Ελλάδα|04.01.2023 19:16

Επέκταση Mετρό στο Ίλιον και επόμενη ...στάση Προαστιακού στα Μέγαρα - To χρονοδιάγραμμα των έργων και πόσοι πολίτες θα εξυπηρετηθούν

Newsroom

Την ταυτόχρονη κατασκευή δύο μεγάλων έργων μετρό στην Ελλάδα ύστερα από πολλά χρόνια σηματοδοτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον.

Το έργο, όπως έχει ήδη γράψει αναλυτικά το «ethnos.gr», έχει προϋπολογισμό 550.000.000 € και θα ολοκληρωθεί σε 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, δηλαδή σε λιγότερο από 5 χρόνια. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες καθώς η απόσταση από το Ίλιον στην Ομόνοια θα διανύεται σε περίπου 20 λεπτά.

Το έργο αφορά στη δημιουργία υπόγειου δικτύου 4 χλμ. από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση 1.300 μ. περίπου βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) θα βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Καθημερινά αναμένεται να μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες.

Στη σύμβαση περιλαμβάνεται, επίσης, η μελέτη και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς και η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Σύμφωνα με την προκήρυξη η εκδήλωση ενδιαφέροντος του έργου ορίζεται για τις 28 Φεβρουαρίου 2023 και η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής στις 6 Μαρτίου 2023.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια: Το Α’ στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής. Το Β’ στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.

Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών για τα συστήματα που θα εγκατασταθούν.

Επίσης, στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, ενώ το σύστημα αναγγελιών θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί στους σταθμούς του Βασικού Έργου και των επεκτάσεων (πλην της επέκτασης Πειραιά) και θα συνδεθεί με τα αντίστοιχα συστήματα της επέκτασης Πειραιά.

Θα μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες

Στην άμεση περιοχή εξυπηρέτησης των νέων σταθμών (απόσταση μέχρι 500μ.) βρίσκονται περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας. Η επιβατική κίνηση των τριών σταθμών εκτιμάται ότι θα ανέρχεται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.

Με την υλοποίηση της επέκτασης βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών των περιοχών αυτών, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις Δημόσιες Συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους, ενώ η περιοχή αναπτύσσεται με έντονους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι τοπογραφικές έρευνες για την εν λόγω επέκταση έχουν ολοκληρωθεί, όπως καθώς και οι Γεωλογικές, Γεωφυσικές και Γεωτεχνικές Έρευνες και Μελέτες. Με βάση τα παραπάνω διαθέσιμα δεδομένα έχει εκπονηθεί η Προκαταρκτική χάραξη και επί του παρόντος εκπονείται από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. η Προμελέτη του έργου.

Ο προϋπολογισμός κατασκευής εκτιμάται σε 550.000.000 ευρώ προ ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από τα κοινοτικά ταμεία.

«Με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, κάνουμε το κρίσιμο βήμα για να υλοποιηθεί ένα έργο φιλικό προς το περιβάλλον, που θα συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και θα προσφέρει σε πάνω από 50.000 επιπλέον συμπολίτες μας μετακινήσεις με ταχύτητα, ασφάλεια και οικονομικά», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής προσθέτοντας πως σύντομα “θα βγει στον αέρα” ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.

«Επίσης, στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και επιτέλους θα δημοπρατηθεί: η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό με τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά. Και βέβαια, η κατασκευή της επέκτασης της Λ. Κύμης που και αυτή θα ξεκινήσει ώστε να αποσυμφορήσει την βεβαρυμμένη κυκλοφορία και να δώσει λύση στα προβλήματα του Κόμβου Μεταμόρφωσης.

Συνεχίζουμε εντατικά και με συνέπεια, την υλοποίηση βήμα-βήμα του σχεδίου μας. Μέσα σε 3,5 χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ και να συμβασιοποιήσουμε έργα, σχεδόν, 5 δισ. ευρώ. Το 2023 είναι η χρονιά κατά την οποία θα τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα τα μεγάλα έργα ώστε να ξεπεράσουμε ακόμα και τους στόχους που έχουμε θέσει»,κατέληξε.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης επεσήμανε πως «είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που 2 μεγάλα έργα Μετρό θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα στην Αθήνα, αφού και οι εργασίες της νέας Γραμμής 4 προχωρούν ήδη με εντατικούς ρυθμούς».

Σχολιάζοντας την προκήρυξη του διαγωνισμού, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νίκος Κουρέτας σημείωσε πως «τρεις νέοι σταθμοί θα ενταχθούν στο χάρτη από την Ανθούπολη μέχρι τον Αγ. Νικόλαο. Παράλληλα θα επεκτείνουμε και θα εκσυγχρονίσουμε το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Το μετρό αναπτύσσεται με πρόγραμμα και ορθολογικό σχεδιασμό για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου. Άλλωστε μια πραγματικά ‘‘έξυπνη πόλη’’ είναι αυτή που προσφέρει πράσινες, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές στους κατοίκους της». 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

επέκτασημετρόΑττικό ΜετρόΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΊλιονειδήσεις τώρα