MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας στο επίκεντρο του Roland Garros: Αντιπαραθέσεις, ένταση, αποδοκιμασίες και αμήχανες στιγμέςΠλάνα από drone αποκαλύπτουν το μέγεθος της καταστροφής μετά την ανατίναξη του φράγματος στην Ουκρανία: Κινδυνεύουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποιΑπίστευτη απάτη με τις πανελλήνιες: Έδιναν πλαστές βεβαιώσεις αθλητικών διακρίσεων για μοριοδότηση – 5 συλλήψειςΈβρος: Τηλεφωνική επικοινωνία Κασκαρέλη – Φιντάν για την παράτυπη μετανάστευση
Homepage |   Πολιτισμός   |   31.03.2022 00:30
Newsroom
Newsroom

Hello to Emptiness: Η νέα διακαλλιτεχνική περφόρμανς- συναυλία στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

επόμενο άρθροnext-article
(ΚΠΙΣΝ)
(ΚΠΙΣΝ)

Η νέα διακαλλιτεχνική περφόρμανς - συναυλία «Hello to Emptiness» έρχεται σε πρώτη παρουσίαση στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) για δύο μοναδικές παραστάσεις στις 16 και 17 Απριλίου 2022. Με αφετηρία τα ελληνικά παραδοσιακά μοιρολόγια, το έργο «Hello to Emptiness» εξερευνά διαπολιτισμικούς τρόπους διαχείρισης του πένθους, λειτουργεί σαν ηχώ και τολμά να οραματιστεί ένα πιο γειωμένο και ανθρώπινο μέλλον, κάνοντας τα δάκρυα να χορεύουν.

 

Το «Hello to Emptiness» παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία, σκηνικό και κείμενο της καλλιτεχνικής διευθύντριας της ομάδας MOUVOIR Στέφανι Τηρς, μουσική των Μάρθας Μαυροειδή και Μαριάνας Σαντόφσκα (την οποία οι Ανατολικοευρωπαίοι κριτικοί αποκαλούν «Ουκρανή Μπιορκ») και με τη συμμετοχή μουσικών και χορευτών από την Ισπανία και τη Γαλλία, καθώς και της Χορωδίας 65+ των Εκπαιδευτικών & Κοινωνικών Δράσεων της ΕΛΣ. Παράλληλα με τη σκηνική παρουσίαση του έργου, η βιντεοεγκατάσταση «Voices of Laments» θα φιλοξενηθεί στο φουαγέ του Goethe-Institut Athen (12-20/4).

Πώς αντιμετωπίζουμε το κενό που δημιουργείται όταν οι συνάνθρωποί μας, τα τοπία, τα είδη των φυτών και των ζώων και οι πληθυσμοί εξαφανίζονται ή πεθαίνουν; Πώς κοιτάζουμε, πώς αισθανόμαστε και πώς αντικατοπτρίζουμε τον χώρο που απομένει; Με τι τρόπο αντηχεί η τρύπα που αφήνει η απώλεια μέσα μας; Οι περισσότερες δυτικές κοινωνίες δεν προσφέρουν παρά ελάχιστο χώρο και χρόνο στις εμπειρίες του θανάτου και του πένθους.

Η νέα διακαλλιτεχνική περφόρμανς - συναυλία με τίτλο «Hello to Emptiness» φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως αντηχείο που εστιάζει στην επανεφεύρεση χαμένων στρατηγικών για την αντιμετώπιση αυτού του κενού. Αποτελεί έναν παραστασιακό αναστοχασμό πάνω στην έννοια της κοινωνικής τρωτότητας και θέτει ερωτήματα σχετικά με τη διαπραγμάτευση του πένθους, έννοιας ιδιαίτερα φορτισμένης στην τρέχουσα, ευάλωτη περίοδο της υγειονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης.

Το «Hello to Emptiness» αξιοποιεί με υβριδικό τρόπο τα σώματα των ερμηνευτών, χορευτών που τραγουδούν και τραγουδιστών που χορεύουν, δίνοντας έμφαση στη βαθιά σχέση που συνδέει το σώμα με τη φωνή και την αναπνοή. Στην αφετηρία της έρευνας των δημιουργών βρίσκεται η ελληνική παράδοση του μοιρολογιού, πανάρχαια παγανιστική παράδοση που δεν εξαντλείται στον διάλογο με τους νεκρούς, αλλά εφαρμόζεται επίσης στην επικοινωνία του ανθρώπου με το φυσικό του περιβάλλον, αξιοποιώντας ήχους που μιμούνται το ζωικό βασίλειο και τα στοιχεία της φύσης.

Πέντε διεθνείς καλλιτέχνες με διακαλλιτεχνική πείρα και επικεφαλής τη σκηνοθέτρια Στέφανι Τηρς (η δουλειά της οποίας εμπλέκεται σε βάθος με θέματα κοινωνικού σχεδιασμού και ευθύνης), την πολυσχιδή συνθέτρια, τραγουδίστρια και ερμηνεύτρια Μάρθα Μαυροειδή και τη δημοφιλή Ουκρανή τραγουδίστρια και συνθέτρια Μαριάνα Σαντόφσκα, που δημιουργεί ένα περίτεχνο ηχητικό κράμα συνδυάζοντας τη μουσική πρωτοπορία με την παράδοση, συνεισφέρουν τις προσωπικές και υποκειμενικές γνώσεις τους γύρω από πολιτισμικές τεχνικές με ρίζες σε διαφορετικούς πολιτισμικούς χώρους (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ουκρανία, Ισπανία).

Μαζί τους επί σκηνής ο Ισπανός χορευτής Χουάν Κρουθ Ντίαθ ντε Γκαράιο Εσναόλα, ο Γάλλος χορευτής Ζυλιέν Φερραντί και η Γαλλίδα χορεύτρια, τραγουδίστρια και μουσικός Μανόν Παράν. Με εργαλείο τη γνώση των επιμέρους παραδόσεών τους, οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν συνδυάζουν σκοπούς και τελετουργίες από τα Βαλκάνια και άλλες περιοχές, δημιουργώντας μια παράσταση που ιχνηλατεί την οικεία όσο και, ταυτόχρονα, συλλογική και ενοποιητική διάσταση του θρηνητικού τραγουδιού.

 

Η Μάρθα Μαυροειδή σημειώνει: «Η ιδέα της "απώλειας" σχετίζεται στενά με την ιδέα του "χρόνου". Ο χαμός ενός προσώπου, ενός τοπίου ή ενός είδους είναι μια στιγμή συνειδητοποίησης του περάσματος του χρόνου. Η τέχνη έχει τη δύναμη να διαμεσολαβεί τα μεγάλα αναπάντητα ερωτήματα, τις απορίες όπως "τι είναι ο χρόνος", δίνοντας νόημα στο ερώτημα το ίδιο. Η μουσική, ως τέχνη του χρόνου, ανασκευάζει το βίωμα του χρόνου για τον άνθρωπο. Προσφέρει μια ηχητική απάντηση στα αινιγματικά ερωτήματα, δίνοντας έτσι νέο νόημα στο αίσθημα της απώλειας. Οι φωνές μας είναι μαρτυρία της παρουσίας μας στο εδώ και το τώρα. Φέρουν όμως, ταυτόχρονα, το βάρος της μνήμης, όλων όσων έχουν βιωθεί. Ξετυλίγοντας το νήμα των παραδοσιακών φωνητικών εκφράσεων του πένθους, θα επιχειρήσουμε να διεισδύσουμε στην ουσία της ανθρώπινης έκφρασης».

Παράλληλα, η Χορωδία 65+ των Εκπαιδευτικών & Κοινωνικών Δράσεων της ΕΛΣ δρα ως ηχογόνο σώμα όπου αντηχούν ταυτόχρονα το παρελθόν και το μέλλον, υφαίνοντας ιστορικοπολιτισμικά νήματα και θέτοντας τις δράσεις των ερμηνευτών εντός του αναπόφευκτου συγκειμένου των ορίων της ανθρώπινης ύπαρξης. Ξεκινώντας από την ιστορική ανασκαφή υπαρκτών όσο και ποικίλων τελετουργικών πρακτικών, η παραγωγή «Hello to Emptiness» επιδιώκει να γεννήσει δυνατότητες για μελλοντικές εφαρμογές, αναπροσδιορισμούς και καινοφανείς χρήσεις των πένθιμων τραγουδιών και των παραδοσιακών τελετουργιών που την ενημερώνουν, τοποθετώντας το νόημα, τον αντίκτυπο και τη μορφή τους σε μια προοπτική τόσο καλλιτεχνική όσο και ουτοπική.

Το «Hello to Εmptiness» αποτελεί συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ με MOUVOIR Κολωνίας (Γερμανία), Theatre de Nimes (Γαλλία), SIDance - Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Σεούλ (Νότια Κορέα), tanzhaus nrw Ντύσσελντορφ (Γερμανία), LOFFT - DAS THEATER και Δίκτυο θιάσων Freihandelszone Κολωνίας (Γερμανία). Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Παράλληλη δράση- Βιντεοεγκατάσταση Voices of Laments

Παράλληλα με την παρουσίαση του «Hello to Emptiness» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, η βιντεοεγκατάσταση «Voices of Laments» θα φιλοξενηθεί στο κάτω φουαγέ του Goethe-Institut Athen (Ομήρου 14-16, 106 72, Αθήνα) από τις 12 έως και τις 20 Απριλίου 2022, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η εγκατάσταση «Voices of Laments» συνυφαίνει οπτικοακουστικό υλικό τεκμηρίωσης από διαφορετικές περιοχές του κόσμου (Ελλάδα, Κορέα, Κένυα, Βραζιλία) σε συνεργασία με εντόπιους ηθοποιούς (τους επονομαζόμενους «δορυφόρους»). Οι καλλιτεχνικοί αυτοί δορυφόροι θα σχηματίσουν ανεξάρτητους πυρήνες έρευνας και παραγωγής με ερωτήματα που θα οριστούν από κοινού. Πρόκειται για μια δομική απόπειρα ανάπτυξης διεθνών προτύπων συνεργασίας σε ισότιμη βάση, μέσω της οποίας οι δημιουργοί επιχειρούν να προσεγγίσουν ένα κοινό, παγκόσμιο πένθος. Ημέρες και ώρες επίσκεψης: Δευτέρα - Πέμπτη: 9.00 - 20.00, Παρασκευή: 9.00 - 16.00, Σάββατο: 9.00 - 14.00.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • συναυλία
  • Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
  • Απρίλιος
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!
Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 06.06.2023 08:00
ΥΠΟΙΚ: Στα σκαριά αλλαγές στη φορολογία για ένα εκατομμύριο ελεύθερους επαγγελματίες
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 06.06.2023 07:45
Εκλογές 2023: Τα σχέδια Μητσοτάκη για τη νέα κυβέρνηση
MENSHOUSE
Βούλιαξε το τριήμερο: Το νησί με το καλύτερο φαγητό στην Ελλάδα σαρώνει και φέτος (Pics)
MENSHOUSE
Έχασε το πόδι του, πούλησε το σπίτι του: Το τραγικό τέλος του ηθοποιού που έπαιξε στην πιο θρυλική σκηνή του ελληνικού σινεμά

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
21-10-2019 10:42
Έργα της Λιουμπόβ Ποπόβα στη Θεσσαλονίκη - Θησαυροί σε αποθήκες και πίσω από σκάφες
02
05.05.2020 17:11
Βρετανικό Μουσείο: 4,5 εκατ. έργα τέχνης παρουσιάζονται online και εντυπωσιάζουν
03
13.05.2020 13:04
Διεθνές βραβείο για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και την έκθεση για τον Πικάσο
04
14.05.2020 16:40
Drive in: Απενοχοποιημένο ξανά στην Ελλάδα - Σαρώνει στην Ευρώπη του κορονοϊού
05
21.06.2020 18:45
Κόκκινο Ποτάμι: Πώς τελειώνει στο βιβλίο η ιστορία Μίλτου και Ιφιγένειας

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 06/06/2023
Κεντρικό... | 06.06.2023 20:07
Κεντρικό δελτίο 06/06/2023
Αθλητικό δελτίο 06/06/2023
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 06.06.2023 19:56
Αθλητικό δελτίο 06/06/2023
Τεράστιες καταστροφές από την ανατίναξη στο φράγμα Νόβα Καχόβκα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 06.06.2023 19:05
Τεράστιες καταστροφές από την ανατίναξη στο φράγμα Νόβα Καχόβκα
Σοϊγκού: Τρομοκρατικό έγκλημα του Κιέβου η καταστροφή του φράγματος
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 06.06.2023 19:08
Σοϊγκού: Τρομοκρατικό έγκλημα του Κιέβου η καταστροφή του φράγματος
Ανατινάχθηκε μεγάλο υδροηλεκτρικό φράγμα στον Δνείπερο από τους Ουκρανούς
Ώρα Ελλάδος... | 06.06.2023 09:18
Ανατινάχθηκε μεγάλο υδροηλεκτρικό φράγμα στον Δνείπερο από τους Ουκρανούς