Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD

Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD

Τελευταία Ενημέρωση
Οδηγούμε τα πρώτα υβριδικά μοντέλα της Subaru, που μπαίνει στη διαδικασία να ακολουθήσει το ρεύμα της εποχής, παρουσιάζοντας δύο διαφορετικές προτάσεις που παραμένουν όμως πιστές στην “συμμετρική τετρακίνηση” και διαθέτουν αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Μία διαφοροποιημένη – σε σχέση με τα συνήθη mild hybrid μοντέλα - πρόταση επιχειρεί να προσφέρει η Subaru, η μικρή αλλά ιδιαίτερη ιαπωνική εταιρία, παρουσιάζοντας το νέο Forester και μαζί του την αντίστοιχης φιλοσοφίας υβριδική έκδοση του ελαφρώς μικρότερου σε μέγεθος XV. Χαρακτηριστικό οπωσδήποτε το κοινό λογότυπο “e-Boxer” με το “e” να παραπέμπει στον μικρό ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει το σύστημα κίνησης και των δύο SUV μοντέλων, ενώ για το “Boxer” θα λέγαμε ότι δεν χρειάζονται συστάσεις, αφού αντιστοιχεί στον επίπεδο, 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τους αντικείμενους κυλίνδρους, που διαχρονικά αποτελεί σήμα κατατεθέν της Subaru.

Διαφορετικό mild hybrid

Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο κινητήρας αυτός είναι δίλιτρος και αποδίδει 150 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι συνδεδεμένος μονίμως και σε σειρά με το σύστημα μετάδοσης (ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο CVT - για αυτό άλλωστε κάναμε λόγο και για ένα διαφορετικό mild hybrid), έχει ισχύ 12,3 kW (16,7 hp) και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 4,8 Ah και τάση 118,4V. Εξ ορισμού το σύστημα δεν επιτρέπει κίνηση μόνο με την ηλεκτροκινητήρα – είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η συνδυασμένη ισχύς είναι 150 ίπποι, όσο δηλαδή και η ισχύς του βενζινοκινητήρα, αφού το όφελος προκύπτει από τη συνεισφορά της “ηλεκτρικής” ροπής και την συνεπαγόμενη βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του βενζινοκινητήρα Boxer DI. Το πότε και πόσο ενεργοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας αυτός (είτε για να συμβάλλει στην επιτάχυνση του οχήματος είτε για να φορτίσει τη μπαταρία) εξαρτάται από τις συνθήκες κίνησης.

subaru_forester_e-boxer_9.jpg

Εκείνο που σε τελική ανάλυση μετράει είναι ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να παρέμβει με οποιοδήποτε τρόπο σε αυτήν τη διαδικασία. Κάθεσαι στη θέση σου και οδηγείς όπως θα οδηγούσες οποιοδήποτε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αν το θελήσεις υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, με τις σχετικούς μοχλούς (“πεταλούδες”) στο τιμόνι, αφού το κιβώτιο είναι μεν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, αλλά λειτουργεί και με επτά φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης.

Μαγικό χαλί

Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι το πόσο “μαγική” είναι η ανάρτηση της Subaru, που σου δίνει μία ιδιαίτερα ραφιναρισμένη αίσθηση, η οποία είναι πιο έντονη στο Forester, αλλά και την υψηλή ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, που θέλοντας και μη σου δημιουργεί συνειρμούς σχετικούς με την ιαπωνική αξιοπιστία. Η αίσθηση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το κράτημα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη – μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο που διαθέτει συνεχή μετάδοση της κίνησης στους 4 τροχούς, κάτι που αποτελεί αναμφισβήτητο πλεονέκτημα ιδιαίτερα όταν το οδόστρωμα δεν είναι και τόσο “ευρωπαϊκό”- και αν ήθελε κανείς να εντοπίσει μια αδυναμία στον τρόπο που το καινούριο Forester (και σε κάποιο βαθμό και το XV) ταξιδεύει θα έκανε λόγο για ένα “κλικ” παραπάνω αεροδυναμικό θόρυβο στις ψηλές ταχύτητες.

subaru_forester_e-boxer_10.jpg
Τόσο το Forester, όσο και το XV, διαθέτουν δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που, στις μέρες μας, ελάχιστα SUV προσφέρουν

Αυτή η “μαγική” ανάρτηση για την οποία μιλήσαμε παίζει καθοριστικό ρόλο και στον τρόπο με τον οποίο το Forester κινείται στο χώμα, ταλαιπωρώντας ελάχιστα τους επιβάτες του. Αξιοποιώντας την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 cm), τη λειτουργία του CVT (ξεχάστε “πατιναρίσματα” συμπλέκτη και την ανάγκη για επιλογή κοντών σχέσεων) και τα ηλεκτρονικά συστήματα που ρυθμίζουν την πρόσφυση και εξασφάλιζουν π.χ. την ομαλή κατάβαση, το Forester είναι ικανό να αντιμετωπίσει μια πίστα μοτοκρός χωρίς πρόβλημα – κάτι αδιανόητο για τα περισσότερα “συμβατικά” SUV.

Κατά τ’ άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα υψηλής ποιότητας εσωτερικό, στα όρια θα έλεγε κανείς του “premium” (αυτό ισχύει περισσότερο στην περίπτωση του Forester), όπου είναι εμφανής η σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια, ενώ η ιαπωνική προέλευση του αυτοκινήτου δεν μπορεί παρά να εμπνέει εμπιστοσύνη σε σχέση με μια μακρά και ανέφελη, χωρίς προβλήματα συμβίωση με το SUV της Subaru. Οι τιμές ξεκινούν από τα 39.950 ευρώ για το Forester και τα 37.500 ευρώ για το XV και αντιστοιχούν σε πλούσια πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνουν ότι καλύτερο διαθέτει το σύγχρονο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της ιαπωνικής εταιρίας, όπως το Adaptive Cruise Control και το σύστημα X-MODE.

subaru_forester_e-boxer_1.jpg
Υψηλότατη ποιότητα κατασκευής χαρακτηρίζει το ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του Forester

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Forester

XV

Κυβισμός (cm3)

1.995

1.995

Ισχύς (PS / rpm)

150/5600

150/5600

0-100 km/h

11,8’’

10,7

Ταχύτητα (km/h)

188

193

Κατ/ση*(lit./100 km)

8,1

7,9

CO2* (g/km)

185

180

Mήκος (mm)

4625

4465

Πλάτος (mm)

1815

1800

Ύψος (mm)

1730

1595

Πορτμπαγκάζ**(lit.)

509/1779

385/1193

Τιμή***

€ 39.950

€ 37.500

*Κατανάλωση και εκπομπές CO2 κατά WLTP (συνδυασμένος κύκλος).

**Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, φορτίο μέχρι εταζέρα / αναδιπλωμένα, φορτίο μέχρι την οροφή.

***Βασικές εκδόσεις “Style”. Οι εκδόσεις “Style Navi” κοστίζουν € 43.950 (XV: €39.500) ενώ οι κορυφαίες “Premium” φτάνουν τα € 48.950 (XV: €40.950)

Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Με τον διακόπτη X-Mode βελτιστοποιείται η πρόσφυση με βάση το οδόστρωμα, ενώ το σύστημα SI ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, μεταξύ “intelligent” και “sport”
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Η ελκτική ικανότητα του νέου Forester φτάνει τα 1.870 κιλά.
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ