• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τουςΧάος στους δρόμους της Αττικής λόγω της κακοκαιρίας Byron - Ο χάρτηςΚακοκαιρία Byron: Απίστευτες εικόνες στον Άλιμο - Αυτοκίνητα επέπλεαν σε δρόμους - ποτάμιαΈγκυος εγκλωβίστηκε σε πλημμυρισμένο σπίτι στη Νέα Πέραμο - Ποτάμια οι δρόμοι
δημοφιλές τώρα: Κακοκαιρία Byron: Δραματικές ώρες στη Λακωνία - Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   12.11.2019 16:09
Γιώργος Μανέττας
Γιώργος Μανέττας

Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία προτιμούν ελληνική τσίπουρα και λαβράκι

Με αφορμή την έκδοση της ετήσιας έκθεσης, ο γενικός γραμματέας του ΣΕΘ δήλωσε πως, παρότι ο κλάδος βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, υλοποιεί ένα πολυσύνθετο στρατηγικό πλάνο

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
(copyright: Eurokinissi/Αντώνης Νικολόπουλος)
(copyright: Eurokinissi/Αντώνης Νικολόπουλος)

Η αύξηση των εξαγωγών και η υλοποίηση παραγωγικών επενδύσεων ύψους 97 εκατ. σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά έντονου ανταγωνισμού καθώς και η δημιουργία της εθνικής ταυτότητας για το ελληνικό προϊόν «Fish From Greece», αποτελούν τις σημαντικότερες εξελίξεις του κλάδου όπως καταγράφονται στην 5η ετήσια απολογιστική έκθεση του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις τσιπούρας και λαβρακιού ανήλθαν το 2018 σε 106.500 τόνους αξίας 502 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 4,5% ως προς τον όγκο πωλήσεων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χωρίς ωστόσο αυτή η τάση να ακολουθήσει και την αξία πωλήσεων, η οποία παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη λόγω της πίεσης που δέχτηκαν οι τιμές και για τα δύο είδη. 

Ως προς τις εξαγωγές, ο κλάδος επιβεβαίωσε και τη χρονιά που πέρασε τον εξαγωγικό του χαρακτήρα και την θετική συνεισφορά του στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας. Συγκεκριμένα το 79% των πωλήσεων (87.155 τόνοι) αξίας σχεδόν 400 εκατ. ευρώ διατέθηκε σε 32 χώρες και το υπόλοιπο στην εγχώρια αγορά. Οι κυριότερες αγορές παραμένουν παραδοσιακά η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία όπου και οι τρεις μαζί απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής (59% το 2018). Ενδιαφέρουσα εξέλιξη, ωστόσο, αποτελεί και η σημαντική αύξηση της εμπορίας τουρκικών ψαριών στην Ε.Ε. μέσω της Ελλάδας, γεγονός που αποδεικνύει την αξιοποίηση του δικτύου διανομής που έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα από τον κύριο ανταγωνιστή μας.

Σε επίπεδο επενδύσεων, εκτός από την σύμπραξη δυο διεθνών επενδυτών (Ammera Capital και Mubadala Investment Company) και την είσοδο τους στην ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια, οι επιχειρήσεις του κλάδου ξεκίνησαν την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων επενδυτικών σχεδίων συνολικού ύψους 96,8 εκ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους. Ως προς τις προγραμματισμένες θεσμικές μεταρρυθμίσεις, η πρόοδος που επιτεύχθηκε ήταν οριακή καθώς υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού των υδατοκαλλιεργειών αλλά και στην υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας & Θάλασσας, γεγονός που υποδεικνύει την ανάγκη για άμεσες και θεσμικές παρεμβάσεις.

Με αφορμή την έκδοση της ετήσιας έκθεσης, ο γενικός γραμματέας του ΣΕΘ κ. Πελεκανάκης δήλωσε πως παρόλο που ο κλάδος βρίσκεται επιχειρηματικά σε ένα μεταβατικό στάδιο λόγω της εν εξελίξει διαδικασίας αναδιάρθρωσης των μεγαλύτερων εταιρειών, υλοποιεί μεθοδικά ένα πολυσύνθετο στρατηγικό πλάνο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του βασιζόμενο κυρίως στην δημιουργία εθνικής ταυτότητας των προϊόντων και στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Το πλάνο αυτό υλοποιείται και την χρονιά που διανύουμε ενώ θα συνεχιστεί και το 2020. Πρέπει ωστόσο να συνοδευτεί και από τις απαραίτητες θεσμικές μεταρρυθμίσεις διαφορετικά δεν θα επιτευχθεί ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης με τα αναμενόμενα για τις τοπικές κοινωνίες και την ελληνική κοινωνία».

Διαβάστε ακόμη

Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα της

Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τους

Πανικός στη αεροσκάφος: Φωτιά σε διάδρομο απογείωσης γέμισε με καπνούς Airbus A320 με 180 επιβαίνοντες

Mega deal στα σκαριά στον τομέα της ψυχαγωγίας: Η Netflix κοντά στην αγορά της Warner Bros!

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • λαβράκι
  • θαλασσοκαλλιέργειες
  • τσίπουρα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr