Έτσι σχεδιάζεται ένα σύγχρονο SUV (pics)

Έτσι σχεδιάζεται ένα σύγχρονο SUV (pics)

Τελευταία Ενημέρωση
Η αυξανόμενη ζήτηση για τα λεγόμενα Sport Utility Vehicles (SUV) έχει τα δικά της μυστικά. Ένα από αυτά είναι και η εμφάνιση που έχει, μεν, να κάνει με το αυξημένο ύψος, αλλά όχι μόνο με αυτό...

«Προσωπικότητα», «δύναμη» και «κύρος» είναι χαρακτηριστικά που υπό κανονικές συνθήκες θα αφορούσαν κάποιον άνθρωπο και μάλιστα σημαντικό, ίσως κάποιον επιχειρηματία ή καλλιτέχνη ή έναν ηγέτη. Όμως αυτά τα στοιχεία επιχειρούν να ενσωματώσουν στο προϊόν της εργασίας τους οι σύγχρονοι σχεδιαστές, ανάμεσά τους και ο διευθυντής του κέντρου σχεδίασης της SEAT, Alejandro Mesonero-Romanos και η ομάδα του. Πρόκειται οπωσδήποτε για ένα μεγάλο στόχο, για την επίτευξη του οποίου χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές.

SEAT

Ο «έρωτας» με την πρώτη ματιά είναι το ζητούμενο, αφού το 65% των πελατών SUV βασίζουν την απόφαση αγοράς τους στο εξωτερικό σχέδιο. Η επιθετικότητα και η δύναμη που αποπνέει ένα τέτοιο όχημα το κάνει πιο ελκυστικό και ο υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης της μάρκας Xavier Villanueva επισημαίνει ένα μικρό μυστικό που συμβάλλει στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας: την πιο κάθετα - σε σύγκριση με άλλα μοντέλο - τοποθετημένη γρίλια στη μάσκα, όπως στην περίπτωση του νέου SEAT Tarraco.

Το αυξημένο ύψος είναι κάτι που αφενός αρέσει, αφετέρου δε δίνει τη δυνατότητα για μια διαφορετική χωροταξική διαμόρφωση και την δημιουργία ενός ευρύχωρου και – συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα – πρακτικού εσωτερικού. Ωστόσο οι αναλογίες των όγκων αποτελεί μία πρόκληση για τους σχεδιαστές, καθώς «οι πελάτες αναζητούν τη σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης, εργονομίας, απόδοσης», σημειώνει ο Daniel Hervás, υπεύθυνος εσωτερικής σχεδίασης. Στην περίπτωση του Tarraco, το στοίχημα ήταν να παραμείνει η κεντρική κονσόλα ανάλαφρη παρά την προσθήκη μιας μεγάλης οθόνης.

SEAT

«Κάθε κατηγορία οχημάτων έχει τα δικά της χρώματα», σχολιάζει ο Jordi Font, επικεφαλής του τμήματος “Color & Trim” (χρώματα & φινίρισμα) – και η χρωματική παλέτα ενός SUV οφείλει να εκφράζει «ασφάλεια και προστασία». Έχουμε δηλαδή ένα στοιχείο που θεωρητικά είναι απλώς θέμα γούστου, να λειτουργεί σε ψυχολογικό επίπεδο επηρεάζοντας την κρίση του αγοραστή με παροχές που κανονικά περιμένουμε από την καθαρή τεχνολογία, είτε πρόκειται για την παθητική ασφάλεια είτε για την ενεργητική. Οι διχρωμίες λοιπόν, αλλά και οι υποτονικές ή/και μεταλλικές αποχρώσεις, που βλέπουμε κατά κόρον να προσφέρονται στα πάσης φύσεως SUV και Crossovers, μόνο τυχαίες δεν είναι…

Το δικό της ρόλο στη διαμόρφωση της αίσθησης που προκαλεί η σχεδίαση του Tarraco έχει παίξει και η επιλογή του φινιρίσματος. Και καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο – και κατά συνέπεια ακριβότερο - SUV της SEAT, οι σχεδιαστές της εταιρίας δούλεψαν με υλικά πρώτης ποιότητας: «Επιλέξαμε υφάσματα μελανζέ και για πρώτη φορά στοιχεία από ματ χρώμιο που προσδίδουν στο αυτοκίνητο την αίσθηση της σημασίας στη λεπτομέρεια» εξηγεί η Amanda López, επίσης από το τμήμα “Color & Trim”.

Σημαντικότατη κατά τη διαδικασία της σχεδίασης είναι η συμβολή της εικονικής πραγματικότητας, είτε χρησιμοποιείται για τη διαμόρφωση του εσωτερικού είτε αξιοποιείται για το εξωτερικό design και τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Με τη βοήθεια της οι σχεδιαστές εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο, καθώς μπορούν να έχουν μία καλύτερη αίσθηση του μοντέλου με ρεαλισμό που αγγίζει το 90% - ποσοστό που ξεπερνάει κατά πολύ το 60% που προσέφερε το rendering (η απλή απεικόνιση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή), επισημαίνει ο ο Manel Garcés, διευθυντής του αντίστοιχου τμήματος της ισπανικής εταιρίας.

SEAT

Τέσσερις ειδικοί τεχνίτες ξόδεψαν περισσότερες από 320 ανθρωποώρες για την κατασκευή ενός μοντέλου – ομοιώματος από πηλό. Παρά τη χρήση νέων τεχνολογιών, η κατασκευή ενός τέτοιου μοντέλου πηλού εξακολουθεί να είναι απαραίτητη για να εκτιμηθούν για πρώτη φορά οι πραγματικές διαστάσεις του νέου οχήματος. Για τη διαμόρφωση του Tarraco χρησιμοποιήθηκαν 5.000 κιλά πηλού και η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να «ελέγξουν τους όγκους και τις αναλογίες ενός τόσο μεγάλου αυτοκινήτου», λέει ο Carlos Arcos, υπεύθυνος της SEAT για την κατασκευή των «φυσικών» αυτών μοντέλων.

Κάπου εδώ τελειώνει η δουλειά των σχεδιαστών. Με την ολοκλήρωση των σχεδίων και την κατασκευή του μοντέλου, τον λόγο έχουν οι μηχανολόγοι μηχανικοί που θα κρίνουν τι από αυτά που προτείνουν οι σχεδιαστές είναι εφικτό και τι όχι. Με βάση και την ετυμηγορία των μηχανικών προκύπτει το τελικό προϊόν.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ