Τεχνολογία|12.02.2023 22:35

Οι επιστήμονες μίλησαν: Αυτές είναι οι ασφαλέστερες θέσεις στο αεροπλάνο σε περίπτωση συντριβής

Newsroom

Οι πιθανότητες να δυστυχήματος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στα 11 εκατομμύρια, ωστόσο, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται από την επιλογή της θέσης.

Ένας ειδικός σε θέματα αερομεταφορών αποκαλύπτει ότι το ποσοστό θανάτου για τους ταξιδιώτες που κάθονται στα καθίσματα του διαδρόμου στο κέντρο του σκάφους είναι 44%, σε σύγκριση με το 28% για τα κεντρικά πίσω καθίσματα, γράφει η Daily Mail.

Σε περίπτωση συντριβής

Ο Doug Drury, καθηγητής στο Central Queensland University, δήλωσε ότι επειδή τα καθίσματα στο διάδρομο δεν προσφέρουν ένα μαξιλάρι στη μία πλευρά, ο επιβάτης πιθανότατα θα χτυπηθεί με τα χαρακτηριστικά μιας σύγκρουσης.

Ο Drury μοιράστηκε αυτές τις πληροφορίες στο The Conversation, καθησυχάζοντας τους ταξιδιώτες ότι «τα αεροπορικά ταξίδια είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς».

Ωστόσο, τα αεροπλάνα συντρίβονται, γι' αυτό και μοιράστηκε τις καλύτερες και τις χειρότερες θέσεις για να καθίσετε σε ένα αεροσκάφος. Ο καθηγητής εξήγησε ότι το 1989, η πτήση 323 της United συνετρίβη στο Sioux City της Iowa. Εκεί επέζησαν 184 από τους 269 επιβάτες - οι περισσότεροι από τους οποίους κάθονταν πίσω από την πρώτη θέση, κοντά στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.

Μια 35ετής έρευνα του TIME διαπίστωσε ότι οι θέσεις στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους είχαν ποσοστό θανάτων 32%, σε σύγκριση με 39% στο μεσαίο τρίτο και 38% στο μπροστινό τρίτο.

Οι επιζώντες από συντριβή που κάθονται κοντά σε έξοδο κινδύνου έχουν ταχύτερη διαδρομή προς την έξοδο από το αεροπλάνο, καθιστώντας πιο πιθανό να απομακρυνθούν από ένα περιστατικό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρίνουιτς.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα κάθισμα έως και πέντε σειρές από την έξοδο προσφέρει περισσότερες από ίσες πιθανότητες διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Ωστόσο, όταν κάθεται έξι ή περισσότερες σειρές από την έξοδο, «οι πιθανότητες να χαθεί κανείς υπερτερούν κατά πολύ εκείνων να επιβιώσει».

Το αν το κάθισμα βρίσκεται στον διάδρομο ή όχι έχει μόνο μια «οριακή» διαφορά, δείχνει η μελέτη. Οι επιστήμονες έλεγξαν τις μαρτυρίες 2.000 επιζώντων σε 105 αεροπορικά ατυχήματα παγκοσμίως.

Σε περίπτωση πυρκαγιάς

Όσον αφορά την επιβίωση από πυρκαγιά, όσοι κάθονταν σε διάδρομο είχαν «οριακά» περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης - σε ποσοστό 65% - από όσους κάθονταν δίπλα σε παράθυρο (58%).

Οι επιβάτες που κάθονταν στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους είχαν 65 τοις εκατό πιθανότητες διαφυγής, ενώ εκείνοι που κάθονταν στο πίσω μέρος είχαν μόνο 53 τοις εκατό πιθανότητες.

Ο Robert Gifford, διευθυντής του Κοινοβουλευτικού Συμβουλευτικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δήλωσε: «Η πιθανότητα επιβίωσής σας δεν θα πρέπει να βασίζεται στην ικανότητά σας να πληρώσετε για μια θέση εξόδου κινδύνου ή να κάνετε κράτηση της θέσης σας μέσω διαδικτύου».

Η μελέτη εξέτασε διάφορα αεροπορικά ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών στο αεροσκάφος και συντριβών.

Ένα από αυτά ήταν η πυρκαγιά στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ το 1985, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 55 άτομα σε ένα 737 της British Airtours και προκλήθηκε από έκρηξη κινητήρα.

Η πυρκαγιά που προέκυψε φούντωνε στη μία πλευρά του αεροσκάφους, εμποδίζοντας αρκετές εξόδους. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους κάθονταν, κατά μέσο όρο, σε υπερδιπλάσια απόσταση από μια χρησιμοποιήσιμη έξοδο από ό,τι εκείνοι που επέζησαν.

Όλα τα αεροπλάνα πρέπει να περάσουν ένα τεστ για να αδειάζουν σε 90 δευτερόλεπτα. Στις δοκιμές, το πλήρωμα καμπίνας βοηθούσε τους επιβάτες στην έξοδό τους.

Αλλά η έκθεση αναφέρει ότι οι πειραματικές καταστάσεις δεν λαμβάνουν υπόψη τους «κοινωνικούς δεσμούς» μεταξύ των επιβατών - οι ενήλικες τείνουν να βοηθούν τα παιδιά να ξεφύγουν, για παράδειγμα.

Και οι έξοδοι μπορεί να είναι άχρηστες ή μπλοκαρισμένες, ενώ κάποιοι από το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να έχουν πεθάνει κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.

Οι επιβάτες στη μελέτη ήταν πιο πιθανό να συμμορφωθούν με τις οδηγίες του πληρώματος καμπίνας σε μια δοκιμή παρά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

'Σε πραγματικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπου οι επιβάτες μπορεί να έχουν επιλογή κατευθύνσεων για να διαφύγουν, μπορεί τελικά να αγνοήσουν τις εντολές του πληρώματος και να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν την πλησιέστερη έξοδο', σύμφωνα με τη μελέτη του 2008.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ειδήσεις τώρασυντριβή αεροσκάφουςσυντριβήαεροπλάνο