• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Βροχές και καταιγίδες σήμερα - Ποιες περιοχές θα επηρεαστούνΥπό πίεση η κυβέρνηση για το αγροτικό: Μπαράζ κινητοποιήσεων, «μηνύματα» Καραμανλή-Σαμάρα και «γαλάζια» ανησυχία στην περιφέρειαΜπηχτές Τραμπ για Ζελένσκι: «Δεν έχει διαβάσει ακόμα τη συμφωνία για ειρήνη»Μπενίν: «Η κατάσταση είναι πλήρως υπό έλεγχο» διαβεβαιώνει οι αρχές μετά την απόπειρα πραξικοπήματοςΑντίθετος ο Τραμπ με τη «συγχώνευση του αιώνα»: Πρόβλημα το μερίδιο της Netflix, θα έχω λόγο για την έκβαση
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   07.01.2020 13:30
Newsroom
Newsroom

Handelsblatt: «Φιλέτο» το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σύμφωνα με την εφημερίδα «δεν υπήρχε και πολιτική βούληση: Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων. Διότι επί δεκαετίες οι εταιρείες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις»

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (copyright: Eurokinissi)
Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (copyright: Eurokinissi)

Εκτενής ανάλυση της εφημερίδας Handelsblatt αναφέρεται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, που φιλοδοξεί να βάλει αυτή τη χρονιά περίπου στα 2,44 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών θεωρείται «φιλέτο» για το φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. «Το πακέτο μετοχών ενδέχεται να αποφέρει πάνω από ένα δισ. ευρώ. Τα σχέδια πώλησης φέρνουν κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά η Handelsblatt, προσθέτοντας ακόμη ότι «μέχρι πρότινος το πρόγραμμα είχε στιγματιστεί από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες».

«Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης χρέους η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στους πιστωτές το 2011 κέρδη ύψους 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις μέσα σε μόλις πέντε χρόνια. Ένας απολύτως ουτοπικός στόχος», τονίζεται στο δημοσίευμα. «Στην πραγματικότητα μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015 μόλις 3,2 δισ. ευρώ. Στο μεταξύ ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ» συνεχίζει η Handelsblatt προσθέτοντας πως «τη μία οι ιδιωτικοποιήσεις σκόνταφταν σε νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια και την άλλη στο ότι κατά τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα».

Σύμφωνα με την εφημερίδα «δεν υπήρχε και πολιτική βούληση: Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων. Διότι επί δεκαετίες οι εταιρείες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρει στο δημοσίευμά της η εφημερίδα, «θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση: Τον βοηθά το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ενώ επιστρέφει και η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας. Για το πακέτο μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε αμέσως δέκα προσφορές».

Αναφερόμενη στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), περιφερειακών λιμανιών, όπως, για παράδειγμα, της Αλεξανδρούπολης αλλά και παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η εφημερίδα σχολιάζει: «Ο Μητσοτάκης δεν επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις μόνον εξαιτίας των προσδοκώμενων κερδών που προορίζονται για την απομείωση του χρέους. Ο πρωθυπουργός ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει και τη θέση του εν όψει των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς για τη χαλάρωση των δημοσιονομικών επιταγών».

Διαβάστε ακόμη

Η διστακτικότητα του Μαξίμου για τα μπλόκα, το ενδεχόμενο συνάντηση του Μητσοτάκη με αγροτοσυνδικαλιστές και η Καρυστιανού που επαναφέρει την δημιουργία κόμματος

ΣΥΡΙΖΑ: Οι «Βίοι Παράλληλοι» της Αυγής έφεραν δυσαρέσκεια σε Κουμουνδούρου και Νέα Αριστερά

Το ηλεκτρονικό βραχιολάκι σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας από τον Ιανουάριο – Οι εξαιρέσεις και η εκπαίδευση των εργαζομένων

Υπό πίεση η κυβέρνηση για το αγροτικό: Μπαράζ κινητοποιήσεων, «μηνύματα» Καραμανλή-Σαμάρα και «γαλάζια» ανησυχία στην περιφέρεια

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
  • Handelsblatt
  • Κυριάκος Μητσοτάκης
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr