• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση 1,6% για ΝΔ, κέρδη για ΠΑΣΟΚ και Πλεύση Ελευθερίας - Τι λένε οι πολίτες για ΤσίπραΟ Ιβάν Σαββίδης στους εργαζόμενους του OPEN: «Δεν τα έχω πει ακόμα όλα στην Ελλάδα»Τραγωδία με πολλούς νεκρούς στη Βόρεια Καρολίνα μετά από συντριβή ιδιωτικού τζετΕξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας - Οι οίκοι ανοχής και το «πλυντήριο» μαύρου χρήματος
δημοφιλές τώρα: Λεωφορεία: Οι οδηγοί γυρνούν την πλάτη στην ΟΣΥ - Ελάχιστες οι αιτήσεις και νέα παράταση στην...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   09.02.2020 17:14
Γιώργος Μανέττας
Γιώργος Μανέττας

Από την Αλεξανδρούπολη ξεκινά η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών

Οι Αμερικανοί, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσουν ισχυρό διεκδικητή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης καθώς θεωρούν τη συγκεκριμένη περιοχή της Β. Ελλάδας κομβικής σημασίας στον στρατηγικό σχεδιασμό τους

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (copyright: Eurokinissi)
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (copyright: Eurokinissi)

Με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο θεωρείται κομβικής σημασίας και έχει προσελκύσει ήδη ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον ετοιμάζεται το ΤΑΙΠΕΔ να ανοίξει τον «κύκλο αξιοποίησης» των δέκα περιφερειακών λιμένων της χώρας. Η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης εκτιμάται πως θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, με δεδομένη και την βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει ταχύτατα στην υλοποίηση του εγχειρήματος.

Οι Αμερικανοί, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσουν ισχυρό διεκδικητή καθώς θεωρούν τη συγκεκριμένη περιοχή της Β. Ελλάδας κομβικής σημασίας στον στρατηγικό σχεδιασμό τους. Στα στοιχεία που «συνηγορούν» ότι το αμερικανικό ενδιαφέρον θα μετουσιωθεί σε πράξη είναι και η πρόσφατη συμφωνία αμυντικής συνεργασίας που υπεγράφη ανάμεσα στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, με βάση την οποία προβλέπεται και η μερική παραχώρηση χρήσης υποδομών του λιμανιού.

Στα πλεονεκτήματα που συγκεντρώνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού, είναι και τα περιθώρια διασύνδεσης που υπάρχουν με την Εγνατία Οδό και το σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις προοπτικές της αλλά και το γεγονός πως σταδιακά μετατρέπεται και σε ενεργειακό κέντρο (hub), με την επένδυση στο υγροποιημένο αέριο.

Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αναφέρθηκε πρόσφατα, και ο υπουργός Ναυτιλίας από το βήμα διεθνούς συνεδρίου για τη ναυτιλία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «όλοι γνωρίζουμε ότι αποτελεί ένα λιμάνι με τεράστια γεωστρατηγική αξία. Ένας ενεργειακός κόμβος που μπορεί να εξελιχθεί το επόμενο χρονικό διάστημα. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για το νέο πλωτό σταθμό αεροποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν σύντομα οι εργασίες. Ένα λιμάνι το οποίο μπορεί να συνδυάσει χερσαίες, θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, ενεργειακές μεταφορές. Άρα καταλαβαίνετε τι προστιθέμενη αξία μπορεί να δώσει και στην τοπική αλλά κυρίως στην εθνική μας οικονομία.»

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται να «τρέξουν» και οι διαγωνισμοί πώλησης για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, ενώ θα ακολουθήσουν τα λιμάνια του Βόλου και της Κέρκυρας. Καθοριστικό ρόλο βέβαια σε όλη την πορεία αξιοποίησης θα παίξει και το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την αγορά, η οποία φαίνεται αρκετά πρόθυμη να εξετάσει τις ευκαιρίες που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τομέα.

Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας υπογραμμίζει πως η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών μπορεί να συμβάλει στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, την απασχόληση αλλά και να ενισχύσει το επενδυτικό ρεύμα προς την ελληνική αγορά. «Δεν έχουμε να χάσουμε κάτι, αντίθετα, έχουμε να κερδίσουμε πολλά», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει ήδη στην προκήρυξη για την πρόσληψη συμβούλων που θα ασχοληθούν με τα λιμάνια που θα πουληθούν. Σύμβουλοι υπήρχαν, ωστόσο, είχαν προσληφθεί για την αξιοποίηση των λιμανιών με τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων και όχι της πώλησης, που αποφάσισε η σημερινή κυβέρνηση. Η πρόσληψη συμβούλων εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου 30 με 40 μέρες.

Στόχος, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, είναι μέσα στο επόμενο τρίμηνο να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση τουλάχιστον δυο λιμανιών από τα συνολικά δέκα που έχει αναλάβει να αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Για τα δέκα περιφερειακά λιμάνια που εμφανίζουν διαφορετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και μάλιστα «έχει εκδηλωθεί από μεγάλους παγκόσμιους ναυτιλιακούς παρόχους και στο χώρο των μεταφορών και στο χώρο της λιμενικής βιομηχανίας και στο χώρο της κρουαζιέρας και στο χώρο του θαλασσίου τουρισμού.»

Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες, με πρώτη και κυριότερη τη δημιουργία του νομοθετικού πλαισίου που θα δίνει τη δυνατότητα και την ευελιξία στο ΤΑΙΠΕΔ να μπορεί να προχωρήσει και σε πώληση μετοχών των Οργανισμών. Υπενθυμίζεται πως το ισχύον πλαίσιο, το οποίο ψηφίσθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει μόνο την υποπαραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων και τίποτα άλλο. Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε να επανεξετάσει το μοντέλο και να συμπεριλάβει και την πώληση, εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Αλλαγές δρομολογούνται και στο καθεστώς του αντισταθμιστικού/ ανταποδοτικού οφέλους, το οποίο έχει πυροδοτήσει πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε περάσει ρύθμιση που προέβλεπε ότι εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα ο παραχωρησιούχος υποχρεούνταν να καταβάλει στον Οργανισμό, κατ’ ελάχιστον 5% αντισταθμιστικό όφελος, για την προστασία της δημόσιας περιουσίας και την ισορροπία των τοπικών οικονομιών. Η σημερινή κυβέρνηση σύμφωνα με πληροφορίες προωθεί τη μείωση του αντισταθμιστικού οφέλους, ώστε να μην υπερβαίνει το 5%, προκειμένου να καταστεί ευκολότερη η προσέλκυση επενδυτών.

Διαβάστε ακόμη

Μπλόκα αγροτών: Ποιες μέρες θα είναι ανοιχτοί οι δρόμοι στις γιορτές - Τι θα γίνει με τις παρακαμπτήριες οδούς

Ο Ιβάν Σαββίδης στους εργαζόμενους του OPEN: «Δεν τα έχω πει ακόμα όλα στην Ελλάδα»

«Φλέγονται» οι Βρυξέλλες: Άγρια καταστολή στη διαδήλωση των αγροτών - Δακρυγόνα, και φωτιές έξω από το Ευρωκοινοβούλιο

Γιώργος Μαζωνάκης: Ποιος είναι ο 21χρονος Στέφανος Παπαδόπουλος που κατέθεσε μήνυση κατά του τραγουδιστή

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ελληνική οικονομία
  • Αλεξανδρούπολη
  • λιμάνια
  • ανάπτυξη
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr