• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Κακοκαιρία Byron: Βροχές και καταιγίδες και σήμερα - Κεντρική Μακεδονία και Δωδεκάνησα στο επίκεντροΏρα αποφάσεων για το έργο «φάντασμα» Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα - «Αγκάθι» η χρηματοδότησηΑυτά είναι τα ακριβά φάρμακα που θα διατίθενται και σε ιδιωτικά φαρμακεία από τον ΙανουάριοΚλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες με 6.000 τρακτέρ στους δρόμους - Πώς απαντά η κυβέρνηση
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   11.07.2023 06:45
Ρωμανός Κοντογιαννίδης
Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Συντάκτης

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Χαρακτηριστικά παραδείγματα για το κόστος ακτοπλοϊκής μετάβασης📌 Κυβερνητική παρέμβαση για το αυξημένο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια από χρυσάφι: Έκρηξη τιμών έως 30% σε σχέση με πέρυσι – Παραδείγματα

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Λιμάνι Πειραιά (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)
Λιμάνι Πειραιά (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Δυσβάστακτο είναι το φετινό καλοκαίρι το κόστος μετακίνησης με την ακτοπλοΐα στα νησιά για μία μέση ελληνική οικογένεια, εξαιτίας των πολύ ακριβών εισιτηρίων, με αποτέλεσμα αρκετοί να είναι αυτοί που ματαιώνουν τις διακοπές τους ή αναζητούν προορισμούς, στους οποίους μπορούν να μεταφερθούν οδικώς και άρα τα έξοδα να είναι περισσότερο περιορισμένα.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, Γρηγόρη Λάβδα, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι φέτος κατά περίπου 25%-30% υψηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το αποτέλεσμα είναι, κατά τον ίδιο, σχεδόν ένας στους τρεις Έλληνες, που σκεπτόταν ή προγραμμάτιζε να κάνει διακοπές σε νησί, να προχωρεί σε ματαίωση των σχεδίων του και να αναζητά τουριστικά θέρετρα της ηπειρωτικής Ελλάδας, με κύριο στόχο να μην απέχουν πολύ από το μόνιμο τόπο κατοικίας του.

«Είναι γεγονός ότι η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων φέτος αγγίζει ακόμα και το 30% ανάλογα, βέβαια, με τον προορισμό. Ο κλάδος μας έχει παραπονεθεί πολλές φορές για το θέμα των τιμών των εισιτηρίων, αλλά, δυστυχώς, με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα… Επικαλούνται το ακριβότερο πετρέλαιο αλλά προσθέτουν συγχρόνως και άλλες αυξήσεις, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κατά πολύ το κόστος των εισιτηρίων. Την ίδια στιγμή σε κάποια πλοία βάζουν περισσότερο κόσμο από το επιτρεπόμενο όριο, αλλά, δυστυχώς, οι έλεγχοι είναι πλημμελείς και έτσι δεν εντοπίζονται όλοι οι παραβάτες. Υπάρχει, βέβαια και η λύση του αεροπλάνου για τη μετάβαση σε κάποιο νησί, όμως, αυτή η λύση είναι ακόμα πιο ακριβή για μία οικογένεια, οπότε η ακτοπλοϊκή μετακίνηση αποτελεί μονόδρομο. Η πραγματικότητα δείχνει ότι περίπου το 30% αυτών που θέλουν ή ήθελαν να κάνουν διακοπές σε νησί να προτιμάει τελικά προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Λάβδας.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα για το κόστος ακτοπλοϊκής μετάβασης

Ο ίδιος αναφέρει και χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφορικά με το κόστος ακτοπλοϊκής μετακίνησης σε κάποια ελληνικά νησιά, με το δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο επιβάτης δε θα κλείσει καμπίνα αλλά θα καθίσει στο σαλόνι του καραβιού.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον κ. Λάβδα, το κόστος μετακίνησης με καράβι από τον Πειραιά στη Ρόδο για μία τετραμελή οικογένεια ανέρχεται στα 364 ευρώ, αφού το ατομικό εισιτήριο κοστίζει 91 ευρώ. Άρα μόνο για τη μεταφορά της προς και από τη Ρόδο οικογένεια τεσσάρων ατόμων θα πρέπει να δαπανήσει 728 ευρώ.

Αναφορικά με την Κω το κόστος μετάβασης για ένα άτομο από τον Πειραιά ανέρχεται στα 77 ευρώ, με αποτέλεσμα μόνο για να φτάσει με το καράβι στο όμορφο νησί των Δωδεκανήσων μία τετραμελής οικογένεια θα πρέπει να δαπανήσει 308 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την Πάρο και τη Νάξο, το ατομικό εισιτήριο μετάβασης ανέρχεται φέτος στα 50 ευρώ. Άρα, προκειμένου να φτάσει στα συγκεκριμένα νησιά από την Αττική μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων και να γυρίσει πίσω, θα πρέπει να καταβάλει 400 ευρώ.

Για τη Λέσβο από τον Πειραιά το ατομικό εισιτήριο κοστίζει 53,50 ευρώ και άρα μία τετραμελής οικογένεια χρειάζεται για το πήγαινε-έλα από και προς τον Πειραιά 414 ευρώ.

Τέλος, από τον Πειραιά προς την Κρήτη το εισιτήριο της ατομικής μετάβασης με ένα μέσο καράβι φτάνει στα 42 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων θα πρέπει να δαπανήσει συνολικά για τις μετακινήσεις της 336 ευρώ.

«Αυτές οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων πρακτικά σημαίνουν ότι… δε θέλουν τους Έλληνες τουρίστες στα νησιά μας, αφού θα πρέπει να προστεθεί και το πολύ υψηλό κόστος διαμονής. Δυστυχώς, γίνεται εκμετάλλευση στο έπακρο της τουριστικής σαιζόν. Αυτό φαίνεται στην κάθε λεπτομέρεια. Θα αναφέρω ως παράδειγμα το εξής: Υπάρχει και το φοιτητικό ακτοπλοϊκό εισιτήριο, το οποίο έχει έκπτωση κατά 50%. Όμως, παιδιά που έδωσαν πανελλήνιες εξετάσεις, πέρασαν σε μία πανεπιστημιακή σχολή, αλλά ακόμα δεν εγγράφηκαν, αφού τα πανεπιστήμια ανοίγουν το φθινόπωρο, δε δικαιούνται της έκπτωσης, παρά το γεγονός ότι στην ουσία είναι φοιτητές», τονίζει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων.

Κυβερνητική παρέμβαση για το αυξημένο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Αναφορά στις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έκανε, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, προαναγγέλλοντας στην ουσία κυβερνητική παρέμβαση.

« Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα ζήτημα στην τύχη του. Με άμεσες παρεμβάσεις όπως στο θέμα της ενέργειας. Το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση», ανέφερε ο κ. Μαρινάκης.

Διαβάστε ακόμη

Τσίπρας: Σχέδιο «αυτοοργάνωσης» και βολές στους πρώην υπουργούς του - Τα κρίσιμα ερωτήματα για την επόμενη μέρα

Αυτά είναι τα ακριβά φάρμακα που θα διατίθενται και σε ιδιωτικά φαρμακεία από τον Ιανουάριο

Ώρα αποφάσεων για το έργο «φάντασμα» Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα - «Αγκάθι» η χρηματοδότηση

Δώρο Χριστουγέννων για όλους; Παλιά ιστορία που πονάει – Πώς καθιερώθηκε

επόμενο άρθρο
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr