• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Πανστρατιά» στα μπλόκα των αγροτών: Προς νέα κλιμάκωση μετά τη συνάντηση με Χατζηδάκη-Τσιάρα«Χειρόφρενο» εν μέσω γιορτών; Κλιμάκωση από τους οδηγούς φορτηγών - Τα αιτήματα και η τελική προειδοποίησηΠαραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ελλάδα: «Κόκκινη κάρτα» στις διαδικασίες αεροναυτιλίαςΔότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο: 18 παιδιά σε 11 οικογένειες στην Ελλάδα - Το ένα νοσεί
δημοφιλές τώρα: Όπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   02.02.2020 14:31
Σπύρος Δημητρέλης
Σπύρος Δημητρέλης

Tέλη κυκλοφορίας: Ερχονται ακριβότερα τέλη για παλαιά και ρυπογόνα ΙΧ

Ο νέος λογαριασμός για τα ΙΧ αυτοκίνητα, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων WLTP, θα ισχύσει από την επόμενη χρονιά

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

Στην τελική ευθεία μπαίνει η επεξεργασία των σεναρίων για τις αλλαγές που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων. Οι αλλαγές σχεδιάζεται να ισχύσουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Κινητήριος μοχλός των αλλαγών που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας είναι το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων από τα οχήματα. 

Παράλληλα, με την ενσωμάτωση του νέου προτύπου στην εξίσωση του υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας εξετάζεται να περιληφθούν σε αυτήν και παράμετροι όπως η παλαιότητα και η εμπορική αξία των ΙΧ.

Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να οδηγήσουν σε ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού τους, που θα είναι πιο δίκαιο και πιο αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του φαινομένου του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική, η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει, όπως αναφέρθηκε, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).

Το πρότυπο αυτό θεωρείται περισσότερο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα. Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι να εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Αυτό από μόνο του, αν δεν γίνονταν αλλαγές, θα οδηγούσε σε μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους ρύπους, δηλαδή αυτά που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Eνωσης από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά. Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.

Οι κατευθύνσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:

  • αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων, προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσον όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη,
  • αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010. Οι αλλαγές θα έχουν ως στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών),
  • διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων. 

Δείτε τους πίνακες με τα τέλη κυκλοφορίας που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες ΙΧ για το 2020 

capture2.jpg
Διαβάστε ακόμη

«Πανστρατιά» στα μπλόκα των αγροτών: Προς νέα κλιμάκωση μετά τη συνάντηση με Χατζηδάκη-Τσιάρα

Παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ελλάδα: «Κόκκινη κάρτα» στις διαδικασίες αεροναυτιλίας

Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο: 18 παιδιά σε 11 οικογένειες στην Ελλάδα - Το ένα νοσεί

Το ΝΑΤΟ πάει Ροβανιέμι: Χριστούγεννα δίπλα σε στρατιώτες κάνουν οι τουρίστες στο χωριό του Άι Βασίλη

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • τέλη κυκλοφορίας 2020
  • αυξήσεις
  • ρύποι
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr