Ελλάδα|28.02.2023 17:25

ΜΜΜ: Στάση εργασίας σε ΗΣΑΠ και μετρό την Τετάρτη – Ποιες ώρες

Μαρία Λιλιοπούλου

Μετ΄εμποδίων θα πραγματοποιηθούν οι μετακινήσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς την Τετάρτη 1η Μαρτίου 2023 εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Ετσι, από το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι δε θα εκτελούνται δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Γραμμή 1), ενώ από τις 6 το απόγευμα και έως τη λήξη της βάρδιας δε θα κινείται το μετρό (Γραμμές 2 και 3) εφόσον πραγματοποιηθεί η στάση εργασίας που έχει εξαγγείλει το Σωματείο Λειτουργίας Μετρό Αθήνας από τις 18.00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Για την κινητοποίηση αυτή η εταιρία έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη και αναμένεται η απόφαση, η οποία και θα κρίνει το εάν τελικά η στάση θα πραγματοποιηθεί.

Γραμμή 1

Αναλυτικά, χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο θα παραμείνει η Αθήνα αύριο Τετάρτη 1η Μαρτίου από την έναρξη της βάρδιας έως τις 2 το μεσημέρι, λόγω της στάσης εργασίας που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι.

Το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ έχει ουσιαστικά προκηρύξει στάση εργασίας διάρκειας 21 ωρών, ωστόσο από το μεσημέρι και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται κανονικά κατ΄εφαρμογή της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Κατά συνέπεια, παρόλο που η κινητοποίηση θα είναι τυπικά σε εξέλιξη από την έναρξη έως τη λήξη της βάρδιας, τα δρομολόγια της Γραμμής 1 δε θα εκτελούνται έως τις 2 το μεσημέρι, ενώ από εκείνη τη μέρα και μετά η συγκοινωνία στο δίκτυο του ηλεκτρικού θα αποκατασταθεί πλήρως. Σύμφωνα με την ενημέρωση της ΣΤΑΣΥ, οι σταθμοί θα ανοίξουν και πάλι για το επιβατικό κοινό στις 14.10, οπότε και θα αναχωρήσουν οι πρώτοι συρμοί από τους τερματικούς και ενδιάμεσους σταθμούς της Γραμμής 1. Η ερμηνεία για την ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία δόθηκε ύστερα από διαβούλευση με τον ΟΜΕΔ και επελέγη να μετρηθεί σε χρόνο και όχι σε δρομολόγια καθώς το δεύτερο κρίθηκε επικίνδυνο αφού θα δημιουργούσε επικίνδυνο συνωστισμό στις αποβάθρες.

Οπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους, η κινητοποίηση πραγματοποιείται εξαιτίας των εκατοντάδων κενών θέσεων εργασίας στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και οδηγούς σε εργασία με «εξαντλητικά ωράρια, χωρίς ανάπαυση, ακόμα και ολόκληρα 12ωρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Το Σωματείο διεκδικεί την άμεση πρόσληψη μόνιμου και τακτικού προσωπικού με διαφανείς διαδικασίες.

«Αντί αυτού η κυβέρνηση προωθεί με νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών τη λύση των αποσπασματικών προσλήψεων, που θα είναι ένα ακόμα «μπάλωμα» στο πρόβλημα της Εταιρίας».

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι «για την προετοιμασία της κινητοποίησης ακολουθήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες και γι’ αυτό καθυστέρησε η γνωστοποίησή της στους φίλους επιβάτες» και διευκρινίζουν ότι «για την ελάχιστη παροχή εγγυημένης κοινωνικής υπηρεσίας, για την εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών, θα εργαστούμε από τις 2 το μεσημέρι μέχρι τη λήξη της βάρδιας».

Μετρό

Στάση εργασίας από τις 18.00 έως τη λήξη της βάρδιας έχει εξαγγείλει και το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων του μετρό, το ΣΕΛΜΑ μαζί με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών με αίτημα την πρόσληψη προσωπικού. 

Η ΣΤΑΣΥ έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κριθεί η κινητοποίηση παράνομη, ωστόσο η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί πιθανότατα αύριο. Πηγές της εταιρίας, σημειώνουν, πάντως, ότι για ενδεχόμενες αλλαγές στο πρόγραμμα θα ενημερώσουν με ανακοίνωση το επιβατικό κοινό.

Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι αν και το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ προβλέπει 3.127 θέσεις εργασιας - χωρίς τους 3 καινούριους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά - αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι είναι 2.280 με τα οργανικά κενά να είναι 847.

Και αυτό, ενώ έχουν προστεθεί τρεις νέοι σταθμοί (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο): «Η εταιρία μπορεί και εξυπηρετεί σήμερα σε πραγματικό χρόνο το επιβατικό κοινό μόνο με υπερωρίες, με δεδουλευμένα ρεπό χωρίς ανάπαυση, μη δίνοντας άδειες ξεκούρασης και κάθε είδους άλλη άδεια σε μεγάλη μερίδα του προσωπικού», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.

Προσθέτουν μάλιστα ότι από τις προσλήψεις που έγιναν το 2020 και αφορούσαν 170 τεχνίτες και οδηγούς συρμών, σχεδόν το 1/3 των επιτυχόντων έχει ήδη δηλώσε οικειοθελή παραίτηση, επειδή αν και στα προσόντα εντασσόταν η προηγούμενη εργασιακή εμπειρία, αυτή δεν αναγνωρίστηκε μισθολογικά.

Το ΣΕΛΜΑ εκτιμά ότι εάν η κατάσταση αυτή δεν αλλάξει, η εταιρία θα έρθει αντιμέτωπη με κύμα μαζικών παραιτήσεων στο άμεσο μέλλον «και δε θα μπορεί να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό λόγω έλλειψης προσωπικού».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

μετρόστάση εργασίαςειδήσεις τώραηλεκτρικόςΜΜΜαπεργίαΣΤΑΣΥ