Κανόνες στην ψηφιακή διαφήµιση
Φωτογραφία Αρχείου/pexels.com

Κανόνες στην ψηφιακή διαφήµιση

Τελευταία Ενημέρωση
Ηδη τα ψηφιακά µέσα έχουν πάρει σηµαντικό µερίδιο της συνολικής πίτας, µε τους κολοσσούς Facebook και Google να δίνουν τον... τόνο και στη συγκεκριµένη αγορά

Εχουµε διανύσει σχεδόν το 1/5 του 21ου αιώνα και γίνονται όλο και πιο ορατά τα σηµάδια µιας νέας ψηφιακής εποχής η οποία συνδέεται µε έννοιες όπως είναι το Διαδίκτυο των πραγµάτων (Internet of Things), η Τεχνητή Νοηµοσύνη (AI), τα Big Data, η ενισχυµένη και η εικονική πραγµατικότητα (AR και VR), η Ροµποτική. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ραγδαία αλλάζει και το τοπίο των διαφηµίσεων, µια και οι επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους προσέγγισης των καταναλωτών του... µέλλοντος, βάζοντας σε πρώτο πλάνο τους millennials.

Ηδη τα ψηφιακά µέσα έχουν πάρει σηµαντικό µερίδιο της συνολικής πίτας, µε τους κολοσσούς Facebook και Google να δίνουν τον... τόνο και στη συγκεκριµένη αγορά. Η Ελλάδα δεν θα µπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, καθώς, σύµφωνα µε εκτιµήσεις του επιχειρηµατικού αλλά και του διαφηµιστικού κλάδου, το digital έχει κατακτήσει ήδη περίπου το 30% της συνολικής δαπάνης.

Υπολογίζεται ότι σε µια συνολική πίτα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, η τηλεόραση έχει το 50% (περίπου 250 εκατ. ευρώ), τα ψηφιακά µέσα το 30% (δηλαδή περίπου 150 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 60 εκατ. αφορούν στα banners και τα υπόλοιπα σε δαπάνες που γίνονται σε Facebook και Google) και τα υπόλοιπα µέσα (εφηµερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο) το 20%.

Σύµφωνα µε τον Σύνδεσµο ∆ιαφηµιζοµένων Ελλάδος (Σ∆Ε), το digital βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του από το 2014, καθώς δεν πρόκειται απλώς για ένα νέο µέσο που εξελίσσεται ραγδαία, αλλά για νέες ψηφιακές συνήθειες και συµπεριφορές του καταναλωτή που κάνουν επιτακτική την ανάγκη µετάβασης σε ένα νέο µοντέλο επιχειρείν. Ωστόσο, η διαφορά του digital από τα άλλα ΜΜΕ είναι ότι το ∆ιαδίκτυο παραµένει... χαοτικό, δύσκολα ελεγχόµενο από τους διαφηµιζόµενους και µε τους όποιους κανόνες υπάρχουν, να τίθενται από τους αµερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς.

Γι’ αυτό τον λόγο ο Σ∆Ε δίνει ιδιαίτερη σηµασία στην πρωτοβουλία Global Media Charter, η οποία δηµιουργήθηκε από την Παγκόσµια Οµοσπονδία ∆ιαφηµιζοµένων (WFA) για την καλύτερη λειτουργία του ψηφιακού οικοσυστήµατος. To Global Media Charter καλεί τους διαφηµιζόµενους να ζητήσουν από τους συνεργάτες τους στο ψηφιακό οικοσύστηµα (agencies, publishers, ad tech εταιρείες και πλατφόρµες) να αναλάβουν πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τη διαφάνεια, την ασφάλεια και την αποτελεσµατικότητα των διαφηµίσεων, καθώς εκτιµάται ότι περίπου το 50% που ξοδεύεται σήµερα για την ψηφιακή διαφήµιση πάει στον βρόντο.

Οκτώ είναι οι βασικοί τοµείς οι οποίοι απασχολούν σήµερα τους διαφηµιζόµενους:

  • Μηδενική ανοχή στη διαφηµιστική απάτη και αποζηµίωση για τυχόν παραβιάσεις
  • Αυστηρή προστασία της ασφάλειας της µάρκας
  • Διασφάλιση της θεασιµότητας (Viewability) της διαφήµισης
  • Διαφάνεια σε όλο το εύρος της αλυσίδας της διαφήµισης
  • Μέτρηση και πιστοποίηση από τρίτους ως βασικό προαπαιτούµενο
  • Ζητήµατα «walled garden»
  • Βελτίωση των προτύπων διαφάνειας στα δεδοµένα
  • Βελτίωση της εµπειρίας του χρήστη
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ