Παιδεία|28.04.2020 17:35

Φόβοι και αντιδράσεις για την απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξουν τα σχολεία

Νικολίτσα Τρίγκα

Προβληματισμός, φόβοι και αντιδράσεις «συνοδεύουν» την απόφαση της κυβέρνησης για το σταδιακό άνοιγμα όλων των σχολείων. Τις λεπτομέρειες θα ανακοινώσουν το απόγευμα της Τετάρτης, 29 Απριλίου, στις 6 μ.μ ,σε κοινή συνέντευξη Τύπου η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, με την απόφαση να επιστρέψουν αρχικά στις τάξεις οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στις 11 Μαΐου και οι υπόλοιπες τάξεις αργότερα, (πιθανά 18 Μαΐου) ανάλογα και τα νέα δεδομένα εξάπλωσης του κορονοϊού και 1η Ιουνίου τα δημοτικά και νηπιαγωγεία με ανάλογη παράταση του σχολικού έτους.

Ιδιαίτερα στον κόσμο των εκπαιδευτικών υπάρχει μεγάλος προβληματισμός και υπονοούμενα από τους καθηγητές και δασκάλους ότι «δεν κατανοούμε εάν η απόφαση είναι πολιτική ή επιστημονική». Μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι «όλα γίνονται για τα ιδιωτικά σχολεία, διότι αν δεν ανοίξουν οι ιδιοκτήτες θα πληγούν οικονομικά και πως αυτοί είναι που πίεσαν για το άνοιγμα όλων των σχολικών μονάδων».

Αντιδράσεις από ΟΛΜΕ και επιστήμονες

Το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών εκφράζει σοβαρούς προβληματισμούς για το άνοιγμα όλων των σχολείων, καθώς όπως λέει και ο γ.γ της ΟΛΜΕ: «Θέλουμε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για να περιοριστεί ο κίνδυνος για μαθητές και καθηγητές, οι οποίοι ανήκουν σε μεγάλες ηλικιακές ομάδες».

Πάντως, την ανησυχία τους έχουν εκφράσει και επιστήμονες όπως ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ και ειδικός σε μαθηματικά μοντέλα επιδημιολογικής διασποράς, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο οποίος είναι θετικός στο άνοιγμα των σχολείων μόνο για τη Γ΄ Λυκείου, όχι όμως για τα δημοτικά καθώς, όπως είπε, τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να τηρήσουν αυστηρά μέτρα προσωπικής υγιεινής και μπορεί να νοσήσουν ή ακόμα και να μεταδώσουν τον ιό, αφού συνήθως είναι ασυμπτωματικά κρούσματα.

Αναφερόμενος σε αυτούς τους προβληματισμούς ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, επέμεινε ότι «το σημαντικό είναι να πάμε σταδιακά ώστε να ελέγξουμε ότι κάθε βαθμίδα που ανοίγει, ανοίγει με ασφάλεια. Μια βασική δραστηριότητα είναι και η λειτουργία των σχολείων. Όσοι λένε να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα έχουν την ίδια φοβία που έχουν και σήμερα. Το σημαντικό είναι να πάμε σταδιακά ώστε να ελέγξουμε ότι κάθε βαθμίδα που ανοίγει, ανοίγει με ασφάλεια. Δεν θα φύγει η αγωνία, δεν θα φύγει ο  φόβος αν δεν τον αντιμετωπίσουμε».

Από την πλευρά του και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και μέλος της Επιτροπής, του υπουργείου Υγείας, Χρήστος Χατζηχρηστοδούλου, επισημαίνει ότι «πρέπει και να δοκιμάσουμε τον τρόπο που θα ανοίξουμε, τώρα που μας επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα. Να δούμε και κάποια προβλήματα που μπορεί να υπάρξουν με τον αριθμό μαθητών, με πόσους θα πρέπει να λειτουργήσουμε, πως θα εξελιχθούν κάποια διαδικτυακά μαθήματα στα Πανεπιστήμια, στις θεωρητικές σχολές με τους φοιτητές, να βρούμε λύσεις για τις εξετάσεις. Τώρα νομίζω ότι είναι η κατάλληλη εποχή για να δούμε όλα αυτά τα ζητήματα, ώστε να ξέρουμε τι θα κάνουμε από τον Σεπτέμβριο».

Οι πανελλαδικές εξετάσεις

Πάντως, σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας θα δώσει βαρύτητα στην «ήρεμη» διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες θα ξεκινήσουν στα μέσα του Ιουνίου και ήδη ξεκίνησαν όλα οι ενέργειες ώστε οι διαγωνισμοί να γίνουν χωρίς προβλήματα και με όλα τα  απαραίτητα υγειονομικά μέτρα .

Στο πλαίσιο αυτό ήδη κλήθηκαν οι οι εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στην Κεντρική Επιτροπή των Πανελλαδικών Εξετάσεων ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων έτους 2020. Ειδικότερα οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν και να υπογράψουν την αντίστοιχη συνημμένη Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση και στη συνέχεια να την αποστείλουν ηλεκτρονικά σε μορφή pdf στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή την Διεύθυνση Δ.Ε. αντίστοιχα όπου ανήκουν, αποκλειστικά έως 4 Μαΐου 2020.

Δείτε και το ρεπορτάζ του OPEN TV

κυβέρνησηΚορονοϊόςσχολεία