Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην εποχή του... αραµπά
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην εποχή του... αραµπά

Οσο για τον πολίτη, έχασε και τις προθεσµίες της προσφυγής κατά της απόφασης και τα βάζει µε τη... µοίρα του

Με τον «κήρυκα» του παρελθόντος και τις... πλασµατικές επιδόσεις αποφάσεων στους πολίτες συνεχίζει να πορεύεται το ελληνικό ∆ηµόσιο, ακόµη και στην εποχή της… ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η περιπέτεια ενός ιδιοκτήτη ταβέρνας στη Θεσσαλονίκη είναι αποκαλυπτική. Οταν προσήλθε πριν από λίγες µέρες στο κεντρικό υποκατάστηµα του ΙΚΑ στην Αριστοτέλους για µια δουλειά, ανακάλυψε ότι από τον περασµένο Ιανουάριο για µια άλλη υπόθεση του είχε επιβληθεί ένα πρόστιµο κοντά στα 10.000 ευρώ.

Σχετικό έγγραφο επιβολής του προστίµου δεν είχε αποσταλεί στη διεύθυνση του καταστήµατός του στο κέντρο της πόλης, αλλά αυτό είχε πάει... συστηµένο στο παλιό κατάστηµα -µέχρι πριν από ενάµιση χρόνο- σε γειτονική στοά, η οποία µάλιστα από τα µέσα του περασµένου χρόνου έχει σφραγιστεί. Το έγγραφο επιστράφηκε, αλλά κανένας δεν φρόντισε να συγκρίνει τη διεύθυνση µε εκείνη όπου είχε γίνει ο έλεγχος και εκδοθεί η άδεια του νέου καταστήµατος, ούτε βέβαια να ενηµερώσει τον ενδιαφερόµενο στην ηλεκτρονική του διεύθυνση. Αλλωστε υπάρχει πάντα ο... κήρυκας, µε τον οποίο καθαρίζουν στο ∆ηµόσιο και µε τη βούλα µάλιστα του Κώδικα Πολιτικής ∆ικονοµίας. Στον ρόλο αυτό ένας υπάλληλοςκλητήρας του Ιδρύµατος, που θυροκόλλησε το έγγραφο στην... πόρτα των γραφείων του ΙΚΑ.

Οσο για τον πολίτη, έχασε και τις προθεσµίες της προσφυγής κατά της απόφασης και τα βάζει µε τη... µοίρα του. Σε παρόµοια κατάσταση και ένας άλλος πολίτης -ο ίδιος είµαι άµεσα ενδιαφερόµενος-, που υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης στο «ευγενές» επικουρικό του Ταµείο ακριβώς πριν από δύο χρόνια, µε κοντά 29 χρόνια ασφάλισης και άλλα 7 στο Επικουρικό του ΙΚΑ και µέχρι σήµερα δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ. Ο φάκελος µεταβιβάστηκε από το «ευγενές» Ταµείο στο ΙΚΑ και βάλτωσε εκεί µεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Μπορεί ο ίδιος να συνόδευσε την αίτηση συνταξιοδότησης αναγράφοντας το προσωπικό του e-mail, αλλά κανένας υπάλληλος και από τα δύο Ταµεία δεν φρόντισε να έχει άµεση επικοινωνία µαζί του µέσω αυτού. Εδώ και περίπου 8 µήνες ο φάκελος βάλτωσε στο ΙΚΑ της Θεσσαλονίκης -όπου δεν έπρεπε να πάει καθόλου- απλά γιατί έστειλαν στον ενδιαφερόµενο µια επιστολή µε απλό ταχυδροµείο, η οποία δεν έφτασε ποτέ στα χέρια του. Μια απλή επαφή µέσω e-mail θα βοηθούσε να κερδηθούν µήνες ακόµη και... χρόνια.

Βλέπετε η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, παρά τις διαχρονικές υποσχέσεις και τυµπανοκρουσίες των κυβερνώντων, παραµένει το µεγάλο ζητούµενο για την ελληνική διοίκηση. Χαρακτηριστικό παράδειγµα αυτό που µας µετέφερε ο Συµπαραστάτης του Πολίτη στον ∆ήµο Θεσσαλονίκης, Απόστολος Αγγελόπουλος. Ενας µεγάλος αριθµός υπαλλήλων δεν αποδέχονται να πρωτοκολλήσουν έγγραφά του που στέλνονται µε email, αν και διαθέτουν ηλεκτρονική υπογραφή. Τα παραπάνω θέµατα ουδόλως θα απασχολήσουν την προεκλογική περίοδο που ξεκίνησε, και όχι µόνο αυτό. Η µελέτη της ερευνητικής οµάδας υπό τον καθηγητή ∆ιοµήδη Σπινέλλη (Μάρτιος 2018) διαπίστωνε ως ένα από τα σηµαντικότερα προβλήµατα στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση την έλλειψη συνέχειας στη ∆ηµόσια ∆ιοίκηση και τις µεγάλες αλλαγές και ανατροπές κάθε φορά που αλλάζουν κυβερνήσεις και πρόσωπα.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ