Μικρά ή Μίκρα
copyright: Eurokinissi

Μικρά ή Μίκρα

It’s the economy, stupid. Μετά τον Κλίντον, το έχουν πει πολλοί

Το είπε και ο Αλέξης Τσίπρας µε έναν δικό του τρόπο και µε τη φράση «η οικονοµία είναι το κύριο πιάτο» για να περιγράψει τους σκοπούς του πρόσφατου ταξιδιού του στη Βόρεια Μακεδονία. Στην πράξη ήθελε να εξηγήσει χωρίς να πανικοβάλει τους γείτονές µας πως οι καλές σχέσεις ανάµεσα στις δύο χώρες περνούν αναγκαστικά µέσα από την οικονοµία. Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα, εγκλωβισµένη πολιτικά επί τρεις και πλέον δεκαετίες σε µια ιστορική εκκρεµότητα, έχασε πολύτιµο χρόνο φρενάροντας τη δική της οικονοµική ανάπτυξη.

Αν πρέπει να το κάνουµε εικόνα, ας φανταστούµε την Ελλάδα ως µια «πύλη» και τη Βόρεια Μακεδονία ως έναν «δίαυλο». Ε, αυτός ο δίαυλος ήταν κλειστός από τα τείχη που ύψωσαν οι αγκυλώσεις του παρελθόντος. Ο Τσίπρας χαριτολογώντας ανέφερε πως µέχρι πρότινος κάθε φορά που πετούσε για τις Βρυξέλλες ή προς άλλες πρωτεύουσες χωρών της Ευρώπης, το κυβερνητικό αεροσκάφος παρέκαµπτε την ΠΓ∆Μ για να µην περάσει πάνω από τον εναέριο χώρο της. Η Πρώην Γιουγκοσλαβική ∆ηµοκρατία της Μακεδονίας ήταν µια «µαύρη τρύπα» στον χάρτη βόρεια της χώρας. Τώρα είναι αλλιώς.

Η Ελλάδα αναλαµβάνει να «προστατεύει» τον εναέριο χώρο της Βόρειας Μακεδονίας. Και µάλιστα χωρίς οικονοµικά ανταλλάγµατα, όπως έγινε σαφές από την ελληνική κυβέρνηση. Ο Τσίπρας προσπάθησε να διαλύσει κάθε καχυποψία που µπορεί να υπάρχει στη Βόρεια Μακεδονία, ότι δηλαδή η Ελλάδα θα θελήσει να «καταπιεί» τα Σκόπια κάνοντας απόβαση. Αυτό που θέλει και πρώτιστα έχει ανάγκη η χώρα είναι να αξιοποιήσει τη νέα εποχή στις σχέσεις των δύο χωρών και να εκµεταλλευτεί τη γεωπολιτική θέση της, δίνοντας ώθηση και στους βόρειους γείτονές µας. Τα εργαλεία υπάρχουν.

Είναι αυτή καθαυτή η Συµφωνία των Πρεσπών που ανοίγει τον δρόµο για την ενταξιακή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας. Είναι ο «∆ρόµος του Μεταξιού» και η κινεζική πρωτοβουλία «One Belt, one Road», η Πρωτοβουλία 16+1 που δίνει τη δυνατότητα στους Κινέζους να αξιοποιούν τα λιµάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης για να περνούν τα εµπορεύµατά τους στην Ευρώπη µέσω της σιδηροδροµικής σύνδεσης µε τη Βόρεια Μακεδονία. Είναι το Berlin Process, η λεγόµενη διαδικασία του Βερολίνου που σπρώχνει τα ∆υτικά Βαλκάνια στον ευρωπαϊκό δρόµο. Είναι η ενεργειακή συνεργασία και οι αµερικανικές επενδύσεις στην περιοχή, όπως επίσης και η οικονοµική συνεργασία µε τη Ρωσία που προσφάτως αναγνώρισε τη Βόρεια Μακεδονία µε τη νέα ονοµασία της.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ