• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
F-35, F-16 Viper και πύραυλοι: Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ - Το κρίσιμο σημείοΜαχαίρωσαν 32χρονο στην Ελευσίνα - Καταγγέλλουν επίθεση από φασίστεςΗ Ουκρανία «χτύπησε» στη Σιβηρία: Επίθεση σε δύο από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου της ΡωσίαςΙσόβια στον δολοφόνο του Πολωνού καθηγητή στην Αγία Παρασκευή - Το χρονικό του εγκλήματος
δημοφιλές τώρα: Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, Παρασκευή 9 Οκτωβρίου
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   03.01.2019 14:49
Γιάννης Φώσκολος
Γιάννης Φώσκολος

Διευθυντής του imerisia.gr

Εισφορές ελ. επαγγελματιών: Ο νέος λογαριασμός με τζίρο 10.000€-65.000€ (πιν.)

Για τον υπολογισµό των εισφορών τεκµαίρεται πως ο ετήσιος τζίρος παραµένει σταθερός το 2017 και το 2018, ενώ τα έξοδα υπολογίζονται ως το ένα τέταρτο του τζίρου

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

(Free-Photos/pixabay)
(Free-Photos/pixabay)
Προσθέστε το ΕΘΝΟΣ στη Google

Αναλυτικά συγκριτικά παραδείγµατα για τις εισφορές του 2018 και του 2019 επιµελήθηκε το «Eθνος - Συντάξεις και Ασφάλιση». Τα παραδείγµατα αφορούν ελεύθερους επαγγελµατίες µε τζίρο 10.000 - 65.000 ευρώ τον χρόνο, που ασφαλίζονταν στον πρώην ΟΑΕΕ και θα πληρώνουν πλέον ασφάλιστρο 20,28% (13,33% για σύνταξη ΕΦΚΑ και 6,95% για υγεία ΕΟΠΥΥ) συν 120 ευρώ τον χρόνο υπέρ λογαριασµού ανεργίας ΟΑΕΔ. Για τον υπολογισµό των εισφορών τεκµαίρεται πως ο ετήσιος τζίρος παραµένει σταθερός το 2017 και το 2018, ενώ τα έξοδα υπολογίζονται ως το ένα τέταρτο του τζίρου.

Στο άθροισµα καθαρού φορολογητέου εισοδήµατος συν καταβλητέες εισφορές 2017 έχει εφαρµοστεί η έκπτωση 15% που ίσχυε πέρυσι, ώστε να υπολογιστούν οι εισφορές του 2018. Για τις εισφορές 2019, βάση υπολογισµού είναι πλέον το 100% του αθροίσµατος (καθαρό φορολογητέο εισόδηµα + καταβλητέες εισφορές 2018), αλλά το ποσοστό είναι πλέον 20,28% και όχι 26,95%, γεγονός που οδηγεί σε ελάφρυνση.

πίνακας2.JPG
πίνακας4.JPG

Υπενθυµίζεται πως στις 28 ∆εκεµβρίου υπεγράφη η υπουργική απόφαση που «κλειδώνει» το νέο καθεστώς εισφορών στους τίτλους κτήσης. Συνεπώς θα παρακρατούνται και θα αποδίδονται ασφαλιστικές εισφορές συνολικού ύψους 20,28% για τους τίτλους κτήσης που κόβονται εντός του 2019. Υπενθυµίζεται πως είναι δυνατή η καταβολή αµοιβών µε απόδειξη δαπάνης για συναλλαγές που δεν υπερβαίνουν τα 10.000 ευρώ ετησίως.

πίνακας6.JPG

Οι εισφορές υπολογίζονται επί της καθαρής αξίας του παραστατικού όποια κι αν είναι αυτή και όπως προκύπτει µετά την αφαίρεση του φόρου (20%) και άλλων επιβαρύνσεων (τέλος χαρτοσήµου 3,6%). ∆εν υπάρχει ελάχιστο πλαφόν εισφοράς, ενώ όσοι έχουν παράλληλη µισθωτή ή µη µισθωτή απασχόληση καταβάλλουν για κάθε δραστηριότητα την εισφορά που αναλογεί (ειδικά αν κάποιος ασκεί παράλληλα ελεύθερο επάγγελµα -πρ. ΟΑΕΕ- πρέπει να καλύπτει µε ή χωρίς τον τίτλο το ελάχιστο όριο ασφαλιστέου εισοδήµατος).

πίνακας5.JPG

Η παρακράτηση και απόδοση των εισφορών γίνεται µε απογραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ:

  • Οι αµειβόµενοι απογράφονται για αυτή την ιδιότητα στον ΕΦΚΑ. Ο ΕΦΚΑ εκδίδει βεβαίωση απογραφής. Ο αντισυµβαλλόµενος απογράφεται εφόσον δεν έχει απογραφεί ως εργοδότης ΙΚΑ.
  • Ο αµειβόµενος παραδίδει αντίγραφο της βεβαίωσης στον αντισυµβαλλόµενο, ώστε να προχωρήσει στην έκδοση του παραστατικού.
  • Ο αντισυµβαλλόµενος καταχωρίζει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ στοιχεία για τον καθορισµό του χρόνου ασφάλισης και του ύψους των εισφορών, µέχρι το τέλος του µήνα που εκδίδεται το παραστατικό.
  • Οι εισφορές βαρύνουν τον αµειβόµενο, παρακρατούνται και αποδίδονται στον ΕΦΚΑ από τον αντισυµβαλλόµενοεκδότη του παραστατικού µέχρι την τελευταία εργάσιµη ηµέρα του επόµενου µήνα της έκδοσης του παραστατικού.
  • Αν δεν αποδοθούν οι εισφορές εµπρόθεσµα επιβαρύνονται µε προσαυξήσεις και βαρύνουν τον εκδότη του παραστατικού.
πίνακας3.JPG
πίνακας1.JPG

Διαβάστε ακόμη

F-35, F-16 Viper και πύραυλοι: Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ - Το κρίσιμο σημείο

Μαχαίρωσαν 32χρονο στην Ελευσίνα - Καταγγέλλουν επίθεση από φασίστες

Η Ουκρανία «χτύπησε» στη Σιβηρία: Επίθεση σε δύο από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια πετρελαίου της Ρωσίας

Μέσα στα «sweatshops» όπου κατασκευάζονται οι επίσημες ποδοσφαιρικές φανέλες για 1 ευρώ την ώρα

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ελεύθεροι επαγγελματίες
  • ΟΑΕΕ
  • ασφαλιστικές εισφορές
  • ΟΑΕΔ
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
%>