• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Εργατικό δυστύχημα στην Ελασσόνα: 59χρονος έχασε τη ζωή του πέφτοντας από ύψος 20 μέτρων«Γαλάζιο» επεισόδιο μεταξύ Καιρίδη και Δαβάκη: «Πού είναι ο Δένδιας; Προσβάλλει την Επιτροπή» - «Πώς κάνεις έτσι;»Η Ουκρανία έπληξε με drones τάνκερ του ρωσικού «σκιώδους στόλου» στη ΜεσόγειοΟΠΕΚΕΠΕ: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του Οργανισμού στη Βουλή
δημοφιλές τώρα: Οργή Ελλήνων της Γερμανίας: Αν τα παιδιά μας δε μαθαίνουν ελληνικά πώς θα επιστρέψουν;
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   30.03.2020 12:50
Newsroom
Newsroom

Ερευνα για σούπερ μάρκετ: 1 στους 3 πελάτες αγοράζει προϊόντα για δυο σπίτια

Περίπου 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα και για άλλους εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
φωτογραφία αρχείου/ copyright: APimages
φωτογραφία αρχείου/ copyright: APimages

Έχουν μειωθεί, λόγω κορονοϊού, οι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ και πλέον οι καταναλωτές μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι μετά την απόφαση της κυβέρνησης να περιορίσει τις μετακινήσεις. Επιπλέον, 1 στους 3 επισκέπτες στο σούπερ μάρκετ αγοράζει προϊόντα για δυο νοικοκυριά!

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 25 έως 27 Μαρτίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού VODID-19 στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας έχουν επηρεάσει και τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού.

Ειδικότερα, περίπου 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα και για άλλους, εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους. Το 39% αγοράζει για άλλα συγγενικά πρόσωπα, όπως π.χ. γονείς προκειμένου να προστατευθούν από την έκθεση τους σε κίνδυνο, ενώ ένα  8% δηλώνει ότι αγοράζει για άλλους τρίτους όπως π.χ. γείτονες,

: Για ποιους αγοράζουν οι καταναλωτές στην επίσκεψη τους στο σουπερμάρκετ
: Για ποιους αγοράζουν οι καταναλωτές στην επίσκεψη τους στο σουπερμάρκετ

Δραστικά έχουν επηρεαστεί άλλωστε και οι λόγοι επίσκεψης στο κατάστημα σούπερ μάρκετ. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της μέτρησης του ΙΕΛΚΑ τον Δεκέμβριο του 2020, παρουσιάζουν μείωση σχεδόν όλοι οι δευτερεύοντες λόγοι επίσκεψης: για προσφορές (-27%), για βόλτα (-22%), για αγορά έτοιμου φαγητού (-8%) και για το φαγητό της ίδιας ημέρας (-9%). Αντίθετα παρουσιάζουν αύξηση η πιο «μακροχρόνια» επιλογή των εβδομαδιαίων αγορών/προμηθειών από 74% σε 85% και η πιο «έκτακτη» επιλογή της έλλειψης κάποιου προϊόντος από 46% σε 57%. Οι δύο τελευταίοι λόγοι επίσκεψης αποτελούν πλέον και τις κυρίαρχες αιτίες για έξοδο προς το σουπερμάρκετ με τα πιο υψηλά ποσοστά.

ielka2.png
Λόγοι επίσκεψης στο σουπερμάερκετ

Παράλληλα καταγράφονται τα πρώτα σημάδια αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες. Το 49% του κοινού δηλώνει ότι μαγειρεύει περισσότερο έναντι 29% που δηλώνει ότι μαγειρεύει λιγότερο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 44% της προηγούμενης εβδομάδας. Η εξέλιξη αυτή είναι αναμενόμενη λόγω της μείωσης της αγοράς της εστίασης.

ielka3.png
Διατροφικές τάσεις λόγω του κορωνοϊού

Παρότι κατά κανόνα η αύξηση της μαγειρικής σχετίζεται με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες κάτι τέτοιο δεν απεικονίζεται στα δεδομένα, καθώς μόλις το 23% δηλώνει ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν την κρίση του κορωνοϊού, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 34% της προηγούμενης μέτρησης. Η τάση αυτή αποδίδεται στην μακροχρόνια παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι, η οποία αυξάνει τον αριθμό των γευμάτων, την κατανάλωση θερμίδων αλλά και ζάχαρης, σε συνδυασμό μάλιστα με μειωμένη σωματική άσκηση.

Τέλος, σημαντική διαφοροποίηση καταγράφεται στη νηστεία του 2020 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα το 27% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα νηστέψει φέτος έναντι 24% τα προηγούμενα χρόνια. Το 14% μόνο συγκεκριμένες ημέρες, έναντι 12% τα προηγούμενα χρόνια. Το 52% θα νηστέψει τη Μεγάλη εβδομάδα έναντι 54% τα προηγούμενα χρόνια και το 8% όλη τη σαρακοστή έναντι 10% τα προηγούμενα χρόνια. Οι μέσες ημέρες νηστείας επομένως αναμένεται να είναι μειωμένες κατά 13% από 8,3 ημέρες τα προηγούμενα χρόνια σε 7,2 το 2020. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 56-65 ετών.

iekla4.png
Αλλαγές στις διατροφικές τάσεις νηστείας λόγω του κορωνοϊού
Διαβάστε ακόμη

Το απόλυτο αδιέξοδο με τα αγροτικά μπλόκα: Η κυβέρνηση λέει «όχι» σε επτά αιτήματα - «Είναι ανέφικτα»

Η Ουκρανία έπληξε με drones τάνκερ του ρωσικού «σκιώδους στόλου» στη Μεσόγειο

Η μαύρη Παρασκευή: 45 χρόνια από τον εφιάλτη που έκαψε την Αθήνα στην καρδιά των Χριστουγέννων

Εξώδικο του ιδιοκτήτη του Fever στον Γιώργο Μαζωνάκη μετά τις κατηγορίες για οικονομικά οφέλη - Τι καταγγέλλει και τι ζητά

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • σούπερ μάρκετ
  • Κορονοϊός
  • νοικοκυριά
  • καταναλωτές
  • ΙΕΛΚΑ
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr