56ο Ράλλυ Αιγαίου: Δάμασαν τις θύελλες, λύγισαν στην κρίση

56ο Ράλλυ Αιγαίου: Δάμασαν τις θύελλες, λύγισαν στην κρίση

Τελευταία Ενημέρωση
Γιατί ο νικητής του περσινού αγώνα πούλησε το σκάφος του - Ο κορυφαίος αγώνας ανοικτής θαλάσσης δοκιμάστηκε στα χρόνια της κρίσης αλλά ετοιμάζεται για αντεπίθεση με είσοδο στο κλαμπ των 600 μιλίων

Αν υπάρχει ένας αγώνας που τιμάει τη ναυτοσύνη των Ελλήνων και αντιπροσωπεύει με τον πλέον παραδοσιακό τρόπο το ιστιοπλοϊκό κίνημα είναι το «Ράλλυ Αιγαίου». Δεκαεννέα σκάφη κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες για την εκκίνηση του κορυφαίου αγώνα ανοικτής θαλάσσης που εφέτος συμπληρώνει 56 χρόνια ζωής.

Από το 1963 όταν μία παρέα φίλων δραστηριοποιήθηκε με σκοπό να δοκιμάσει τα όρια της στην άγρια φύση του Αιγαίου η διοργάνωση αποτελεί σημείο αναφοράς και όριο αντοχής για σκάφη και πληρώματα. Κι όμως η κορυφαία διοργάνωση που δάμασε τα μποφόρ και πέρασε από χίλια… κύματα μέχρι να επιβιώσει έφτασε στα όρια της από την οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας.

Για αυτό έχουμε λίγες συμμετοχές

«Το 2008 φτάσαμε στις 56 συμμετοχές σκαφών και εφέτος πέσαμε στις 19. Όσο “λίπος” και να έχει κάποιος δεν αντέχει 10 χρόνια κρίσης. Δεν είναι εύκολο να συντηρείς ένα αγωνιστικό σκάφος αλλά τα μηνύματα για το μέλλον είναι πλέον αισιόδοξα και πιστεύουμε πως τα χειρότερα πέρασαν. Θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για όσους συντηρούν αγωνιστικά σκάφη. Υψηλά τεκμήρια, τέλη πλώων, ασφάλειες, δελτία κίνησης και κόστος συντήρησης έχουν κάνει απαγορευτική την συντήρηση», είπε ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ και κυβερνήτης Γιάννης Μαραγκουδάκης και πρόσθεσε:

aegeanrally2017.jpg

«Τα αγωνιστικά σκάφη είναι λίγα πλέον στην Ελλάδα. Οι συγκυρίες δε μας βοήθησαν εφέτος. Εξι σκάφη αγωνίστηκαν στο ευρωπαϊκό ανοικτής θαλάσσης στην Κροατία και κάποια σκάφη πουλήθηκαν. Πληρώματα υπάρχουν αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν αγωνιστικά σκάφη. Ελάχιστα είναι σε όλη την Επικράτεια αλλά είμαι αισιόδοξος πως τα επόμενα χρόνια θα έρθουν καλύτερες μέρες».

«Πούλησα το σκάφος μου»

Προς επίρρωση των όσων ανέφερε ο Μαραγκουδάκης, ο Νίκος Φωτίου που ήταν κυβερνήτης του σκάφους «Κιάρα – Ιάσων» που πήρε την πρώτη θέση το 2018, είπε στο «Εθνοσπόρ»: «Μετά από 15 χρόνια αναγκάστηκα να πουλήσω το σκάφος μου “Κιάρα – Ιάσων” προκειμένου να έχω ρευστότητα για την οικογένεια μου και τα παιδιά μου που ετοιμάζονται για σπουδές.

chiara.jpg
Το σκάφος Ciara Iason που νίκησε τον αγώνα του 2018 και πλέον ανήκει σε Λετονό

Το όνομα του σκάφους έχει τα ονόματα των παιδιών. Από τη στιγμή που συμφώνησα να το πουλήσω εφέτος δεν θα τρέξω με δικό μου σκάφος αλλά με το “Optimum” των έμπειρων Περικλή Λίβα, Νίκου Λάζου. Δεν ευνοούν οι συνθήκες την κατοχή τέτοιων σκαφών και πρέπει να δοθούν κίνητρα. Μπορεί στο μέλλον να επιστρέψουμε...».

aigaio-rally.jpg

«Μοναδική εμπειρία που πρέπει να ζήσεις»

Ο Φωτίου τόνισε πάντως πως η εμπειρία του Ράλλυ Αιγαίου είναι κάτι που θα πρέπει να ζήσει κάθε ιστιοπλόος: «Το Ράλλυ Αιγαίου είναι ένας συγκλονιστικός αγώνας και μία μοναδική εμπειρία. Η νίκη είναι ομαδική και δεν οφείλεται μόνο στο σκάφος και στον κυβερνήτη αλλά και στο πλήρωμα. Εγώ είχα 7-9 άτομα πλήρωμα. Από τον Φεβρουάριο ξεκινούν οι προετοιμασίες στο σκάφος και οι προπονήσεις. Η μείωση της ιστιοφορίας για παράδειγμα, ή οι αλλαγές πλεύσης και η προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες είναι τρεις βασικοί παράγοντες που κάνουν την διαφορά. Από τη θύελλα μέχρι την άπνυα που επίσης απαιτεί άλλη τακτική και γνώση πρέπει να είσαι έτοιμος. Αγόρασα το σκάφος το 2004 και μπήκα στο Ράλλυ Αιγαίου από το 2010. Για έξι χρόνια προετοιμαζόμουν και έπαιρνα εμπειρίες. Στο Ράλλυ Αιγαίου έχω τερματίσει και τελευταίος και πρώτος. Εχω ζήσει εμπειρίες ζωής. Σε αυτόν τον αγώνα δε μετράει το πλασάρισμα όσο η συμμετοχή».

hh.jpg

Στο κλαμπ των 600 μιλίων

Το συνολικό κόστος κάθε αγώνα αγγίζει τις 60.000 Ευρώ και τα χρήματα καλύπτονται από χορηγούς και την ηγεσία του ΠΟΙΑΘ. Eνα αγωνιστικό σκάφος ξεκινάει από 120.000 Ευρώ και πάνω και η συντήρηση του κοστίζει γύρω στα 20.000 Ευρώ ανάλογα βέβαια και με τα πόδια. «Αν θέλουμε να υπάρχει αγωνιστική ιστιοπλοΐα στην Ελλάδα πρέπει να πάρουμε μέτρα και να είμαστε εξωστρεφείς. Δεν πρέπει να αναζητούμε εύκολα έσοδα με φόρους πάνω στα σκάφη. Είμαστε μέσα στη θάλασσα και πρέπει να δοθούν κίνητρα σε όλους να αποκτήσουν το δικό τους σκάφος», πρόσθεσε ο Μαραγκουδάκης ωστόσο δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον ειδικά εάν ευοδωθούν οι προσπάθειες για να γίνει το Ράλλυ Αιγαίου ο έκτος αγώνας στο καλεντάρι των αγώνων των 600 μιλίων.

ff.jpg

Οι έφηβοι 90χρονοι

Οι δύο μεγαλύτεροι σε ηλικία που θα λάβουν μέρος είναι ο 90χρονος Στέλιος Μπόνας και ο 89χρονος Ναύαρχος Ντίνος Μανιουδάκης.

Οι οικολογικές δράσεις όμως του «Ράλλυ Αιγαίου» δε σταματάνε μόνο στους καθαρισμούς των ακτών. Στόχος των διοργανωτών είναι να μειωθούν τα πλαστικά μιας χρήσης και να αντικατασταθούν με συναφή είδη από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Έτσι, σε όλες τις εκδηλώσεις του αγώνα τα ποτήρια, τα πιάτα, τα καλαμάκια κλπ. θα είναι βιοδιασπώμενα ενώ θα δοθούν σε όλα τα πληρώματα βιοδιασπώμενες σακούλες ώστε να ανακυκλώσουν τα απορρίμματα που θα δημιουργήσουν.

Η εκκίνηση από το Αβέρωφ

Την εκκίνηση (18.00) θα δώσει το μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Σπύρος Καπράλος από την πυραυλάκατο « ΤΠΚ Ξένος », η οποία θα συνοδέψει τα ιστιοφόρα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η πυραυλάκατος έλαβε το όνομά της προς τιμήν του σημαιοφόρου του Υποβρυχίου «Κατσώνης» Κωνσταντίνου Ξένου, ο οποίος έπεσε μαχόμενος κατά των Γερμανών, κατά τη βύθιση του υποβρυχίου στα στενά της Σκιάθου, στις 14 Σεπτεμβρίου 1943.

rally_aegean.jpg

Η πρώτη διαδρομή από το Φάληρο μέχρι την Αστυπάλαια είναι απόστασης 170 ναυτικών μιλίων, και θα περιλαμβάνει ενδιάμεση βαθμολογική «πόρτα» στην περιοχή Βαθύ της Σίφνου, χωρίζοντας τη διαδρομή σε δύο ιστιοδρομίες. Στόχος της «πόρτας» είναι να δοθεί σε περισσότερα σκάφη η δυνατότητα διάκρισης», δήλωσε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος του Π.Ο.Ι.Α.Θ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης.

map_aegeanrally56_gr.jpg
Ο χάρτης της διαδρομής του 56ο Ράλλυ Αιγαίου

 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ