Κόσμος|27.03.2024 18:10

Βαλτιμόρη: Επιπτώσεις και στο εμπόριο από την κατάρρευση της γέφυρας

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Βαλτιμόρη (www.aljazeera.com)
Βαλτιμόρη (www.aljazeera.com)
Βαλτιμόρη (www.aljazeera.com)
Βαλτιμόρη (www.aljazeera.com)
Βαλτιμόρη (www.aljazeera.com)

Μεγαλώνει η ανησυχία στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έπειτα από την πρόσκρουση του κοντέινερ φορτηγού πλοίου Dali πάνω σε έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ την Τρίτη (26/3) που είχε ως αποτέλεσμα την κατάρρευσή της.

Αυτό που έβλεπε αρχικά ως φόβο ο εμπορικός κόσμος φαίνεται τώρα μια σκληρή πραγματικότητα μιας και η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού της Βαλτιμόρης, η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου, θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ η Βαλτιμόρη

Για σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού μίλησε στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο.

Είναι χαρακτηριστικό πως πέρυσι περισσότερα από 750.000 οχήματα πέρασαν από τη Βαλτιμόρη. Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και μάρκες του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, όπως η General Motors, η Ford, η την Jaguar Land Rover, η Nissan, η Fiat και η Audi.

Η Βαλτιμόρη είναι το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για αποστολές αυτοκινήτων και επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ κατ’ όγκο για χειρισμό αγροτικών και κατασκευαστικών μηχανημάτων.

Η υπόσχεση Μπάιντεν

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν αντιλαμβάνεται απόλυτα την… καταστροφή της αγοράς μετά την κατάρρευση της γέφυρας και προσπαθεί να δώσει αχτίδα ελπίδας στις αγορές προκειμένου να μην πάρουν την κάτω βόλτα. Όπως ανέφερε σε δημοσιογράφους, η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτιστεί η γέφυρα το συντομότερο δυνατόν». Όμως πρόσθεσε ότι η διαδικασία «θα πάρει κάποιο χρόνο».

Πέρα όμως από την αγορά το λιμάνι της Βαλτιμόρης «συνδέεται» με 15.000 θέσεις εργασίας και υποστηρίζει περίπου 140.000 περισσότερες.

Οι αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί

Οι μέρες περνούν χωρίς κάποιο νέο για τους αγνοούμενους και πλέον οι Αρχές τους θεωρούν νεκρούς.

«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί και τη θερμοκρασία του νερού, πλέον εκτιμάμε ότι δεν θα βρούμε αυτούς τους ανθρώπους ζωντανούς», δήλωσε ο αντιναύαρχος της ακτοφυλακής Σάνον Γκίλριθ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Για αυτό και η ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανάσυρσής τους από το νερό.

Έρευνες στο μοιραίο πλοίο

Ομάδα εμπειρογνωμόνων αναμένεται να επιβιβαστεί στο πλοίο για να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του και να ρίξει φως στην υπόθεση και να εξηγήσει το λόγο που οδήγησε στο μοιραίο συμβάν.

Τα πιστοποιητικά του πλοίου πάντως αναφορικά με την λειτουργικότητά του ίσχυαν τη στιγμή του συμβάντος, όπως εξηγεί η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, όπου φέρει τη σημαία του Dali. Παράλληλα ανέφερε ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις, τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.

Βαλτιμόρηειδήσεις τώραεμπόριοαγνοούμενοιειδήσειςΗΠΑγέφυρα