Δηµοσκοπήσεις στα κουτουρού;
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

Δηµοσκοπήσεις στα κουτουρού;

«Εάν δίνεις προσοχή στην κοινή γνώµη και στα αποτελέσµατα των δηµοσκοπήσεων, τότε δεν κυβερνάς αλλά υπακούς» έλεγε η Μάργκαρετ Θάτσερ

Το θέµα των εταιρειών δηµοσκοπήσεων ήταν από εκείνα που εθίγησαν στην παρουσίαση από τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Εθνικού Συµβουλίου Ραδιοτηλεόρασης των πεπραγµένων της ανεξάρτητης Αρχής στην Ειδική Μόνιµη Επιτροπή Θεσµών και ∆ιαφάνειας της Βουλής. Τα δύο µέλη του ΕΣΡ απάντησαν, µεταξύ άλλων, σε ερωτήσεις βουλευτών για τις εταιρείες δηµοσκοπήσεων και -ούτε λίγο ούτε πολύεξέπεµψαν σήµατα προβληµατισµού για τον τρόπο λειτουργίας τους.

Ο µεν πρόεδρος του ΕΣΡ, Αθανάσιος Κουτροµάνος, είπε ότι υπάρχει µεν µητρώο µε 64 εγγεγραµµένες εταιρείες, αλλά νοµικός έχει αναλάβει να εξετάσει τη διαδικασία εγγραφής επειδή φαίνεται ότι δεν είναι απολύτως «ορθή». Ο δε αντιπρόεδρος, Ροδόλφος Μορώνης, εξέφρασε την άποψη ότι, στον βαθµό που δεν είναι σαφείς οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εγγραφή των εταιρειών, «είµαστε βέβαιοι πως υπάρχουν στο µητρώο εταιρείες που δεν είναι ικανές να κάνουν δηµοσκοπήσεις».

Η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των ερευνών καταγραφής της πολυσυζητηµένης και πολύπαθης «κοινής γνώµης», το επιστηµονικό υπόβαθρο που µπορεί να µετατοπίσει -ίσως- το ειδικό βάρος τους, οι παράµετροι που ερµηνεύουν θεωρητικές έννοιες και τις σχηµατοποιούν σε αποτελέσµατα και, στο τέλος τέλος, η αντιπροσωπευτικότητα όλων αυτών των στοιχείων, στην καλύτερη των περιπτώσεων συνιστούν άλλη µια σύµβαση. Η απόσταση ανάµεσα στις µετρήσεις και στα πραγµατικά αποτελέσµατα και ο καταλύτης της στατιστικής απόκλισης, από τη µια, η ανάγκη να δεχθούµε κάποιες σταθερές, να κυνηγήσουµε ως χίµαιρα την επιβεβαίωση και να ερµηνεύσουµε τις εκτιµήσεις, από την άλλη. Η ψαλίδα και τα συµπεράσµατα, οι διαφορές, το προβάδισµα και πάνω απ’ όλα τα ερωτήµατα. Γιατί, αντίθετα απ’ ό,τι µπορεί να παρασυρόµαστε να πιστέψουµε τις περισσότερες φορές, στις δηµοσκοπήσεις µεγαλύτερη σηµασία έχει η διατύπωση του ερωτήµατος, που στην ουσία καθορίζει εν πολλοίς την απάντηση.

«Εάν δίνεις προσοχή στην κοινή γνώµη και στα αποτελέσµατα των δηµοσκοπήσεων, τότε δεν κυβερνάς αλλά υπακούς» έλεγε η Μάργκαρετ Θάτσερ – και µε όποια διάθεση κι αν ερµηνεύσει κανείς στην προέκτασή της αυτήν την άποψη, δεν µπορεί να παραβλέψει την έννοια της κατεύθυνσης. Πίσω στην αφετηρία. Κανόνες και πλαίσιο για τη λειτουργία των εταιρειών δηµοσκοπήσεων. Και έλεγχος από µια ανεξάρτητη Αρχή. Ευτυχώς που τα όρια δύνανται να επανακαθορίζονται 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ