• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
ΟΠΕΚΕΠΕ: «Κέρδισα 7-8 φορές στο Τζόκερ, η Ferrari είναι δώρο της μητέρας μου» - Η κατάθεση Μαγειρία και η ένταση με ΚωνσταντοπούλουΠούτιν: «Απαράδεκτα» ορισμένα σημεία του αμερικανικού ειρηνευτικού σχεδίου - Νέες διαπραγματεύσεις στο ΜαϊάμιΚακοκαιρία Byron: Ποια πανεπιστήμια δε θα λειτουργήσουν την Παρασκευή εξαιτίας των έντονων φαινομένωνΚακοκαιρία Byron: Τι ισχύει για τους δημόσιους υπαλλήλους - Ποιοι δικαιούνται άδεια
δημοφιλές τώρα: ΟΠΕΚΕΠΕ: «Κέρδισα 7-8 φορές στο Τζόκερ, η Ferrari είναι δώρο της μητέρας μου» - Τι κατέθεσε ο...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   04.01.2020 14:16
Newsroom
Newsroom

Φθηνές πτήσεις τέλος! Τι γίνεται με τις low cost Ryanair, Easyjet

Πολλοί λόγοι ωθούν τις αεροπορικές σε αλλαγή στρατηγικής

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Copyright: Associated Press
Copyright: Associated Press

Ο... τζάμπας πέθανε, λέει ο θυμόσοφος λαός μας και κάτι ανάλογο φαίνεται πως θα ισχύσει και για τις χαμηλού κόστους πτήσεις. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων (dpa), που αναδημοσιεύει η Deutsche Welle, το σήμα κινδύνου που εκπέμπει ο πλανήτης, έχει ευαισθητοποιήσει επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες, που τείνουν να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το θέμα της κλιματικής αλλαγής απασχόλησε έντονα τον κλάδο των αερομεταφορών το 2019. Ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ είχε δηλώσει ότι τα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των δέκα ευρώ «είναι από οικολογική, αλλά και από οικονομική άποψη μια τρέλα». Ενας επιπρόσθετος λόγος που αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων στη Γερμανία είναι η αύξηση του φόρου αερομεταφορών. Ως είθισται για να εξοικονομήσουν χρήματα οι επιβάτες, οι εταιρείες πληρώνουν τα κόστη, τα οποία έγιναν ωστόσο δυσβάσταχτα και εκτοξεύτηκαν σε δυσθεώρητα ύψη. 

Οπως η Laudamotion, θυγατρική της Ryanair, έτσι και η Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, «χτύπησαν κόκκινο» στα χρέη. Το ότι κατάφεραν να επιβιώσουν, οφείλεται στις ισχυρές οικονομικά μητρικές εταιρείες τους. Ωστόσο η στήριξη από τις μητρικές δεν φαίνεται να αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση. Επίσης το 2019 η γερμανική αεροπορική εταιρεία Germania, η ισλανδική Wow Air και ο βρετανικός ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook κήρυξαν πτώχευση. Στο πλαίσιο αυτό ειδικοί θεωρούν καλή κίνηση το ότι πολλές εταιρείες ξαναβλέπουν την πολιτική τιμών τους. «Tα προγράμματα πτήσεων για τον χειμώνα είναι ενθαρρυντικά» ανέφερε στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa ο ειδικός σε θέματα αερομεταφορών Ντάνιελ Ρέσκα από τον οίκο Bernstein.

Για τον χειμώνα οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να ακολουθούν μια πιο «πειθαρχημένη» πολιτική. Η Ryanair, που περιμένει και νέα αεροπλάνα καθώς είχε παραγγείλει Boeing 737 Max τα οποία καθηλώθηκαν μετά από δύο αεροπορικές τραγωδίες δεν θα προχωρήσει σε περαιτέρω μειώσεις στις τιμές της. Από την άλλη, η Easyjet στοχευμένα μειώνει τις προσφερόμενες πτήσεις, ενώ η Eurowongs μειώνει κυρίως τα δρομολόγια εσωτερικού στη Γερμανία.  

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ αναμένονται αυξανόμενα κέρδη για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ωστόσο, αν και η γενική τάση είναι θετική, επιμέρους εταιρείες σημείωσαν απώλειες κι άλλες τώρα μόλις επανέρχονται σε κερδοφόρα πορεία. Τα προβλήματα σε πολλές εταιρείες παραμένουν. H Lufthansa το 2019 υπολογίζει στο ένα τρίτο των κερδών-ρεκόρ που σημείωσε το 2018. Τότε είχε σημειώσει κέρδη ύψους 3 δισεκατομμύρια ευρώ και αυτό παρά την πτώχευση της θυγατρικής Air-Berlin. Ταυτόχρονα δεν έχει επιλυθεί η διαμάχη με το συνδικάτο UFO των ιπτάμενων συνοδών, κάτι που οδήγησε σε απεργίες στην Eurowings. Προβληματική είναι και η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia, με το ιταλικό κράτος να χάνει την υπομονή του ζητώντας ριζικές αλλαγές. Αλλά και η Condor, η οποία παρά την πτώχευση της μητρικής Thomas Cook επιβίωσε κατόπιν κρατικού δανείου, θα πρέπει να βρει μέχρι τέλος Μαρτίου νέο ιδιοκτήτη.

Με πληροφορίες από dpa/dw

Διαβάστε ακόμη

Δείτε live την πορεία της κακοκαιρίας Byron: Δύσκολη νύχτα με σφοδρές καταιγίδες και συνεχή μηνύματα του 112

ΟΠΕΚΕΠΕ: «Κέρδισα 7-8 φορές στο Τζόκερ, η Ferrari είναι δώρο της μητέρας μου» - Η κατάθεση Μαγειρία και η ένταση με Κωνσταντοπούλου

Πούτιν: «Απαράδεκτα» ορισμένα σημεία του αμερικανικού ειρηνευτικού σχεδίου - Νέες διαπραγματεύσεις στο Μαϊάμι

Αυστραλία: Το «λιλιπούτειο καγκουρό» που επέστρεψε από την εξαφάνιση, αυξάνοντας τον πληθυσμό του

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • αεροπορικές εταιρίες
  • low cost
  • φθηνές πτήσεις
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr