Skip to main content
ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αλήθειες και μύθοι για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αλήθειες και μύθοι για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Τελευταία Ενημέρωση
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά τουλάχιστον 50% ακριβότερα από αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα με βενζινοκινητήρα ή ντίζελ

Δεν είναι μόνο «καθαρά». Είναι επίσης πολύ πιο ευχάριστα στην οδήγηση, πολύ πιο γρήγορα, αλλά και πολύ πιο οικονομικά στη χρήση τους από τα συμβατικά οχήματα. Οι αριθμοί διαλύουν τις όποιες αμφιβολίες για του λόγου το αληθές και σε συνδυασμό με τις απαντήσεις σε εύλογες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να έχετε μια περιεκτική εικόνα για το τι εστί ηλεκτροκίνηση…

7 αλήθειες για την ηλεκτροκίνηση

1. Μηδενικοί ρύποι. CO2: 0 gr/km

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον. Αρκεί η ηλεκτρική ενέργεια την οποία καταναλώνουν για τη φόρτιση των μπαταριών τους να είναι «καθαρή» (φωτοβολταϊκά, αιολικά πάρκα, υδροηλεκτρικοί σταθμοί).

2. Αυτονομία. 200 km+

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που λανσαρίστηκαν φέτος, αλλά και αυτά που αναμένονται άμεσα, διαθέτουν αυτονομία της τάξης των 200 χιλιομέτρων (WLTP). BMW i3: 235 – 285 km, Nissan Leaf: 270 km, Volkswagen e-Gof: 230 km. Κάποια αυτοκίνητα πόλης έχουν αναπόφευκτα μικρότερη αυτονομία: Smart EQ: 160 km, VW e-up: 130 km.

3. Φόρτιση. 30’ για 160 - 200 km

Με σύνδεση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) περίπου 50 kW, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία περίπου 40 kWh μπορεί να ανακτήσει το 80% της αυτονομίας του. Σημειώστε ότι η διαδικασία της φόρτισης επιβραδύνεται σημαντικά για το υπόλοιπο 20% και κανείς κατασκευαστής δεν δίνει στοιχεία για ταχεία φόρτιση 100%. Με φορτιστή εναλασσομένου ρεύματος (AC) 4-11 kW απαιτούνται 3-8 ώρες, ενώ με σύνδεση σε απλή πρίζα περισσότερες από 10 ώρες.

4. Επιδόσεις. 0-100 km/h σε 7,00’’

Ασύγκριτα πιο γρήγορα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους βενζινο- ή πετρελαιο-κίνητους ανταγωνιστές τους. Ενδεικτικά το BMW i3 χρειάζεται 7,3’’ για τα 0-100 km/h (i3s: 6,9’’), το Nissan Leaf 7,9’’ και το e-Golf 9,6’’. Ενώ ένα Audi e-Tron χρειάζεται μόλις 5,7’’ και μια Mercedes EQC 5,1’’.

5. Κόστος κίνησης. € 0,02 ανά km

Με βάση το ότι η τιμή του ρεύματος ποικίλει ανάλογα με το τιμολόγιο (ημέρας/νύχτας) και το ύψος της κατανάλωσης, η BMW υπολογίζει ότι το κόστος κίνησης του i3 κυμαίνεται μεταξύ 1,6 έως 2,3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου 2 λεπτά το χιλιόμετρο.

6. Διάρκεια ζωής της μπαταρίας. 80.000 km +

Είναι αλήθεια ότι η μπαταρία με το πέρασμα του χρόνου και τις συνεχείς φορτίσεις/εκφορτίσεις αρχίζει να χάνει την αρχική της χωρητικότητα. Αυτό όμως μάλλον δεν πρέπει να ανησυχεί τον αγοραστή, αφού οι κατασκευαστές δίνουν τέτοια εγγύηση, που δεν αφήνει αμφιβολίες για την αντοχή τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η BMW δίνει για τη μπαταρία του i3 εγγύηση 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.

7. Τιμή αγοράς. €30.000 +

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά τουλάχιστον 50% ακριβότερα από αντίστοιχα συμβατικά μοντέλα με βενζινοκινητήρα ή ντίζελ. Αυτό, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, οφείλεται στο κόστος της μπαταρίας, που είναι της τάξης των €170 ανά kWh (κάτι που σημαίνει επιβάρυνση της τιμής του αυτοκινήτου κατά περίπου € 7.000). Ωστόσο προβλέπεται ότι το κόστος θα πέσει αρκετά κάτω από τα 100 €/kWh μέχρι το 2030.

7 εύλογες απορίες

1. Πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όχι λιγότερο από τα συμβατικά. Διαθέτουν κλωβό ασφαλείας και όλα τα σύγχρονα συστήματα προστασίας των επιβατών. Το υψηλό επίπεδο ασφάλειας επιβεβαιώνεται και από την υψηλή βαθμολογία στα crash tests του EuroNCAP.

2. Δεν κινδυνεύω από ηλεκτροπληξία;

Σε καμία περίπτωση. Όλα τα κυκλώματα υψηλής τάσης διαθέτουν ειδική και ανθεκτική μόνωση (πορτοκαλί χρώματος), ενώ σε περίπτωση ατυχήματος η παροχή ρεύματος από τη μπαταρία διακόπτεται αυτόματα.

3. Οδηγούνται με διαφορετικό τρόπο;

Όχι. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο οδηγείται κατά κανόνα όπως ένα συμβατικό, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Δηλαδή πατώντας γκάζι και φρένο – είναι δηλαδή εξ’ ορισμού πιο απλά στο χειρισμό τους και πολύ πιο ξεκούραστα μέσα στην πόλη.

4. Επηρεάζει ο τρόπος οδήγησης την αυτονομία;

Αν στα συμβατικά αυτοκίνητα μπορεί κανείς να… αυξήσει την κατανάλωση κατά 20 ή και 30% οδηγώντας «νευρικά», σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι συνέπειες έχουν άλλες διαστάσεις. Η αυτονομία μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο μισό. Αυτός είναι και ο λόγος που η τελική ταχύτητα των ηλ. αυτοκινήτων περιορίζεται στα 150 km/h ή και λιγότερο.

5. Μπορώ να ταξιδέψω με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Στην Ελλάδα κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο έως αδύνατον, καθώς υπάρχουν ελάχιστοι ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς, ενώ τα διαθέσιμα μοντέλα διαθέτουν αυτονομία της τάξης των 200 km – και αυτή υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν θα κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 120 km/h.

6. Είναι ακριβή η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Όχι, αντιθέτως μάλιστα, είναι πολύ φθηνότερη από τη συντήρηση των συμβατικών αυτοκινήτων, κυρίως λόγω των ελάχιστων απαιτήσεων του ηλεκτροκινητήρα που είναι πολύ απλούστερο στην κατασκευή του (δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιού, φίλτρου αέρα, ιμάντων κλπ.). Δεν υπάρχει καν συμπλέκτης.

7. Με συμφέρει να αγοράσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Με τα σημερινά δεδομένα – τις αρκετά υψηλές τιμές των ηλ. αυτοκινήτων - ένας απλός ιδιώτης δύσκολα θα αποσβέσει τη διαφορά τιμής με το χαμηλό κόστος κίνησης. Αν βεβαίως «γράφει» κανείς πολλά χιλιόμετρα ενδέχεται να έχει νόημα η αγορά τέτοιου οχήματος. 

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ