαν να βγαίνουν φλόγες από έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου. Τρεις μέρες αργότερα, ένα Boeing 777-200 με προορισμό την Ιαπωνία αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς το Λος Άντζελες όταν έπεσε ένα λάστιχο μετά την απογείωση.

Στις 11 Μαρτίου, 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν μετά την απότομη απώλεια ύψους ενός Boeing 787 της LATAM Airlines στα μέσα της διαδρομής μεταξύ Σίδνεϊ και Όκλαντ. Δυο μέρες μετά, ένα Boeing 777 της American Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια, αφότου το πλήρωμα ανέφερε ένα σκασμένο λάστιχο. Στις 15 Μαρτίου, ένα αεροσκάφος 737-800 προσγειώθηκε στο Όρεγκον και διαπίστωσαν ότι έλειπε ένα πάνελ στο κάτω μέρος του αεροπλάνου.

Μυστήριο με νεκρό πληροφοριοδότη

Μαζί με τα συμβάντα που καταγράφηκαν να σημειωθεί και ο θάνατος πρώην υπάλληλου της Boeing Τζον Μπάρνετ. Ο Μπάρνετ, που εργάστηκε στην Boeing 30 χρόνια πριν αποχωρήσει το 2017, στο παρελθόν είχε εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας.

Πιο πρόσφατα κατέθετε σε υπόθεση κατά της Boeing. Τα αίτια του θανάτου του παραμένουν άγνωστα ενώ οι αρχές στη Νότια Καρολίνα μιλούν για αυτοκτονία.

Τι απαντούν οι ειδικοί

Η εμπιστοσύνη έχει σχεδόν εξαφανιστεί και θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να επανέλθει, δήλωσε στο Politico ο Βάουτερ Ντεβούλφ, οικονομολόγος αεροπορικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας. Το παλιό σλόγκαν «If its not Boeing, I'm not going» (σ.σ.: «εάν δεν είναι Boeing δεν πετάω») φαίνεται ότι δεν ισχύει πλέον, εξηγεί και προειδοποιεί ότι, αν συμβεί ακόμη ένα σοβαρό ατύχημα ή περιστατικό με 737 MAX θα πληγεί σοβαρά και η εμπιστοσύνη των αρχών στο μοντέλο.

Παράλληλα, η Μαρίνα Ευθυμίου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στη διοίκηση αερομεταφορών στο πανεπιστημίου της Πόλης του Δουβλίνου, δήλωσε ότι η ανησυχία του κοινού για την ασφάλεια της Boeing είναι «πολύ καλά δικαιολογημένη» και με νωπή τη μνήμη των πολύνεκρων δυστυχημάτων.

«Υπάρχουν ζητήματα και ανησυχίες για την κουλτούρα της ασφάλειας στο εσωτερικό της εταιρίας, που φτάνουν μέχρι την κορυφή», λέει και σημειώνει ότι η αεροπορία είναι πολύ ασφαλής βιομηχανία, αλλά «το γεγονός ότι αυτά συνέβησαν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι ανησυχητικό».

Παρά όμως τις ανησυχίες οι ειδικοί εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Η εταιρία έχει τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως και η Airbus, η αντίπαλος της Boeing, δεν μπορεί να καλύψει ενδεχόμενες ακυρώσεις, υπενθυμίζει ο Ντεβουλφ.

αεροπλάνοαεροπλάναειδήσειςειδήσεις τώραBoeing