• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Πόσο ακριβότερο είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Εκτοξεύονται οι τιμές σε κρέας και γλυκάFormula 1: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Λάντο Νόρις!«Μείναμε έκπληκτοι από την ποικιλία και την ομορφιά»: Τα υδροθερμικά μυστικά που κρύβει ο βυθός της Μήλου«Πατούν γκάζι» οι αγρότες: Δεν ικανοποιούνται από τις εξαγγελίες - Νέες κινητοποιήσεις σε Έβρο, Γιάννενα, Αθηνών - Λαμίας και Κρήτη«Βόμβες» Τραμπ Τζούνιορ για Ουκρανία: Είναι πιο διεφθαρμένη από τη Ρωσία - Η στήριξη των ΗΠΑ ενδέχεται να σταματήσει
δημοφιλές τώρα: Αυτοκινητιστής έχασε τη δουλειά του επειδή το υπουργείο Μεταφορών ξέμεινε από ταχογράφους
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   30.10.2018 16:42
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Για ψώνια έξι φορές το μήνα📌 Στροφή στο Made in Greece📌 Πώς γίνεται η επιλογή προϊόντων

Οι Έλληνες δαπανούν 278 ευρώ κάθε μήνα στο σούπερ μάρκετ

Στροφή στις καταναλωτικές και αγοραστικές τους συνήθειες κάνουν οι Έλληνες

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Φωτογραφία αρχείου (Alexas_Fotos/pixabay)
Φωτογραφία αρχείου (Alexas_Fotos/pixabay)

Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 47,3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ. Το συμπέρασμα, μάλιστα, της εν λόγω έρευνας είναι ότι οι μισοί καταναλωτές χρησιμοποιούν περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές.

Για ψώνια έξι φορές το μήνα

Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή έξι φορές τον μήνα. Το 65% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι έξι φορές τον μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που δημοσιεύει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη, η έρευνα έδειξε ότι ποσοστό 68,7% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, ποσοστό 27,5% δαπανά από 51 μέχρι 100 ευρώ και μόνο το 3,8% υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 49 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο στα 278 ευρώ. Η δαπάνη ανά επίσκεψη και η μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ δεν εμφανίζουν αξιόλογες μεταβολές, συγκρινόμενες με την περυσινή έρευνα.

Το 94,5% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ.

Στο θέμα της μάρκας του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται το 47,3% (47,8% των ερωτηθέντων πέρυσι). Αυτό δείχνει, σύμφωνα με την έρευνα, ότι ακόμα περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν μάρκα μέσα στο κατάστημα, συγκρίνοντας τις επιλογές που τους δίνει το σούπερ μάρκετ.

Στροφή στο Made in Greece

Ποσοστό 80,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Αυτή η ερώτηση αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του, που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κ.λπ.).

Το 77% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, ενώ το 90% δηλώνει πως θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.

Το 61% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα, ενώ το 92% θεωρεί ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 86% πιστεύει πως προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας.

Στα παραπάνω δεδομένα διακρίνεται να κυριαρχεί το καταναλωτικό κίνημα για τη στροφή στο Made in Greece, που προέκυψε από προβληματισμό για τις αιτίες της κρίσης. 

Πώς γίνεται η επιλογή προϊόντων

Αναφορικά με το πώς επιλέγουν οι καταναλωτές προϊόντα, οι ερωτηθέντες δήλωσαν τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Εξετάζοντας τη σπουδαιότητα των κριτηρίων επιλογής προϊόντων, προκύπτει ότι σημαντικότερα θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση.

Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων, οι τιμές, η εύκολη πρόσβαση, οι προσφορές έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή.

Στην έρευνα, οι ερωτηθέντες δήλωσαν τι αλλαγές επιφέρει η κρίση στην αγοραστική συμπεριφορά τους. Οι επιλογές δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενες και οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες από μία απαντήσεις.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 41% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, 54% αγοράζει λιγότερα προϊόντα, 69% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα, ενώ το 54% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Η έρευνα διεξήχθη στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπησης, με σκοπό να καταγραφούν οι στάσεις και οι συμπεριφορές των καταναλωτών, υπό την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή και διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου, Γεωργίου Μπάλτα.

Η ποσοτική έρευνα έγινε σε δείγμα 1.365 νοικοκυριών, με τυχαία δειγματοληψία μέσω κλήσεως τυχαίων τηλεφωνικών αριθμών.

Διαβάστε ακόμη

«Βόμβες» Τραμπ Τζούνιορ για Ουκρανία: Είναι πιο διεφθαρμένη από τη Ρωσία - Η στήριξη των ΗΠΑ ενδέχεται να σταματήσει

«Πατούν γκάζι» οι αγρότες: Δεν ικανοποιούνται από τις εξαγγελίες - Νέες κινητοποιήσεις σε Έβρο, Γιάννενα, Αθηνών - Λαμίας και Κρήτη

Πόσο ακριβότερο είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Εκτοξεύονται οι τιμές σε κρέας και γλυκά

Formula 1: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Λάντο Νόρις!

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • σούπερ μάρκετ
  • Έλληνες
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr